blacken skrev:
alkohol, nikotin och även koffein räknas in som droger.
ska man gå på sådana "kriterier" så är även mat,dryck och livet en drog.
Men,men något som haschtomtar är bra på, så är det att klyva ord för att legitimera sina "teorier" om sina "behov"..
Tre kriterier är att en drog ska vara berusande, beroendeframkallande och giftig.
tkd_rille: även narkotika kan hållas till en låg konsumtion, är inget som säger att bara för man t.ex. röker gör det varje dag. Är precis som alkohol, de som gör det varje dag, varje helg, varannan helg, en gång per månad, 2gånger om året osv.
Det värsta med holklukten för min egen del är den rostade tobaken, har varit hos folk som röker på i vardagsrum och rostar ciggen där och jag får värsta hostattackerna av överdosen nikotin som blir när så mycket tobak hettas upp samtidigt.
Nikotin är förövrigt en av världens giftigaste ämnen, 1g nikotin räcker för att ta död på 20 vuxna män...
Edit:
Freddeponken, jag är imponerad över personer som dig som inte rör cigg, alkohol, kaffe eller något sånt.
Men människan har använt sig av droger i flera tusen år, långt innan vi ens kunde tillverka alkohol har vi berusat oss. Det är en del av den moderna (de senaste 10´000 åren iaf) människans natur.