2393
Sök

Varför har alla ungomar börjat med droger?

804 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:
Ovanstående yttrande ÄR kvalifierat SKITSNACK!.

Konstigt att så många som är högutbildade lyckas då, med tanke på att cannabis är hyffsat vanligt på högskolor osv...
Har för mig det var 12 eller 13% av regeringen som rökt på, även en del av usa´s presidenter osv har erkänt att de rökat, säga vad man vill om hur de styr men det krävs en del för att komma dit och det gör man inte om man är en sunkig jonkare eller dyligt som du verkar ha blandat ihop det med.
Senast redigerat av baaki (12 september 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
12 september 2008
Flashback.info kanske skulle klistrats i Off-topic forumdelen?
Senast redigerat av KimVsWorld (12 september 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

blacken
12 september 2008
baaki skrev:
blacken skrev:
Ovanstående yttrande ÄR kvalifierat SKITSNACK!.

Konstigt att så många som är högutbildade lyckas då, med tanke på att cannabis är hyffsat vanligt på högskolor osv...
Har för mig det var 12 eller 13% av regeringen som rökt på, även en del av usa´s presidenter osv har erkänt att de rökat, säga vad man vill om hur de styr men det krävs en del för att komma dit och det gör man inte om man är en sunkig jonkare eller dyligt som du verkar ha blandat ihop det med.

big_smilelollol Du är rolig du. Med hänvisning till nämda och ovnämnda politikers/statsmäns  intelligens eller ej och "kompetens" att komma någonstans, så ska du inte glömma bort det lilla faktumet att skit flyter.
Dessutom skulle du låta valfri politiker i detta land eller annorstädes, te:x passa dit barn,ta hand om ditt hus eller lägenhet när du är på semester, låna ut din bil till, låta tapetsera om i ditt boende, osv,osv?
Och det är omöjligt att hävda att hög utbildning och inteligens är synonyma..
Senast redigerat av blacken (12 september 2008)

804 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:
big_smilelollol Du är rolig du. Med hänvisning till nämda och ovnämnda politikers/statsmäns  intelligens eller ej och "kompetens" att komma någonstans, så ska du inte glömma bort det lilla faktumet att skit flyter.
Dessutom skulle du låta valfri politiker i detta land eller annorstädes, te:x passa dit barn,ta hand om ditt hus eller lägenhet när du är på semester, låna ut din bil till, låta tapetsera om i ditt boende, osv,osv?

Jag hänvisade inte att intelligens och hög utbildning.
Jag pratar om minnet, vilket var det du sa var skitsnack. (Fast du sitter kanske på en joint precis nu eftersom du redan glömt bort det? wink )
Man kan plugga massor men man kommer ingenvart om man inte kommer ihåg vad man lärt sig och med det i åtanke är det otroligt att många som har en hög utbildning har puffat på, om det skulle stämma som du sa att minnet inte återställs efter en tid utan drogen...
Sen litar jag inte på någon, inte ens morsan får ha nyckel till mitt hem.

blacken
12 september 2008
baaki skrev:
blacken skrev:

Jag hänvisade inte att intelligens och hög utbildning.
Jag pratar om minnet, vilket var det du sa var skitsnack. (Fast du sitter kanske på en joint precis nu eftersom du redan glömt bort det? wink )
Man kan plugga massor men man kommer ingenvart om man inte kommer ihåg vad man lärt sig och med det i åtanke är det otroligt att många som har en hög utbildning har puffat på, om det skulle stämma som du sa att minnet inte återställs efter en tid utan drogen...
Sen litar jag inte på någon, inte ens morsan får ha nyckel till mitt hem.

Både minnet och inlärnings kapaciteten hämmas GRYMT av braj. och minnet hämtar sig INTE helt (egen erfarenhet).
Och den mening som jag avser är "Minnet (kan) försämras under tiden man använder sig av CB, men efter 1-2månaders uppehåll är man i stort sett tillbaka där man var innan."
den är kvalifierad skitsnack!!..

Muttley
12 september 2008
jag kan påstå att de som röker på hasch majja vad fan som helst stinker skit också. de är ingen behaglig doft för de som hatar droger.

och ja alla som brukar någon form av dessa olagliga droger står lägre i mina ögon. För måste man använda dessa droger så har man ju absolut något fel i sitt liv. och dämpar då de med detta äckliga skit.

och sen spåra väl tråden ur lite. han frågade varför alla ungdomar började med droger och inte om vad som är farligt och vad som är de och de.

och ungdomar tror säkerligen de är tufft att röka skit och lukta skit smile

804 Inlägg
12 september 2008
tkd_rille skrev:
jag kan påstå att de som röker på hasch majja vad fan som helst stinker skit också. de är ingen behaglig doft för de som hatar droger.

och ja alla som brukar någon form av dessa olagliga droger står lägre i mina ögon. För måste man använda dessa droger så har man ju absolut något fel i sitt liv. och dämpar då de med detta äckliga skit.

och sen spåra väl tråden ur lite. han frågade varför alla ungdomar började med droger och inte om vad som är farligt och vad som är de och de.

De som lyssnar blint på propaganda och dricker sprit bara för det är det enda lagliga alternativet istället för att läsa sig till fakta och se vad forskningen säger står lägre i mina ögon för de inte använder hjärnan till det den är till för, att tänka själv.

Fast jag säger inte emot om lukten, man känner på rätt lång väg om någon nyligen dragit en holk, MEN rökare och fyllehundar luktar faktiskt värre.

Sen, "de som hatar droger" går knappt att säga, alkohol, nikotin och även koffein räknas in som droger. Rätta ordet är narkotika om du syftar på olagliga preparat.
Att folk inte kan skilja på detta beskyller jag media för.

blacken
12 september 2008
alkohol, nikotin och även koffein räknas in som droger.

ska man gå på sådana "kriterier" så är även mat,dryck och livet en drog.
Men,men något som haschtomtar är bra på, så är det att klyva ord för att legitimera sina "teorier" om sina "behov"..

Muttley
12 september 2008
baaki skrev:
tkd_rille skrev:

De som lyssnar blint på propaganda och dricker sprit bara för det är det enda lagliga alternativet istället för att läsa sig till fakta och se vad forskningen säger står lägre i mina ögon för de inte använder hjärnan till det den är till för, att tänka själv.

Fast jag säger inte emot om lukten, man känner på rätt lång väg om någon nyligen dragit en holk, MEN rökare och fyllehundar luktar faktiskt värre.

Sen, "de som hatar droger" går knappt att säga, alkohol, nikotin och även koffein räknas in som droger. Rätta ordet är narkotika om du syftar på olagliga preparat.

jag har ju inte problemet som alla andra verkar ha och behöva bruka alkohol eller något annat beroendeframkallande. visst alkohol de är inte bra det heller, men har man vett i skallen så kan man hålla sitt bruk på en väldigt låg nivå, jag har inget emot de som brukar alkohol, de stinker inte skit som en knarkare gör.

Ja alltså sorry men alkohol tycker jag luktar bättre, och fyllehundar är i mina ögon ett par a lagare som i princip aldrig duschar och dricker sprit varje dag.  sen lukten från en holk sätter sig sjukt mycket hårdare i kläder och huden än vad vanliga cigaretter gör.
jag menar inte att holk luktar skitäckligt, utan den är sjukt obegaglig.

jag hade en som samåkte med mig en dag och han röka holk hela dagen på jobbet och när vi skulle köra hem kände jag enbart obehag och doften satt fast i min bil i över 24 timmar, även jag luktade de skitet.

narkotika eller något gjort av kemikalier är totalt noll värt hos mig. jag har inga vänner som brukar något när de umgås med mig men när de är själva. och de förstör bara deras liv.

FreddeK
12 september 2008
jävla skrämmande att många sitter här och försvarar droger. Allt med droger är skit och så sitter massa tuffingar här och säger att ditten och datten. Jag var tuff nog att inte ens falla för cigaretter i högstadiet!

804 Inlägg
12 september 2008
blacken skrev:
alkohol, nikotin och även koffein räknas in som droger.

ska man gå på sådana "kriterier" så är även mat,dryck och livet en drog.
Men,men något som haschtomtar är bra på, så är det att klyva ord för att legitimera sina "teorier" om sina "behov"..

Tre kriterier är att en drog ska vara berusande, beroendeframkallande och giftig.

tkd_rille: även narkotika kan hållas till en låg konsumtion, är inget som säger att bara för man t.ex. röker gör det varje dag. Är precis som alkohol, de som gör det varje dag, varje helg, varannan helg, en gång per månad, 2gånger om året osv.
Det värsta med holklukten för min egen del är den rostade tobaken, har varit hos folk som röker på i vardagsrum och rostar ciggen där och jag får värsta hostattackerna av överdosen nikotin som blir när så mycket tobak hettas upp samtidigt.
Nikotin är förövrigt en av världens giftigaste ämnen, 1g nikotin räcker för att ta död på 20 vuxna män...

Edit:
Freddeponken, jag är imponerad över personer som dig som inte rör cigg, alkohol, kaffe eller något sånt.
Men människan har använt sig av droger i flera tusen år, långt innan vi ens kunde tillverka alkohol har vi berusat oss. Det är en del av den moderna (de senaste 10´000 åren iaf) människans natur.

3 182 Inlägg
12 september 2008
discokapten skrev:
pukan2 skrev:
för att det är lättare att få tag på marijana o hach än att få nån att köpa ut öl, sen så sliper man bakfyllan har jag hört.

Så det är därför folk dricker så mycket i sverige? för att det är svårt att som underårig få ut öl ifrån bolaget?
Också skrämselpropaganda, fakta talar sitt tydliga språk, 12% har prövat droger medans (kommer inte ihåg den riktiga siffran så det är en chansning) 95-96% någongång har druckit alkohol.

ska tillägga att jag jobbar  hemma hos folk med ventilation inne i stockholm, ok hos var ok varanan hyresgäst så hittar man spår efter folk som röker på. har jobbat hemma hos folk i 10år nu ok jag tycker att man ser det bara mer ok mer, ok folk döljer det så dåligt.

Sleeper
3 084 Inlägg
12 september 2008
baaki skrev:
tkd_rille skrev:

Skulle vara kul att få se källor på er som tror braj är så bra och ofarligt. Röker man ett paket majja om dagen istället för 1pkt cigaretter så vill jag se vem som är mest beng i huvvet efter 20 år. Ni som förespråkar drågor vad har ni för källor förutom era egna erfarenheter som brajjat i 2 år och säger sig inte fått några mén

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

blacken
12 september 2008
berusande, beroendeframkallande och giftig.

I händelse av att du kanske inte märkt det, så är livet djäkligt berusande,vanebildande och kan vara djäkligt giftigt när man får ett taskigt slag av ödet under bältet..

Meister
6 763 Inlägg
12 september 2008
Freddeponken skrev:
jävla skrämmande att många sitter här och försvarar droger. Allt med droger är skit och så sitter massa tuffingar här och säger att ditten och datten. Jag var tuff nog att inte ens falla för cigaretter i högstadiet!

Jag kan bara hålla med.. Har en kompis som håller på och pundar. Och även när han inte har rökt så är han inte som han va förut. Killen kan inte stå still utan gungar i takt och är allmänt skumm. Jag umgås inte med honom längre eftersom att han håller på med sånt där. Men de gånger man träffar honom så är han bara värre än gången innan. Tyvärr.

804 Inlägg
12 september 2008
Sushikocken skrev:
Skulle vara kul att få se källor på er som tror braj är så bra och ofarligt. Röker man ett paket majja om dagen istället för 1pkt cigaretter så vill jag se vem som är mest beng i huvvet efter 20 år. Ni som förespråkar drågor vad har ni för källor förutom era egna erfarenheter som brajjat i 2 år och säger sig inte fått några mén

Har skrivits tidigare i tråden, har någon dött av braj är det någon enstaka (du kan räkna det på dina fingrar) som ev skulle ha dött genom kvävning av sina egna spyor.
Medans bara i usa, för 7år sedan så siffran är än högre nu:
"In addition, data from HHS' Centers for Disease Control and Prevention (CDC) indicates that more than 430,000 deaths in the United States are attributable to tobacco use, making tobacco the leading preventable cause of death and disease in the country."

Så ja, jämfört med tobak är ganja jäkligt hälsosamt, tar men sen i beaktning att man inte ens behöver röka ganja utan kan äta det genom kakor osv så skadar man inte luftvägarna alls.
Hur många hundra tusen som dör av alkohol varje år orkar jag inte leta upp, men nu lever vi ju i ett land där man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, så då kan DU leta upp hur många som avlidit av ganja så kan du vara tyst sen.

Meister
6 763 Inlägg
12 september 2008
baaki skrev:
Sushikocken skrev:

Har skrivits tidigare i tråden, har någon dött av braj är det någon enstaka (du kan räkna det på dina fingrar) som ev skulle ha dött genom kvävning av sina egna spyor.
Medans bara i usa, för 7år sedan så siffran är än högre nu:
"In addition, data from HHS' Centers for Disease Control and Prevention (CDC) indicates that more than 430,000 deaths in the United States are attributable to tobacco use, making tobacco the leading preventable cause of death and disease in the country."

Så ja, jämfört med tobak är ganja jäkligt hälsosamt, tar men sen i beaktning att man inte ens behöver röka ganja utan kan äta det genom kakor osv så skadar man inte luftvägarna alls.
Hur många hundra tusen som dör av alkohol varje år orkar jag inte leta upp, men nu lever vi ju i ett land där man är oskyldig tills motsatsen är bevisad, så då kan DU leta upp hur många som avlidit av ganja så kan du vara tyst sen.

Sen kan man ju diskutera vad för skador man drar på sig när man är hög. T.ex bryta en arm eller ben eller rent av slå ihjäl sig för att man har gjort något dumt. Det skadar ju andra på ett helt annat sätt än vad tobak gör. Men jag förstår inte hur man kan sitta och tycka att narkotika är så jävla bra..

804 Inlägg
12 september 2008
camaro67 skrev:
Sen kan man ju diskutera vad för skador man drar på sig när man är hög. T.ex bryta en arm eller ben eller rent av slå ihjäl sig för att man har gjort något dumt. Det skadar ju andra på ett helt annat sätt än vad tobak gör. Men jag förstår inte hur man kan sitta och tycka att narkotika är så jävla bra..

Det är lika lätt som man kan hålla på att göra hemsidor för för "mingelbilder" och göra reklam för alkohol i gratisblaskan.
Sen för att citera G W Persson "Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik." M.a.o. Alkohol = snubbla runt, slås, våldtäckter, oskyddat sex = HIV osv osv. Röka brajj = slappa i soffan med musik/film och käka gottis.
Ja, man gör ju verkligen dumma grejer.

Men ja, det är mer socialt accepterat att supa, slås och leva jävel än att sitta hemma och ta det lugnt.
Jag förstår inte hur folk kan snacka så gott om att supa varje helg.

The Listener
279 Inlägg
12 september 2008
baaki skrev:
camaro67 skrev:

Det är lika lätt som man kan hålla på att göra hemsidor för för "mingelbilder" och göra reklam för alkohol i gratisblaskan.
Sen för att citera G W Persson "Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik." M.a.o. Alkohol = snubbla runt, slås, våldtäckter, oskyddat sex = HIV osv osv. Röka brajj = slappa i soffan med musik/film och käka gottis.

Men ja, det är mer socialt accepterat att supa, slås och leva jävel än att sitta hemma och ta det lugnt.

Tror du alvarligt att alla bara sitter i soffan och tar det lungt? Väx upp!

804 Inlägg
12 september 2008
Jonte13-59-68 skrev:
baaki skrev:
camaro67 skrev:

Tror du alvarligt att alla bara sitter i soffan och tar det lungt? Väx upp!

Majoriteten gör. Finns väldigt många som röker på i alla samhällsklasser, de du ser är ungdomarna som bor hemma och måste smyga med det. Men givetvis förekommer det ute också, men det är en rätt liten del, just för att när man är pårökt vill man ta det lugnt.
Så, öppna ögon och hjärnkontor innan du ber mig växa upp!

Sök