6 december 2014
Trådstartare
Znurp skrev:
Du som hållit på med drivlinan på 190! Vet att du bytte diff men iallafall... Jag har vanlig diff på min, inte låsbar eller så och min vänstra drivaxel gick av vid yttre knuten och så köpte jag en "ny" från skroten (trodde det bara fanns i två olika längder) och så tog jag lika längd som min, men då passar inte knuten mot diffen! Sen så passar inte0 gamla knuten på nya drivaxeln... Några erfarenheter om originaldiff och axlar eller måste jag köpa donatorbil med rätt utväxling och byta allt?.. xD Ska mäta gamla knutens diameter men tänkte om du visste om det skiljer annat också? Eller bättre att satsa på nåt hållbarare i bakvagnen? Har m103-motorn så vill kunna leka lite grann på sommarn med!
de verkar finnas iaf 2 st olika bult delningar på infästnignen på medbringaren på diffen, men vet inte vilka som kommer från vilka.
jag körde 2.6ans diff med drivaxlar och ja vet att dessa inte passade på min andra diff som ska vara från en 300 men vet inget utav detta säkert. så jag skulle rekommendera att du mäter dig till vad som passar.
mvh mårten