2613
Sök

Mercedes 190 3.6 Kompressormatad driftingbygge [Update 20/8]

Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)

DailyFresh Drifter
1 638 435 Visningar
Uppdaterades senast 6 december 2014
DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
23 april 2014
Trådstartare
#2761
Update 23/4

Mycket har hänt med bilen under de senaste, svårt o uppdatera allt här.
men håller på o arbetar med en summerings film från förra året.

Här kommer iallafall en film från i helgen när vi deltog i Påsksladden på elmia smile

http://www.garaget.org/video/144118


För att kunna följa bygget just nu så rekommenderar jag att ni går in på Facebook och gillar Team Lovetap;)

https://www.facebook.com/TeamLovetap


Mvh
Stångberg
Senast redigerat av HPaddict (23 april 2014)

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
30 november 2014
Trådstartare
#2762
Tjenare

En kort sammanfattning för att avsluta denna tråden är att jag hade en tung säsong även 2014 som gjorde det ännu mer klart för mig att ett nytt bygge från grunden är vad som behövs för att få utnyttja de man lärt sig under tiden man byggt och kört 190an.

Dels så är inte 190 karossen godkänd i drifting reglementet efter i år heller så det var ett beslut jag var tvungen att ta om jag ville fortsätta tävla.

Så min kära 190a är numera såld och jag sålde den som rullande chassi vilket gör det mycket enklare att få ihop nästa bygge rent ekonomiskt!

Det nya bygget finns också att följa här på garaget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298816


Hoppas ni vill följa detta bygget också:)

Mvh Mårten
Team Lovetap

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

287 Inlägg
30 november 2014
#2763
Hur kommer det sig att den inte vart godkänd för att tävla med?
Sjuk bil var det annars, var inte varje dag man såg en 190 på banorna! smile


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
#2764
QuattroMartin skrev:
Hur kommer det sig att den inte vart godkänd för att tävla med?
Sjuk bil var det annars, var inte varje dag man såg en 190 på banorna! smile

det var ombyggda torn bak och man måste använda original chassi infästningar...

Tackar, ne de var ju inte det. men de verkar komma några stycken till nästa år smile

/Mårten

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

56 Inlägg
6 december 2014
#2765
Du som hållit på med drivlinan på 190! Vet att du bytte diff men iallafall... Jag har vanlig diff på min, inte låsbar eller så och min vänstra drivaxel gick av vid yttre knuten och så köpte jag en "ny" från skroten (trodde det bara fanns i två olika längder) och så tog jag lika längd som min, men då passar inte knuten mot diffen! Sen så passar inte0 gamla knuten på nya drivaxeln... Några erfarenheter om originaldiff och axlar eller måste jag köpa donatorbil med rätt utväxling och byta allt?.. xD Ska mäta gamla knutens diameter men tänkte om du visste om det skiljer annat också? Eller bättre att satsa på nåt hållbarare i bakvagnen? Har m103-motorn så vill kunna leka lite grann på sommarn med! smile

DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
6 december 2014
Trådstartare
#2766
Znurp skrev:
Du som hållit på med drivlinan på 190! Vet att du bytte diff men iallafall... Jag har vanlig diff på min, inte låsbar eller så och min vänstra drivaxel gick av vid yttre knuten och så köpte jag en "ny" från skroten (trodde det bara fanns i två olika längder) och så tog jag lika längd som min, men då passar inte knuten mot diffen! Sen så passar inte0 gamla knuten på nya drivaxeln... Några erfarenheter om originaldiff och axlar eller måste jag köpa donatorbil med rätt utväxling och byta allt?.. xD Ska mäta gamla knutens diameter men tänkte om du visste om det skiljer annat också? Eller bättre att satsa på nåt hållbarare i bakvagnen? Har m103-motorn så vill kunna leka lite grann på sommarn med! smile

de verkar finnas iaf 2 st olika bult delningar på infästnignen på medbringaren på diffen, men vet inte vilka som kommer från vilka.

jag körde 2.6ans diff med drivaxlar och ja vet att dessa inte passade på min andra diff som ska vara från en 300 men vet inget utav detta säkert. så jag skulle rekommendera att du mäter dig till vad som passar.

mvh mårten

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

56 Inlägg
12 december 2014
#2767
HPaddict skrev:
Znurp skrev:
Du som hållit på med drivlinan på 190! Vet att du bytte diff men iallafall... Jag har vanlig diff på min, inte låsbar eller så och min vänstra drivaxel gick av vid yttre knuten och så köpte jag en "ny" från skroten (trodde det bara fanns i två olika längder) och så tog jag lika längd som min, men då passar inte knuten mot diffen! Sen så passar inte0 gamla knuten på nya drivaxeln... Några erfarenheter om originaldiff och axlar eller måste jag köpa donatorbil med rätt utväxling och byta allt?.. xD Ska mäta gamla knutens diameter men tänkte om du visste om det skiljer annat också? Eller bättre att satsa på nåt hållbarare i bakvagnen? Har m103-motorn så vill kunna leka lite grann på sommarn med! smile

de verkar finnas iaf 2 st olika bult delningar på infästnignen på medbringaren på diffen, men vet inte vilka som kommer från vilka.

jag körde 2.6ans diff med drivaxlar och ja vet att dessa inte passade på min andra diff som ska vara från en 300 men vet inget utav detta säkert. så jag skulle rekommendera att du mäter dig till vad som passar.

mvh mårten

Ajjemen! Tackar för svar! Blir grymt att följa nya projektet! big_smile


Sök