Update 15/10tjenare
de senaste 3 dagarna har jag spenderat hela eftermiddagarna och kvällarna till att pula ihop ett 2½" avgassystem från katten och bakåt, många problem stötte jag på men lärde mig en hel del på det
svetsningen går mkt bättre nu
började med att demontera orginal systemet, gick ganska smärtfritt lite kärvande bultar men inget speciellt orginal avgassytemet borta från bilen som ni kanske ser så är avgassystemet ganska kringelikrokigt, så det var ganska jobbigt att bygga även lite dyrare ;P men smällar man får ta
eftersom det är ganska dåligt med plats där jag skulle ha ljuddämparen så fick jag kapa lite i den och i slutröret och sedan svetsa ihop det. fogen blev inte den snyggaste men håller tätt iaf kapade av fästet för ljuddämparen från orginal systemet, lite dumt i efterhand kanske men gjorde det lätt för mig efter det begav jag mig ner i smörjgropen och passade in slutröret med ljuddämparen
börja passa in avgassystemet, och satte upp det med klämmor för att få det på plats så jag fick formen klar för mig efter detta så blev det till att svetsa fast en y koppling på katten som gick från 2 st 2" till 1 st 2½", jävligt svårt att komma åt med svetsen men så är det när man är lat och inte orkar demontera hela avgassystemet ;P
när jag hade svetsat på en svetsböj efter rätt vinkel så passa ja in avgassystemets bakre delar med klämmor och sedan svetsa dom på plats, men det var här jag gjorde ett fel, medans jag bar upp det ur gropen måste jag ha böjt till det för när jag hade svetsat klart så var en vinkel fel. så ja fick så klart slipa upp fogen och passa in igen:Poch sedan när jag hade passat in det och skulle punkta det på plats i gropen tar tråden slut så klart ^^. så jag drog på en klämma på den så den håller inte riktigt helt tätt men det fixar jag i morgon
efter det så fick jag göra en provisorisk upphängnings anordning, men ska göra en sådan i morgon efter jag har köpt mig ny tråd till svetsen
Filmvar ju tvungen att höra hur bilen lät utan någonting bakom katten när jag ändå hade det löst
såhär lät det ;D
[video]http://www.garaget.org/video/wzo2b7lgjrdc[/video]
och här en film med 2½" med simons dämpare och dtm utblås;)
[video]http://www.garaget.org/video/unjc91wycipu[/video]
vad tycker ni om ljudet?
jag är nöjd iaf
det var allt för idag, kommer bilder på avgassystemet i morgon när det är helt klart
mvh stångberg