Hej ja har en 855-95 som har en trög Se motor som har rullat nu 46000mil,men ja undra om de är lät att byta motor på en 855,men kan ja byta till en GLT??
okej då kan ja ta en från en 92 då eller??för ja har en 95 nu?,men ja hörde att de är lättare att byta på en 850 för de sitter en kabelhärva som man bara kopplar in under motorn o sen är de väl bara koppla de lösa kablarna som sitter över motorn tror ja?? men stämmer motorfästerna alltså bultarna o de??
men hur lät är de att byta va kostar de att få byta??,sen va kostar de att besiktiga om den??..har en 854 GLT-92 som står hemma,ja har ju hört att de sitter en kabekhärva som man bara kopplar in när motorn sitter i är de så??
Blir nog bättre att köpa en färdig Glt , dom är ju inte så dyra nu precis! Man slipper ju allt med at regga om bilen och allt arbete , sen kostar ju allt en slant oxo.
kollade på min 850 GLT hemma o den har ju fan skurit=(,kollde på blocket o där men där hittde ja bara GLt för 4000kr,ja undra va motor kostar för en GLT??alltså från 93-95års
är det inte två styrboxar på gltn och bara en på övriga motoralternativ?
nej det beror på årsmodell, kommer inte ihåg när man började med en box men dom gamla har två (en till bränsle och en till tändning) och sen en tredje om det är en automat.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
vet inte alls om det stämmer, men har iaf hört att varenda kontakt i motorhärvan är annorlunda mellan 10 och 20v i 850. kanske skulle kolla upp om det stämmer innan du börjar skruva allt för mycket.
92-95 så är det 2st boxar i glt....sen kom en box i gltfrån 95o framåt....obs vissa 95or hade 2 boxar dom gjorde ett hopp...sen så stämmer det med attse är en 10 ventilare som är ganska törstig mot vad 20 ventilaren är....har du grejerna liggande redan så skulle jag bytt redan till glt....går mycket bättre med 170 hästarn än vad 140 gör....sen kan man chippa glt o få ut ca 25hk samnt 40nm extra med så har du mer fart i den kan jag lova....
jo visst kan man hitta en till SE men man kan ju inte göra något me dom just..förutom att sätta på uppenluftfilter o sen är de stopp.En GLT kan man ju köpa olika steg chipp till o dumpventiler=)..så igentligen så kan man ju köpa en skrotad GLT o plockar delar ifrån??