2692
Sök

konstigt ljud från basarna när man har motorn igång?

11 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
tja, när jag har musiken på när ja kör så ''surrar'' det i basarna och även om man har låg eller hög volym så låter det där kostiga  ljudet... men när jag inte har motorn igång så låter det som det ska. Är det nån som har nån aning om vad det kan vara för fel? tongue det surrar även i basarna när musiken inte är på när man har motorn igång :S
mvh fredrik

21 761 Inlägg
14 september 2008
Det är mest troligt generatorsurr som hörs i högtalarna, dvs störningar från generatorn. Orsaken kan vara flera, tex att lågnivåkablarna ligger nära vanliga strömkablar eller att någon metalltråd på högtalarkablarna ligger mot högtalarchassiet.

Har man haft dålig jordkontakt till steget så kan signaljorden inuti stereon brinna av vid sin lödning, då uppstår diverse störningar också.

Ploppar/brummar det i högtalarna när du byter låt på CD:n?

11 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är mest troligt generatorsurr som hörs i högtalarna, dvs störningar från generatorn. Orsaken kan vara flera, tex att lågnivåkablarna ligger nära vanliga strömkablar eller att någon metalltråd på högtalarkablarna ligger mot högtalarchassiet.

Har man haft dålig jordkontakt till steget så kan signaljorden inuti stereon brinna av vid sin lödning, då uppstår diverse störningar också.

Ploppar/brummar det i högtalarna när du byter låt på CD:n?

nej det ploppar/brummar inte när ja byter låt men när ja sätter på cd:n så knäpper det till i basarna men kan det bero på låg batteri nivå?

6 851 Inlägg
14 september 2008
Som Drönirettab skriver..låter som generator störning.
Kan oxå bero på kablarnas kvalité.

11 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Som Drönirettab skriver..låter som generator störning.
Kan oxå bero på kablarnas kvalité.

okej men jag har slutstegskablar å sånt i kopplat

Sök