3339
Sök

Projekt: Chevrolet 1955 2 dr ht Sveriges Snyggaste Bil 2010.

Bygga en cool bil med modern tappning.

621 744 Visningar
Uppdaterades senast 21 augusti 2013
426 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#61
_Wallis_ skrev:
Nej då vi tröttnar inte! Dett är ju spännande smile

Bra!!!


258 Inlägg
22 september 2008
#62
Riktigt grymt bygge, roligt att du gör allt så seriöst med tennspackling o så, de e ju inte de lättaste smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

2 182 Inlägg
22 september 2008
#63
Detta projekt har ja missat yikes Kommer å följas big_smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#64
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/468634_rn9mnb.jpg
motorn urplockad!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/468635_cp81fo.jpg
smallblock 307 4 vxl manuell ser ut att vara ett komplett paket med matching numbers från någon camaro eller något från 60 talet.


426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#65
Måste bara säga att det här med (V8) är ju väldigt nytt för mig då jag bara har hållt på med 4 och 5 cylindriga motorer hela mitt liv och till 95% av alla bilar jag byggt åt mig själv och åt andra har varit med TURBO!!!!!!!!!!! Därför börjar jag fundera på om jag ska turbomata den nya corvette motorn som ska dit. Det är ju inte så himla mycket jobb!! Detta tål att tänkas på.......


Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
23 september 2008
#66
Turbo? vafan?
Nej sätt i en kompressor istället smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

Meister
6 763 Inlägg
23 september 2008
#67
dancar skrev:
Måste bara säga att det här med (V8) är ju väldigt nytt för mig då jag bara har hållt på med 4 och 5 cylindriga motorer hela mitt liv och till 95% av alla bilar jag byggt åt mig själv och åt andra har varit med TURBO!!!!!!!!!!! Därför börjar jag fundera på om jag ska turbomata den nya corvette motorn som ska dit. Det är ju inte så himla mycket jobb!! Detta tål att tänkas på.......

Det vore helt klrt fränt med en 55:a med turbo. är själv lite sugen på att bygga turbomaskin till camaron


426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#68
St0hl skrev:
Turbo? vafan?
Nej sätt i en kompressor istället smile

Jag har tänkt den tanken oxå!.Men blir det överladdning så blir det turbo!


27 Inlägg
23 september 2008
#69
Fett me lite jänk här!

Kommer följas.

Vilken färg har du tänk att ha?

Överdrivet ska de inte va!

TurboFREAK
291 Inlägg
23 september 2008
#70
nån schysst orange metallic hade varit snyggt? kanske 2färgad me?

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe

426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#71
Cebe_ skrev:
Fett me lite jänk här!

Kommer följas.

Vilken färg har du tänk att ha?

Den blir 2 färgad. Mer säger jag inte tyvärr!


426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#72
ante_green skrev:
nån schysst orange metallic hade varit snyggt? kanske 2färgad me?

Den blir 2 färgad och båda färgerna blir med pärleffekt.


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
23 september 2008
#73
Varför turbo? sad Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!

Rock'n Roll

426 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#74
TenZer skrev:
Varför turbo? sad Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!

Jo du har rätt.Men jag tycker att det är fränare med turbo på jänkare, och jag kan göra allt själv till det förutom själva aggregaten som man får köpa!


4 506 Inlägg
23 september 2008
#75
dancar skrev:
TenZer skrev:
Varför turbo? sad Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!

Jo du har rätt.Men jag tycker att det är fränare med turbo på jänkare, och jag kan göra allt själv till det förutom själva aggregaten som man får köpa!

Alla dagar i veckan att jag hade kört med kompressor ist för turbo, även
om det hade vart ett show fordon.. Inte nog med att det är brutalt.
Det ser ju brutalt ut ochså.

Hittade ingen bra bild, men endå..
http://images.streetfire.net/handlers/getsizedimage.ashx?id=1033950&w=461

Kan du andas kan du dö.

86 Inlägg
24 september 2008
#77
Ingen kompressor, stå på dig, låt dom inte övertala dig!
Kompressor kan raggarna hålla på med wink

Reggade mig här bara för att säga det och att du gör ett grymt jobb, kul att se folk som gör det grundligt!

Ska du använda orginal v8 eller en ny modern typ Corvette motor?
En GM Northstar motor med överliggande kammar vore grymt men säkert dyrt som tusan...

Om jag vore du skulle jag snacka med Ärtan på PPF om att turbokonvertera en V8 han har precis gjort det på sin Nova och har bra koll på saken.

426 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#78
tetepeb skrev:
Ingen kompressor, stå på dig, låt dom inte övertala dig!
Kompressor kan raggarna hålla på med wink

Reggade mig här bara för att säga det och att du gör ett grymt jobb, kul att se folk som gör det grundligt!

Ska du använda orginal v8 eller en ny modern typ Corvette motor?
En GM Northstar motor med överliggande kammar vore grymt men säkert dyrt som tusan...

Om jag vore du skulle jag snacka med Ärtan på PPF om att turbokonvertera en V8 han har precis gjort det på sin Nova och har bra koll på saken.

Jag har köpt en komplett Corvette LS1 med tillhörande 700 låda Det är årsmodell 2002 och den har gått 4685 mil. Sedan har jag en komplett Corvette TP1 med 700 låda oxå den har gått 6800 mil den är från 1996. Kompressor blir det inte för min del utan som jag skrev. Om jag nu ska mata med något och hinner med det i år så blir det med turbo.Annars åker motorn i original det är väldigt mycket jobb att få till det ändå.All kraft ligger på att fixa karossen denna vinter och ja det kommer att bli ett körbart showbygge!!


Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
24 september 2008
#79

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

426 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#80
https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/469480_nrt2ts.jpg
Så då är projekt byta bakdel börjad. Här har jag bytt ut allt och börja punkta ditt det nya.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/469481_24jckh.jpg
Här ser man skarven!!!! Men har även gjort nytt ca 5cm på dåda sidor om skarven.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/469482_64r43i.jpg
Här svetsas det!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/469483_fkrb0y.jpg
Så då har jag helsvetsat det hela. Nu ska jag bara slipa lite och sedan tenna igen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81133/469486_ghc7ex.jpg
Så då var bakdelen klar,skönt för det var ett rätt stort plåt jobb med det. Dessa plåtarna är tydligen lika vanliga att dom rostar som baljorna på 245'or. Så samma som innan grovslipat med 120 papper efter att jag tennat. Nu är det klart och skarven är helt borta mellan det nya och gamla.
Senast redigerat av dancar (24 september 2008)



Sök