Måste bara säga att det här med (V8) är ju väldigt nytt för mig då jag bara har hållt på med 4 och 5 cylindriga motorer hela mitt liv och till 95% av alla bilar jag byggt åt mig själv och åt andra har varit med TURBO!!!!!!!!!!! Därför börjar jag fundera på om jag ska turbomata den nya corvette motorn som ska dit. Det är ju inte så himla mycket jobb!! Detta tål att tänkas på.......
Måste bara säga att det här med (V8) är ju väldigt nytt för mig då jag bara har hållt på med 4 och 5 cylindriga motorer hela mitt liv och till 95% av alla bilar jag byggt åt mig själv och åt andra har varit med TURBO!!!!!!!!!!! Därför börjar jag fundera på om jag ska turbomata den nya corvette motorn som ska dit. Det är ju inte så himla mycket jobb!! Detta tål att tänkas på.......
Det vore helt klrt fränt med en 55:a med turbo. är själv lite sugen på att bygga turbomaskin till camaron
Varför turbo? Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!
Varför turbo? Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!
Jo du har rätt.Men jag tycker att det är fränare med turbo på jänkare, och jag kan göra allt själv till det förutom själva aggregaten som man får köpa!
Varför turbo? Jag har som du kanske förstår på mitt bilval ingenting emot turbo, snarare tvärt om. Men på en jänkv8 så ska det vara kompressor om man vill ha överladdat!
Jo du har rätt.Men jag tycker att det är fränare med turbo på jänkare, och jag kan göra allt själv till det förutom själva aggregaten som man får köpa!
Alla dagar i veckan att jag hade kört med kompressor ist för turbo, även om det hade vart ett show fordon.. Inte nog med att det är brutalt. Det ser ju brutalt ut ochså.
Ingen kompressor, stå på dig, låt dom inte övertala dig! Kompressor kan raggarna hålla på med
Reggade mig här bara för att säga det och att du gör ett grymt jobb, kul att se folk som gör det grundligt!
Ska du använda orginal v8 eller en ny modern typ Corvette motor? En GM Northstar motor med överliggande kammar vore grymt men säkert dyrt som tusan...
Om jag vore du skulle jag snacka med Ärtan på PPF om att turbokonvertera en V8 han har precis gjort det på sin Nova och har bra koll på saken.
Jag har köpt en komplett Corvette LS1 med tillhörande 700 låda Det är årsmodell 2002 och den har gått 4685 mil. Sedan har jag en komplett Corvette TP1 med 700 låda oxå den har gått 6800 mil den är från 1996. Kompressor blir det inte för min del utan som jag skrev. Om jag nu ska mata med något och hinner med det i år så blir det med turbo.Annars åker motorn i original det är väldigt mycket jobb att få till det ändå.All kraft ligger på att fixa karossen denna vinter och ja det kommer att bli ett körbart showbygge!!
Så då är projekt byta bakdel börjad. Här har jag bytt ut allt och börja punkta ditt det nya.
Här ser man skarven!!!! Men har även gjort nytt ca 5cm på dåda sidor om skarven.
Här svetsas det!
Så då har jag helsvetsat det hela. Nu ska jag bara slipa lite och sedan tenna igen.
Så då var bakdelen klar,skönt för det var ett rätt stort plåt jobb med det. Dessa plåtarna är tydligen lika vanliga att dom rostar som baljorna på 245'or. Så samma som innan grovslipat med 120 papper efter att jag tennat. Nu är det klart och skarven är helt borta mellan det nya och gamla.