3441
Sök

Trim till sugmotorer

12 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#1
Hej, har som ni kanske sett skrivit en annan tråd då jag bad om råd om trimning.
Vill dela med mig om vad jag tror är bäst, sedan kommer ju alla experter klaga eller ändra ändå.

Jag lägger upp det steg för steg där 1 är det första man bör göra som dessutom är billigast.

1. Sportluftfilter, se till att motorn får kalluft, ofta är filtren till orginalboxen bättre än de andra som suger luft från motorutrymmet där det blir varmluft som den suger mest. (öppen för kommentarer). Bygg gärnaom den så det blir övertryck och en liten luft-turboeffekt.
2. Såga av ljudämparna så har du iaf. ca 10 % mer hk, sätt på något billigt eller bygg något coolt, själv byggde jag med simons värsta som delar sig i två, köpte två såna sedan var det 4 utblås på 3,5 och det såg grymt ut på en bmw 740, den jag satte i ett träd vid första provkörningen neutral (se bilder på min sida)
3. Trimchip, ger inte mer än 5 -6 % men ger mer när du trimmar resten, allt gynnar varandra så att säga.
4. Racekattar, 3000 kr på  tillbilen.com, själv måste jag köpa två till min bil, (V8) annars hade racekattarna som är godkända av besikningen kommit före trimchip.

Sedan springer priserna iväg och på min bil får jag ut en 50 - 75 hk mer, har 300 orginal, så jag är nöjd och kalaset kommer gå på knappt 10 tusen och då gör jag inget själv förutom byta lutffilter och ev bygga om luftburken.

Ha d bäst och kör så det ryker
MVH Veesui
Senast redigerat av Veesui (15 september 2008)



Sök