3341
Sök

Fram med vinterbilarna! Vad kör ni för nåt 08/09?

44 Inlägg
25 november 2008
hehe de blev en citroen xantia 2,1td. lite annorlunda än vad jag annars har haft bmw 735 och en audi s4 men de går jävligt billigt hehe

Cheva 454ss BIGBLOCK

509 Inlägg
25 november 2008
Kör saab 900 95:a som slit å släng bil. Den får duga till å från jobbet samt som vinterbil.

Norrlänning
1 453 Inlägg
25 november 2008
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:

vinterbil har man för att leka med! utan att behöva bry sig om man sladdar in en snövall eller liknande.
sen sliter saltet en hel del på bilar, det är sanning!

Jaa men vad gör de om lacken blir lite "sliten" på en volvo 850 från 95 som är värd 35-40 tusen.. ? Det är inget ja skulle gråta över...

Nej men du verkar ju också vara en sån person som bara köper nått skit som dina polare säger är bra att åka i sen åker du bara. Iaf ser det så ut om man kollar på din bil, en helt vanlig svensson bil utan något alls speciellt, skulle kunna ägas av någon flerbarnsfamilj eller lika gärna något gift par runt 50bast.
Vissa här inne har tillomed, hör och häpna, ett bilintresse och lägger ner hur många timmar som helst på att få sin bil fräsch och då spelar det ingen roll om bilen är värd 15k eller 500k, man vill fan inte krocka bilen och se alla timmars arbete flyga åt helvete.

Så ska jag vara ärlig så skulle jag bra mycket hellre skrota en helt orginal bil för 100k än en bil för 15k som jag lagt ner ett enormt arbete på.

Så bara för att ja inte har en pimpad 740 så har ja inget bilintressen? För att ja inte gillar kjolpaket strl XXXL så har ja inget bilintresse?  Vill inte krocka och vill inte krocka. Kör man som normalt folk så krockar man inte. Ang svenssonbil... undra vad som är mest svenssonbil. En hederlig svenssonvolvo eller en Audi. Och mina kompisar är Bmw nördar, så jag gick precis emot dom. Något annat du vill klaga på, på en gång ? smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Norrlänning
1 453 Inlägg
25 november 2008
axelj skrev:
Hamilton skrev:
Ellertz skrev:

Jaa men vad gör de om lacken blir lite "sliten" på en volvo 850 från 95 som är värd 35-40 tusen.. ? Det är inget ja skulle gråta över...

Alla värdesätter inte sina bilar i kronor och ören jag gör det definitivt inte.
Ägaren till just en Volvo 850 från -95 kanske har en annan anledning till att han inte kör med den på vintern.

Jo, 320 hk och framhjulsdrift är extremt tillfredsställande när det ligger en decimeter snö på marken. cool
Ellertz, du tänker verkligen inte längre än näsan räcker va?

Jag kör 360 GLT i vinter. Riktigt jävla roligt faktiskt!

Edit: 850:in är en 94:a

Btw, ja hade en Volvo 850 t5 -94 förut jag också. Gick hur bra som helst på vintern. Du vet när framdäcken släpper så slutar man gasa.  smile

- Har du champagne?

Defloratör.
641 Inlägg
25 november 2008
bmx skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Vem f-n behöver extrabil på vintern??
Tål inte era bilar lite snö, slask och salt? tongue

Men just nu kör jag en lånebil då jag väntar på besiktningstid... Självklart fick jag låna kusinens Vectra 91'a. 33500 mil och går som en klocka. smile

haha håller med smile
ja kör med mina bilar året runt ja,jävla veklingar som inte vågar det tongue
ja tvättar min typ 2-3 gånger i veckan,funkar bra de tongue

Klart fan man kör året om med en saab men vi som har finbilar vill nog inte förstöra dom big_smile bara skojjar:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

235 Inlägg
25 november 2008
mazda b2600. perfa vinterbil... tar sig fram om man säger så.. sambon åker avensis.

Defloratör.
641 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:
Ellertz skrev:
Precis...  Ja tycker de är skrattretande när folk med 740, 850 eller nån gammal v70 som har "vinterbil".

Vinterbil är väl för gamla rariteter som är värda en 500-600 Tkr... Inte nån gamal T5:a

vinterbil har man för att leka med! utan att behöva bry sig om man sladdar in en snövall eller liknande.

nää precis och vem skulle idas bry sig om en sunkig DKW från 1995.

Defloratör.
641 Inlägg
25 november 2008
här är mina vinterbilar:

https://www1.garaget.org/archive/69/68835/99895/99895-1026658.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/68835/431059_9p5y6o.jpg

77 Inlägg
25 november 2008
Opel corsa sedan 1.2 TR och jag tror knappast TR står för turbo då det är en -85 tongue
går BILLIGT! big_smile

Dunka plåt och leva jävel :D

615 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:

Nej men du verkar ju också vara en sån person som bara köper nått skit som dina polare säger är bra att åka i sen åker du bara. Iaf ser det så ut om man kollar på din bil, en helt vanlig svensson bil utan något alls speciellt, skulle kunna ägas av någon flerbarnsfamilj eller lika gärna något gift par runt 50bast.
Vissa här inne har tillomed, hör och häpna, ett bilintresse och lägger ner hur många timmar som helst på att få sin bil fräsch och då spelar det ingen roll om bilen är värd 15k eller 500k, man vill fan inte krocka bilen och se alla timmars arbete flyga åt helvete.

Så ska jag vara ärlig så skulle jag bra mycket hellre skrota en helt orginal bil för 100k än en bil för 15k som jag lagt ner ett enormt arbete på.

Så bara för att ja inte har en pimpad 740 så har ja inget bilintressen? För att ja inte gillar kjolpaket strl XXXL så har ja inget bilintresse?  Vill inte krocka och vill inte krocka. Kör man som normalt folk så krockar man inte. Ang svenssonbil... undra vad som är mest svenssonbil. En hederlig svenssonvolvo eller en Audi. Och mina kompisar är Bmw nördar, så jag gick precis emot dom. Något annat du vill klaga på, på en gång ? smile

Ofan, vart skrev jag att allt detta handlade om pimpade 740s osv? yikes
Jag tycker bara att du är jävligt korkad som värdesätter bilen i pengar och inte efter arbete, men det tror jag beror på att du inte lagt ner en enda timme på din bil. Pengar är helt oväsentligt, det kan man alltid få tillbaka igen. Men 50+ timmar i garaget får man aldrig tillbaka.

Men du, vad tror du man har vinterbilen till? Jo för att INTE fisa runt som normalt folk och vara rädd för att kanske få sladd, tänk ett steg längre! Vinterbilen har man just för att LEKA.
Senast redigerat av Fizzer (25 november 2008)

Let's stance!

1 338 Inlägg
25 november 2008
Tjena,

Jag kör ialf med min Seat i vinter smile

första vintern för den..
En bil är ju endå till för att andvändas! tongue

Lite jobbigt med342 hästar och FWD har jag dock märkt. :S

18" Nokia Hakkapelitta WR friktions däck

Bild med vinterdäck
https://www1.garaget.org/archive/21/20668/88954/88954-1137864.jpg

Mkt bra däcktycker jag tysta och bra.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/20668/505982_jfq0dy.jpg

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

499 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
axelj skrev:
Hamilton skrev:

Ägaren till just en Volvo 850 från -95 kanske har en annan anledning till att han inte kör med den på vintern.

Jo, 320 hk och framhjulsdrift är extremt tillfredsställande när det ligger en decimeter snö på marken. cool

Btw, ja hade en Volvo 850 t5 -94 förut jag också. Gick hur bra som helst på vintern. Du vet när framdäcken släpper så slutar man gasa.  smile

Varför bry sig? På vintern skruvar man ju lite med bilen. Min bil står med isärskruvad framvagn just nu. Har man högglanspolerat delar under huven blir de fula direkt av salt osv, men visst, jag tycker du har en poäng.

Sen som någon annan sa längre upp, en 850 med ca 320hk är ingen höjdare på vintern.

Många har ju vinterbil för att leka med och en 850 går ju inte sladda med sad

Teknik Informatör
371 Inlägg
25 november 2008
som bruksbil då givet året om så åker man nu Citroen ZX 1,4 -93...liten bil med liten motor...går billigt och man åker ok i den...sen att den har utseende som ja...det är upp till var och en att tycka till om tongue

BMW E3 it takes one to catch one :)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
25 november 2008
jag har min vita mazda 323 som bruks bil , men jag har en nissan 180 zx som jag vill leka med , men som tyvärr så har den körförbud ........

Nissan Silvia

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
25 november 2008
Ellertz skrev:
axelj skrev:
Hamilton skrev:

Jag sa aldrig att det inte går bra, jag sa att det inte är tillfredsställande. För visso är det en jävla skillnad mellan en 225hk och en 320 hk 850, men det är skit samma. Det är inte så extremt roligt att under större delen av året inte ha en bil som går att leka med, framhjulsdriven bil med mycket effekt på vintern är inte ROLIGT!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 november 2008
Tänk att det ska bli en sån jävla dagisnivå i alla trådar när det blir tal om olika bilmärken! Tjafsa kan ni väl fan göra via PM eller nåt.

Märks mycket från en eller två särskilda grupper (bilmärken)... Ingen nämnd, ingen glömd... roll

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

28 Inlägg
25 november 2008
Åker 745 tic på sommaren. och mercedes 190 d till jobb och på vintern. tycker det är rätt värdelöst att åka med volvon på vintern de bara spinner finns inte fäste nån gång. Och Mercan duger fint att kasta ut röven på

Endast fantsin sätter gränserna när man stylar / bygger.

1 163 Inlägg
26 november 2008
Blev en Volvo 245 i år med, fast blev lite för fin när den var klar så får se hur mkt den plågas...
https://www1.garaget.org/archive/7/6866/109513/109513-1111514.jpg

Har subben med och föredrar den, där klarar man sig bra vid en dikes körning. smile
https://www1.garaget.org/archive/7/6866/54643/54643-1031662.jpg

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 november 2008
nitrox skrev:
Ellertz skrev:
Volvo__Mannen skrev:

nää precis och vem skulle idas bry sig om en sunkig DKW från 1995.

Sunkig och sunkig... Visst var inte DKW någon höjdare. Men det är nog svårt för inbitna volvo ägare att inse att deras favoritbilmärke är nära en undergång, medan kvalité bilarna från tyskland går som tåget.

- Har du champagne?

Norrlänning
1 453 Inlägg
26 november 2008
Fizzer skrev:
Ellertz skrev:
Fizzer skrev:

Ofan, vart skrev jag att allt detta handlade om pimpade 740s osv? yikes
Jag tycker bara att du är jävligt korkad som värdesätter bilen i pengar och inte efter arbete, men det tror jag beror på att du inte lagt ner en enda timme på din bil. Pengar är helt oväsentligt, det kan man alltid få tillbaka igen. Men 50+ timmar i garaget får man aldrig tillbaka.

Men du, vad tror du man har vinterbilen till? Jo för att INTE fisa runt som normalt folk och vara rädd för att kanske få sladd, tänk ett steg längre! Vinterbilen har man just för att LEKA.

Aha okej... ja har lagt ner bra många timmar med till skillnad från nån gammal 740 så får man tillbaka pengarna. Visst får man aldrig tillbaka 50 timmar i garaget, men ja föredrar 50 timmar i garaget före 50 timmar framför teven. Så ja är ganska nöjd med den tiden ja lägger ner.

jaha... skillnaden är väl att visa kan hantera sladdar och visa inte kan, glömde bort det. Du kanske ska lära dig köra bil innan du ger dig ut på vintern och "leker".

- Har du champagne?

Sök