3370
Sök

Vibrationer från motor? 940 glt 16v

51 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Köpte en 940 glt 16v -91 för ett tag sen som toppen hade havererat på, tidigare ägare bytte topp m.m. och kapade då även balansaxel remmen, då till min fråga, när jag gasar så vibrerar bilen rätt så mycket, för att avta när jag släpper gasen... har detta att göra med att remmen är väck eller kan det vara nåt annat? Vad jag förstått så är det rätt många som kapar den remmen...

mvh

Trösklarna i backen!

4 586 Inlägg
16 september 2008
öppna huven känn på blocket ifall det finns många vibrationer risken för ras kanske är nära. har svårt att tro att när remmen är väck ska skapa vibrationer

10 287 Inlägg
16 september 2008
Dom motorer vi i garaget har kapat remmen på (bla min 940) har inte haft några vibrationsproblem. Tilläggas skall dock att exemplevis min motor är viktad och balanserad så den är inget bra facit.

Men något kan ha blivit fel när förre ägaren höll på. Kolla också om motorkuddarna är ok.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

100 Inlägg
16 september 2008
Tycker det låter som dåligt stödlager eller något knutkors på kardan,
Plockat bort remmen på min 16v motor utan någon skillnad vibrations mässigt smile

Volvo 164E -73
Mercedes 240 D -83
Mercedes E250 D -93 Brukis
Å massa andra bilar.

4 001 Inlägg
16 september 2008
Sharky skrev:
Dom motorer vi i garaget har kapat remmen på (bla min 940) har inte haft några vibrationsproblem. Tilläggas skall dock att exemplevis min motor är viktad och balanserad så den är inget bra facit.

Men något kan ha blivit fel när förre ägaren höll på. Kolla också om motorkuddarna är ok.

/Göran

tjänar någon effekt på att kapa remmen?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

10 287 Inlägg
16 september 2008
Alla bäckar små på en trött B234 16V.

/Göran

kolvas skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 001 Inlägg
16 september 2008
Sharky skrev:
Alla bäckar små på en trött B234 16V.

/Göran

kolvas skrev:

jo så är det.

Lite offtopic men ändå, jag har en 740 16V som går bra när den är kall men inte orkar varva när den är varm, jag har provat med annan LMM och att koppla bort tempgivare men samma fel ändå... någon som har en idé?

Ontopic: jag tror som Volvo_164 på att stödlager eller hardyskiva som är kass

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

51 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
aha okej, jag hoppas inte förre ägarn har gjort nåt fel, då han jobbar som bilmek... men stödlager/knutkors kanske vore nåt o kolla upp, tack för alla svar.

Trösklarna i backen!

Sök