3269
Sök

Köpråd prisvärd "budgetsvets"

192 Inlägg
för 15 timmar sedan
Trådstartare
Söker tips och råd på billig men prisvärd MIG-svets

Skall ha för att rostlaga lite på bilar och diverse "hemmabruk". Men vill ju inte heller lägga en förmögenhet på en svets

Kollat runt lite på nätet men svårt att hitta en billigare som har recensioner

Tack på förhand

5 747 Inlägg
för 13 timmar sedan
Kan helt klart rekommendera Julas Meec Kombisvets (https://www.jula.se/catalog/verktyg-och … ts-016793/) för 1999kr är det så gott som omöjligt att hitta något bättre.
Har själv 2st, en som jag kör med gas och en som jag kör med flusstråd.
Går även köra som pinn-svets om man köper till ett pinnsvets-handtag.

Har två klagomål på den:
Slangpaketet och jordkabeln är lite i kortaste laget, hade gärna fått vara 1m längre.
Gas-aktiveringen är endast en mekanisk ventil i mig-handtaget, dvs så fort man släpper svetsknappen helt så slutar gasen flöda.

Är annars helt nöjd med den, kört 2-3 rullar tråd genom båda sen i somras.
Svetsar lika fint som min fars Esab Caddy 160i som kostade 9999kr ny.

192 Inlägg
för 13 timmar sedan
Trådstartare
simlar skrev:
Kan helt klart rekommendera Julas Meec Kombisvets (https://www.jula.se/catalog/verktyg-och … ts-016793/) för 1999kr är det så gott som omöjligt att hitta något bättre.
Har själv 2st, en som jag kör med gas och en som jag kör med flusstråd.
Går även köra som pinn-svets om man köper till ett pinnsvets-handtag.

Har två klagomål på den:
Slangpaketet och jordkabeln är lite i kortaste laget, hade gärna fått vara 1m längre.
Gas-aktiveringen är endast en mekanisk ventil i mig-handtaget, dvs så fort man släpper svetsknappen helt så slutar gasen flöda.

Är annars helt nöjd med den, kört 2-3 rullar tråd genom båda sen i somras.
Svetsar lika fint som min fars Esab Caddy 160i som kostade 9999kr ny.

Har kollat en del på den faktiskt, är ju enda billigare varianten som har goda recensioner. Låter ju som att det kan vara lite hållbarhet i den med. Får ta svängen om Jula och kika närmare på den. Tackar så hjärtligt för bra svar!

Sök