3855
Sök

desel eller bensin rookie rågor

24 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
winkär otroligt dålig på bilar , älskar köra men kan inget om dom smile  har googlat lite men hittar ej svar på mina frågor !

ska köpa audi a3 .  kollat på 2.0T 200hk   sen finns det ju disel med 1.9 med 170 hk tror jag den är på,?  hur jämför man effekt ,  dvs vilken bil är snabbast? vad jag har förstått det skiljer det sig på disel och bensin !

andra frågan i samma ämne . om det är en turbo disel på 200hk och en bensin turbo på 200 hk vilken är snabbast?  dvs bäst acc och bäst top fart! ?


3e Frågan

skiljer det sig något om man vill trimma sin bil, kan man få ut mera effkt på sin bil om det är en disel eller bensinare ?

Tack på förhand för svaren
MVH rookie

1 703 Inlägg
16 september 2008
#2
En sak är iaf säker, dieseln drar minst bensin.

En diesel har oftast ett högre vridmoment än en bensinmotor, men en väldigt smal vridmomentskurva och tappar orken mycket tidigare än en bensinmotor.

Bensinmotorn i din fråga är garanterat snabbare än dieselalternativet, men som sagt, dieseln är snålare smile


24 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#3
dom andra frågorna dåsmile? vill försöka få en bättre uppfattning , ingen som kan svara:)

C(^^,)
453 Inlägg
16 september 2008
#4
Kanske träna på att skriva rent på tråd namnet så fler folk fattar.
desel eller bensin rookie rågor
inge illa menat smile

1 703 Inlägg
16 september 2008
#5
Utväxlingen är helt annorlunda på de olika modellernas växellådor, dieseln tappar nog snabbt pga. de täta växlingarna.
Toppfart vinner bensinaren, acc.. mja, 0-100 kanske dieseln har en chans.

Ang. trimningen, en diesel brukar man ju snabbt och smidigt kunna flasha programvaran, och hitta massa kul hästar och newtons.


Fire And Silk
2 254 Inlägg
16 september 2008
#6
Rätta mig om jag har fel, men skatten är väl inte så roligt på en Diselbil i dagsläget? Svårare att e85 konvertera en disel tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Random Hero
4 047 Inlägg
16 september 2008
#7
"En sak är iaf säker, dieseln drar minst bensin." den va nästan lite kul tongue

Dog food lid. Backwards

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 september 2008
#8
Reagerade på den med, men våga inte säga nåt för då blir alla sura på en


466 Inlägg
16 september 2008
#9
johan112 skrev:
winkär otroligt dålig på bilar , älskar köra men kan inget om dom smile  har googlat lite men hittar ej svar på mina frågor !

ska köpa audi a3 .  kollat på 2.0T 200hk   sen finns det ju disel med 1.9 med 170 hk tror jag den är på,?  hur jämför man effekt ,  dvs vilken bil är snabbast? vad jag har förstått det skiljer det sig på disel och bensin !

andra frågan i samma ämne . om det är en turbo disel på 200hk och en bensin turbo på 200 hk vilken är snabbast?  dvs bäst acc och bäst top fart! ?


3e Frågan

skiljer det sig något om man vill trimma sin bil, kan man få ut mera effkt på sin bil om det är en disel eller bensinare ?

Tack på förhand för svaren
MVH rookie
du kan få ut  bra mycket nm och hk ur en diesel utan att behöva vara rädd för att den ska rasa eller så
diesel är mycket mer stryk tåligare

Christer *Dieselkungen*


Sök