2914
Sök

200sx Tips

bor i
529 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#1
Hej funderar på att köpa en 200sx var och kollade på en för inte så längesedan smile men avståndet mellan stolen och pedalerna var tyvärr lite för kort tongue jag e rätt lång och så så benen tog nästan i ratten det var iallafall lite jobbigt att svänga tongue kan man flytta bak stolen ganska lätt? eller ifall man tlx skulle köpa sportstolar kan man montera dom långt bak då?

sen även vad borde man kolla på?

vad är typ ''max'' mil ?

och till vilket pris?

mycket skillnad förutop utseendet på 89-90 eller 91 och frammåt?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Svartlistad
446 Inlägg
16 september 2008
#2
det går att flytta bak stolen ganska långt jag är 192cm och jag kan sitta "skönt" i en 200sx smile

det du ska tänka på är rost på balkar rost i allmänhet.

sen lyssna på motorn om den låter konstigt kan det bli dyrt för vevlagrena gillar inte "inspirerad" köning tongue


bor i
529 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#3
mmh men asså jag flyttade ju stolen så lång bak jag kunde i ''skenorna'' men det var lite trångt endå så undrar ifall man lätt kan montera bak skenorna eller något i den stilen

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

4 506 Inlägg
16 september 2008
#4
Något som är väldigt viktigt är att kolla rosten.
Dom har en ful vana att rosta väldigt mkt över
allt.

Så kolla noga på lacken o under, Efter lagningar
m,m som du kan få ner priset på.

Annars så är det väll som att kolla på vilken bus
bil som helst, Kolla allt! big_smile

Kan du andas kan du dö.

Drifter
283 Inlägg
16 september 2008
#5
Jag tycker att 200sx s13 e en jävligt trevlig bil men man måste vårda den med jämna oljebyten!!

Det du ska göra e å öppna huven å be säljaren gasa upp bilen å hålla den mellan 2500rpm-3000rpm det e där den brukar å låta om det e vevlagren som har gett sig!  (det skrapar och skramlar)
Om du skulle köpa en 200sx s13 så e det oljekylare det första som du ska investera i kostar kring 1500kr!

Lycka till med bil köpet!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

1 Inlägg
16 september 2008
#6
det går ju att höja och sänka ratten med en liten spak på vänster sida, om du inte provat det.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
16 september 2008
#7
Barne skrev:
Jag tycker att 200sx s13 e en jävligt trevlig bil men man måste vårda den med jämna oljebyten!!

Det du ska göra e å öppna huven å be säljaren gasa upp bilen å hålla den mellan 2500rpm-3000rpm det e där den brukar å låta om det e vevlagren som har gett sig!  (det skrapar och skramlar)
Om du skulle köpa en 200sx s13 så e det oljekylare det första som du ska investera i kostar kring 1500kr!

Lycka till med bil köpet!
fan va jag blir trött på detta jävla tjatet om oljekylare..jag har snart haft min 200:a i tre år..den är trimmad men jag har aldrig nånsin kommit över hundra grader i oljetemp..
ska du köra full gas hela tiden så lär du behöva en..men vem gör det egentligen?..och vilken bil hade pallat med det?..
skaffa en tempmätare för oljan istället..det är mycket billigare och mindre jobb..när olja börja ligga på ca 115 grader så börjar det bli kris..
när jag ändå är så irriterad så kan jag lika bra säga att när en 200:a för oväsen så måste det fan inte vara vevlagerna..för det är ju typ såhär:mitt avgassystem låter..måste vara vevlagerras..det är dålig värme i bilen..vevlagerras..so on and on..
nä jag borde nog hoppa in i frysen
Senast redigerat av maximus (16 september 2008)


bor i
529 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
#8
Gillar sidor med snabba svar big_smile tack smile
snackade nyss med farsan ska åka och kolla på en annan snart igen big_smile får mer uppfattning av bilen ifall man ser många olika big_smile
vet någon skillnaden mellan en 90 och en 92a?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
16 september 2008
#9
David91 skrev:
Gillar sidor med snabba svar big_smile tack smile
snackade nyss med farsan ska åka och kolla på en annan snart igen big_smile får mer uppfattning av bilen ifall man ser många olika big_smile
vet någon skillnaden mellan en 90 och en 92a?
du har en annan front tex..andra stolar har jag för mig också..
sen är inte oljetillförselröret till turbon så bra på en 90:a..den hade en väldigt snäv sväng som gjorde att olja koksade sig..vilket kan resultera i turboras..se till att det är bytt till tex stålomspunnen slang eller gör det själv
Senast redigerat av maximus (16 september 2008)


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
16 september 2008
#10
vill du veta mer så gå in på www.200sx.nu..där finns allt du behöver veta


Drifter
283 Inlägg
16 september 2008
#11
Hoppa ner i frysen;) Maximus
Men om man vill ligga och köra på höga varv å på ställ så skadar det ju inte å ha en oljekylare med termostat!!
David91 kanske vill ligga på den säkra sidan oxå!!
Man ökar olje mängden med ca 0,5l

Men okej handla en olje tempgivare och oljekylare!!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 september 2008
#12
Barne skrev:
Hoppa ner i frysen;) Maximus
Men om man vill ligga och köra på höga varv å på ställ så skadar det ju inte å ha en oljekylare med termostat!!
David91 kanske vill ligga på den säkra sidan oxå!!
Man ökar olje mängden med ca 0,5l

Men okej handla en olje tempgivare och oljekylare!!
ha ha..nä jag vill bara ha sagt att jag har aldrig behövt en kylare..men jag tycker att man borde börja med en mätare och se om man behöver kylare..finns ju bättre saker att lägga pengarna på


Drifter
283 Inlägg
17 september 2008
#13
Jo jo det e klart!

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=

67 Inlägg
17 september 2008
#14
precis som "Miky200sx" sa, finns en spak att sjustera ratten upp o ner med;) jag e 1,90 o sitter störtskönt i min, gjorde de även innan jag satt i mina sparco stolar och momo-ratt=)
går alltid o bygga om lite om du e lång;)

mvh andreas


bor i
529 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#15
Tackar för alla svar ännu en gång har fått svar på minna grund frågor nu big_smile
ska åka och kolla på en 90a i veckan nu tror jag smile och hoppas på köp smile
men oljekylare ? överskattat eller nödvändigt?
ifall man vill komma upp i ca 200-220 hk vad behövs göras?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

Nissan Freak
67 Inlägg
17 september 2008
#16
Oljekyl är super viktigt om du ska trimma. Nissan är väldigt känsliga för höga oljetemperaturer.
Senast redigerat av DjFreaky (17 september 2008)

Skogsmålare
630 Inlägg
17 september 2008
#17
Oljekyl är aldrig överskattat och hade jag köpt en S13 så hade det blivit en av de första saker jag köpt.

CA18det motorerna är ju kända för sina vevlagerras

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
17 september 2008
#18
problemet är ju att folk kör hård med dem samt att det är SJUKT liten oljevolym på dem, så dels kyler oljekylen bättre (jämfört med lilla värmeväxlaren) samt så ökar man på oljevolymen.


bor i
529 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
#19
Så oljekyl e ett tips ifall man ska trimma?
vad behövs för att få 200-220+  hk?

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

1 639 Inlägg
17 september 2008
#20
Köp en som redan är trimmad så slipper du jobbet...
92orna har väll annat utseende på blinkers i fronten annars tror jag de är lika mellan årsmodellerna.
Skaffa en med fungerande ac, det är guld värt...
Senast redigerat av mrcelica (17 september 2008)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....


Sök