2672
Sök

Ebay samt firmor som sysslar med import

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
Hej nu har jag en fundering och hoppas man kan få nått svar.

är så att delar till in bil finns på ebay (säkert på andra ställen med)

nu var det så att jag vann en del villigt men då skulle frakten gå på 1000 kr

så jag undrar om det inte finns nått seriöst företag som man kan sända en trave delar till så får man hem de för ett mer humant pris.

tycker att 150 dollar var lite överpris när jag fick hem  min bössa från hongkong för 150 kr

12 086 Inlägg
17 september 2008
Nej det finns inte.

Hongkong brukar ha bra priser förövrigt.

Säljare som sätter överpriser till frakt brukar jag förhandla med, man kan ju kolla fraktavgiften på internet. Sen kan man ifrågasätta om de tar Xkr i hantering, då brukar de mjukna och sänka priset.
Gör dom inte de köper man från en annan säljare.

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
jag läste nånstans att de fanns en firma som ordnade sånt dock...
att man fick en postbox i usa som man kunde sända sina ebaygrejer med sen tog dom hem de. så nått ska de finnas eller har funnits

nu hittar jag dock inte på det

2 924 Inlägg
17 september 2008
Det beror ju först och främst vilka delar du söker???
Vad är humant fraktpris för dig???

Ebay är bara en webplats för en mängd återförsäljare, de flesta är seriösa är min erfarenhet.

Frakter och div tillkommande avgifter (insurance etc) är olika över hela världen, ex på Ebay.de är det generellt lägre fraktpriser jämfört med Ebay.com pga att det är dyrare att skicka över Atlanten än från Tyskland.

Tips, fråga om fraktpris FÖRST innan du bjuder på auktionen på Ebay och jämför fraktpriserna med andra återförsäljare på Ebay utav samma artikel, så slipper du obehagliga överraskningar...

~ Life is short, have FUN! ~

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
ja jag köpte possitions lysen till en jänk jag håller på med
så jag tyckte att det vart lite magstarkt med 150 dollar för ett par lysen som inte är specuellt stora. speciellt då man vann dom för 10 dollar

så tänkte mer om de fanns ett företag som man kunde posta allt till sen dra hem allt i ett paket.
Senast redigerat av Lanjin (17 september 2008)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 september 2008
jag lånar tråden lite

jag försökte bli medlem på ebay så jag kan bjuda på lite prylar jag ville ha men det gick inte :S

när man ska välja land å det finns inte sverige och vad är Zip/postal code ? :S
nån som kan förklara lite ? hehe

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
zip tror jag är den amerikanska motsvarigheten till postkod. kan ha fel dock

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Team-Adolfsson skrev:
jag lånar tråden lite

jag försökte bli medlem på ebay så jag kan bjuda på lite prylar jag ville ha men det gick inte :S

när man ska välja land å det finns inte sverige och vad är Zip/postal code ? :S
nån som kan förklara lite ? hehe

LÄS NOGA!!  om sverige inte finns med i listan över länder de skickar till... vad drar man för slutsats då?

kan bli dryga läropengar och jakt av amerikanska indrivningsbolag om man inte passar sig.  Det är så himmla enkelt att läsa hela köpvillkåren

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Lanjin skrev:

Ebayskolan smile

De måste ju tjäna pengar på något vis!

exempel 1  [--------------------------insug------------------------][--frakt--]  =   1000kr totalt pris
exempel2   [----insug----][-------------frakt+del av insuget-------------]  =   1000kr totalt pris

låt det ta mer tid, läs hela köpvillkåret, fråga om frakt mm, leta genom fler än första sidan på ebay

exempel3  [------insug-----][---frakt---][-ev tull-] =   2/3 av priset i Sverige   

Anlednignen till att man inte skall göra gruppköp

exempel4  [------insug-----][---frakt---] =   1/2 av priset i Sverige   

Är ni med?
Senast redigerat av torpis (17 september 2008)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
jo men nu är frågan fortfarande om det fiinns ett företag som anordnar en postbox i usa som man kan sammla upp sina grejer i sen skeppa över dom när tycker sig ha tillräckligt

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
där hade vi nått. smile
tackar  har dock för mig att det fanns en svensk sådan  men ska se vad detta kostar smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 september 2008
Jag har kontaktat shippingföretag direkt på plats istället om det varit större grejer, tex motor eller stolar. Dock har jag aldrig handlat från USA utan nästan bara i England (ebay.co.uk).

Jag fattar inte hur nån kan bjuda på en auktion innan man kollat frakten...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
alla gör sina misstag, så enkelt är de. alla kan inte allt så.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 september 2008
Lanjin skrev:
jo men nu är frågan fortfarande om det fiinns ett företag som anordnar en postbox i usa som man kan sammla upp sina grejer i sen skeppa över dom när tycker sig ha tillräckligt

Som jag sa... att skicka mycket på en gång är en garanti att du åker på tull och moms om ca 30%.

Forummoderator
9 299 Inlägg
17 september 2008
Lanjin skrev:
alla gör sina misstag, så enkelt är de. alla kan inte allt så.

Jo, jag har också gjort misstag. Det lät kanske lite illa att jag uttryckte mig så. Sorry.. sad

Du kan ju be att få backa ur köpet nu pga dryg frakt. Antingen säger de ok, eller så ger de dig negativ feedback om de är syrliga. I värsta fall kan du ju registrera en ny användare.

Som Torpis säger så blir det garanterat tull om du klumpar ihop allting. Plus att du har ingen möjlighet att kontrollera någonting.

Vad är det för prylar till vilken bil? Har du letat i England / Europa?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

757 Inlägg
17 september 2008
Trådstartare
jo det köpet vart upphävt var inga probs så. killen som skulle sälja lysena tyckte det var löjligt dyrt med.

är lite kromdelar till en dodge lancer 61a .  är inga dyra hrejer som jag hittat dock så tullen kommer inte bli nämnvärt hög. sen är det från ett företag (visserligen ingen garanti)
just nu har jag budat på grejer för 70 dollar ca

Mr Turbo
509 Inlägg
24 september 2011
torpis skrev:
Lanjin skrev:

Ebayskolan smile

De måste ju tjäna pengar på något vis!

exempel 1  [--------------------------insug------------------------][--frakt--]  =   1000kr totalt pris
exempel2   [----insug----][-------------frakt+del av insuget-------------]  =   1000kr totalt pris

låt det ta mer tid, läs hela köpvillkåret, fråga om frakt mm, leta genom fler än första sidan på ebay

exempel3  [------insug-----][---frakt---][-ev tull-] =   2/3 av priset i Sverige   

Anlednignen till att man inte skall göra gruppköp

exempel4  [------insug-----][---frakt---] =   1/2 av priset i Sverige   

Är ni med?

Hajade ingen ting tongue

Turbo..Mr Turbo

Sök