3488
Sök

hur kan det vara möjligt tryckte i 70L i 70L tank S60 T5

1 268 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
som topicen lyder...

tanken va inte direkt tom på bensin? fanns ju lite kvar om man säger så... men hur kan det då gå i 70liter? utan att rinna över?
Senast redigerat av LazerHawke (18 september 2008)

1 024 Inlägg
18 september 2008
förklara lite bätter kanse "tanken va inte direkt sopren men hur kan det då gå i 70liter utan att rinna över.. ?????

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
18 september 2008
För att tankens volym inte inbegriper påfyllningsröret ??

För att dom smartingarna kanske gjort tanken lite större, du vet det där med reserven osv ??

Du ska väl inte vara ledsen att det går i mer soppa än du tror i tanken utan du ska bli ledsen när du ser den högre sopparäkningen istället wink  tongue

Såvida det inte blir en stor pöl under bilen tror jag inte det läcker någonstans iaf om det nu är det du är orolig över.

EDIT: Mackens pumpar kanske inte är ordentligt kalibrerade så att dom räknar fram mer soppa än den mängd som faktiskt pumpas upp ??
Senast redigerat av TBOC_Razor (18 september 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

-utan 940
1 728 Inlägg
18 september 2008
Som sagt är det 70L+påfyllningsröret, min tank rymmer 75L och en gång tankade jag 76L. smile

1 268 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
För att tankens volym inte inbegriper påfyllningsröret ??

För att dom smartingarna kanske gjort tanken lite större, du vet det där med reserven osv ??

Du ska väl inte vara ledsen att det går i mer soppa än du tror i tanken utan du ska bli ledsen när du ser den högre sopparäkningen istället wink  tongue

Såvida det inte blir en stor pöl under bilen tror jag inte det läcker någonstans iaf om det nu är det du är orolig över.

EDIT: Mackens pumpar kanske inte är ordentligt kalibrerade så att dom räknar fram mer soppa än den mängd som faktiskt pumpas upp ??

mja den landa på 925 tongue

DFFL
9 020 Inlägg
18 september 2008
I boken till min bil står det ~72 Liter.
Har visserligen aldrig lyckats få i så mycket, men så har jag aldrig tom tank heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

211 Inlägg
18 september 2008
Andreas 940 skrev:
Som sagt är det 70L+påfyllningsröret, min tank rymmer 75L och en gång tankade jag 76L. smile

Fy fan för att tanka 76L:P blir ju fattig bara jag tänker på det tongue

Däckspert
298 Inlägg
18 september 2008
jag har 70 literstank på min v70 tankmätaren stod på 10 liter och jag fick i 69.49 låter ochså fel. min 740 60l var så tom så att den skutta fram fick i 56 liter.

Livet börjar vid 6200rpm!!!

-utan 940
1 728 Inlägg
18 september 2008
Flubbe skrev:

Hehe, jag har bara 8Km till jobbet så jag tankar inte så ofta.

3 059 Inlägg
18 september 2008
Flubbe skrev:
Andreas 940 skrev:

Sak samma om du har en 30 liters tank.. Skillnaden ligger bara i hur ofta du behöver tanka ju..

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 september 2008
Fattig på bara 76 liter? det är ja bara lite drygt halv tank på min cheva, den ska rymma ca 120 liter... Har dock aldrig kört helt tomt utan bara fått i 108 liter som mest tror jag...

Flubbe skrev:
Andreas 940 skrev:

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök