Folk får väl göra som de vill. Jag kör inte med min 99a på vintern pga Stockholms stads enorma saltmängder på vägarna. Räcker med att du har en liten rostnoppa, och vips efter vintern är hela dörren borta, spelar ingen roll hur mycket du tvättar eller hur ren lacken var innan vintern.
Jag kan lätt förstå människor som ställer av sina bilar, som de lagt ner mycket tid och pengar på. Istället för att riskera att bli påkörd med den bilar man tycker om så köper man sig en billig vinterbil istället. Men visst om jag hade tex en Saab 9000 så hade jag lätt kört omkring med den på vintern.
Man kan väl säga att konstruktioner från slutet av 80-talet och början på 90-talet är bättre uppbyggda än tex konstruktionen på min 99a. Man har liksom inte "raka" linjer undertill, kring tex tank och liknande där allt grus, damm, jord, lera vatten och salt samlas. Så är bilen konstruerad efter säg 88 så är det inga problem att köra året om. Då dessa problem då inte är lika allvarliga.