Har då en 740 glt 16v som jag undrar hur man bygger turbo på..har hört att det är ganska lätt och att det funkar..vad för grejjer behöver man till det och hur mycket extra effekt får man ut?
Du behöver: - Intercooler - Större spridare - Grenrör från B204FT/GT - Lämplig turbo med T3 fläns - Nytt avgassystem - Fetare koppling - Tryckrör etc - Sänka komp tex genom att gröpa ur kolvarna ( orginal 10,5:1. Det räcker att lägga sig på 9,5:1)
Samt flytta luftfilterbox och batteri.
Med en hyfsad turbo så har man problem att få under 300Hkr.
/Göran
OlydiG skrev:
Jadu lite mer än vad som finns..ligger ju på 156 hk orginal oi de känns lite för snålt, så ett par extra skulle då inte skada iaf
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ta bort balansaxelremmen!!!gör typ 10-20hk om inte mer!!bara att bilen blir "lite"varvvillig men de gör juh inget!!!gå ungefär som en 740 med orginal b230ft om inte bättre!!å sen kan du juh byta kammarna....o plana toppen,porta den,sätta i smidda kolvar,lätta svänghjulet!!!! massa man kan göra!! å efter de så behövs ingen turbo!!
Ta bort balansaxelremmen!!!gör typ 10-20hk om inte mer!!bara att bilen blir "lite"varvvillig men de gör juh inget!!!gå ungefär som en 740 med orginal b230ft om inte bättre!!å sen kan du juh byta kammarna....o plana toppen,porta den,sätta i smidda kolvar,lätta svänghjulet!!!! massa man kan göra!! å efter de så behövs ingen turbo!!
Njaa, inte får man några 20hk av att rycka remmen, men visst den ska bort!
Plana toppen känns rätt dumt, eftersom man vill sänka kompressionsförhållandet för att kunna ladda lite.
Antingen inte alls, eller så myglar man den igenom på nått konstigt sätt.. Importerad itanlienbil med B204 snurra eller så gör man som jag hade tänkt, byter till besiktninsmotor innan besiktning