2529
Sök

Hur mycket laddar en chippad volvo 850 turbo

19 Inlägg
22 september 2008
Trådstartare
#1
tjena har ingen turbo trycks mätare i bilen, och undrar hur mycket en chippad 850 turbo laddar är det någon som vet? eftersom jag tänkte köpa en dump.


1 196 Inlägg
22 september 2008
#2
det beror på vad det är för chip, finns inte bara ett chip i hela världen

19 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
#3
ne det förstår jag men min har ett bsr steg 1 chip. måste jag ha en hybrid dump?


1 833 Inlägg
23 september 2008
#4
Hybrid eller återcirkulerande är väl ett föredra om du har LMM.

Men det är många som får det att funka med öppen också.
Senast redigerat av Squadron (23 september 2008)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Delphian
68 Inlägg
23 september 2008
#5
Skit i dumpen, köp på ett öppet sportluftfilter av känt märke istället (se dock till så att den inte drar varmluft) du kommer få dumpljud, om det är det du är ute efter?


1 353 Inlägg
23 september 2008
#6
kasta dumpen så länge du inte ska köra me ca 450hk. org funkar alldeles utmärk. på me öppet filter om du ska ha dumpljud..
steg 1 ligger runt 1,0-1,2 bar. dvs att din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför. om den laddar halvvägs drygt så håller den org. ladd. ca 0,6 bar.


Svetsare
3 150 Inlägg
23 september 2008
#7
Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

719 Inlägg
23 september 2008
#8
ZonaX skrev:
Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

Givetvis är det inte så på alla bilar, det är ju volvo 850 det diskuteras om här

Det där med dumpen, kolla på xtremt.se där finns JB-dumpen som passar kanon på t5orna.  Jag kör med öppen dump och det har fungerat klockrent i över 3år nu.
Senast redigerat av Vitamin (23 september 2008)

337 Inlägg
23 september 2008
#9
ZonaX skrev:
Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

då laddar den som den ska smile

3 liters diesel, mumma!

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 september 2008
#10
Polarens bil laddar 1,25 bar vid 463hk, och hans går bara som "vanligt" d.v.s halva vita fältet. Ser lite manligt ut.
"Finns mer att ge" big_smile

Edit:
Men min går hela vita fältet ut. smile 285hk, steg 2 trimmad.
Senast redigerat av TurbOla (23 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Svetsare
3 150 Inlägg
23 september 2008
#11
Rwd skrev:
ZonaX skrev:
Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

då laddar den som den ska smile

Heheh   ja det är välle så  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

11 Inlägg
29 september 2008
#12
hmm... min t5a -95 ska vara orginal énligt förra ägaren men laddar hela mätaren ut, är detta möjligt?

Better than God \o/
1 883 Inlägg
29 september 2008
#13
Råd No1; Köp en graderad laddtrycksmätare!
Råd No2; Köp en återcirkulerande avlastningsventil!  smile (man tröttnar på pyset)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 353 Inlägg
29 september 2008
#14
MrTurbo skrev:
Råd No1; Köp en graderad laddtrycksmätare!
Råd No2; Köp en återcirkulerande avlastningsventil!  smile (man tröttnar på pyset)

råd nr 3. köp inga dumventiler alls så länge man absolut inte måste.. orginal som sitter på sitter där av en anledning. o den funkar alldeles utmärkt...
sen e de klart att man inte måååste göra som ja säger.. klart man kan skaffa en dump om man känner för de...


54 Inlägg
30 september 2008
#15
roppert skrev:
hmm... min t5a -95 ska vara orginal énligt förra ägaren men laddar hela mätaren ut, är detta möjligt?

Det kan vara läge för en service/felsökning........

Min 9-3 laddade också lite väl bra, men vid servicen upptäckte de en trasig backventil som i sin tur hade förstört lite annat. Efter att de hade fixat de prylarna laddaden den inte alls så mycket. Man kanske gjorde mer justeringar, men det talade man inte om. Inget som kosta något i alla fall roll



Sök