2661
Sök

köpte nyss en 850 från 92. e de nårr man borde känna till om dom? typ som standard fel eller om rost ställen?

Plutten19
22 september 2008
Trådstartare
#1
haj haj. köpte nyss en 850 som ja ska hämta i morgon så undrar om de e nån 850 fantast där ute som har nån information om dom. som tex vart de brukar komma rost och m dom har nått typ standard fel, så ja vet va ja ska kolla efter i morgon. tacksam för svar fort:D

Eliminator
1 441 Inlägg
22 september 2008
#2
Tickande ventiler, läckande packbox motor/låda, krånglande bromsar,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

C(^^,)
453 Inlägg
22 september 2008
#3
Känd för mycket rost på bagageluckan med då dom ej galveliserade!
Sen som ovan skrev stämmer bra! Jag skulle nog aldrig i mitt liv köpa en 850 under 95 års.

Plutten19
22 september 2008
Trådstartare
#4
tackar så mycke:D

Sokrates skrev:
Tickande ventiler, läckande packbox motor/låda, krånglande bromsar,,,,

/Tommy.

Plutten19
22 september 2008
Trådstartare
#5
tackar för de men den e redan köpt plus att ja får pka 40 mil fram och tillbaka för att hämta den:D men ska kolla efter de ni har skrev:D

HKS skrev:
Känd för mycket rost på bagageluckan med då dom ej galveliserade!
Sen som ovan skrev stämmer bra! Jag skulle nog aldrig i mitt liv köpa en 850 under 95 års.

18 Inlägg
22 september 2008
#6
standardfel e väl att det kan läcka olja mellan motorn å växellådan. på turbomodellerna kan slangarna från turbot till insuget vara morkna eller ha spruckit.

Stolpskott Racing

\m/(><)\m/
742 Inlägg
22 september 2008
#7
Sen är det lite B om man vill ha andra hjul på bilen då dom första årsmodellerna har 4-bult

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
22 september 2008
#8
hehe har du köpt den utan o sett den?o kört den? betalat o allt smile hehe vilken dröm för försäljaren:P


Trucker
1 220 Inlägg
22 september 2008
#9
gäller samma sak för en 93 oxå? är ägare av en sån!

Vissa är bara bättre än andra!

Försöker iaf
12 817 Inlägg
22 september 2008
#10
Växellådan är väl känd att vara klen på 850 92-94.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

18 Inlägg
22 september 2008
#11
den som sitter i min tycker jag nog inte e klen, men kassa packningar har jag nog tillräckligt av. en begagnad bil e en begagnad bil så man vet ju att nån gasat lite med den..

Stolpskott Racing

Diktator
968 Inlägg
22 september 2008
#12
men eftersom den är rätt "gammal" nu så borde dom flesta standar felen vara åtgärdade, eller så står dom på tröskeln och kommer komma i en rejäl dos

553 Inlägg
22 september 2008
#13
Bakluckan brukar rosta, sen att bromsarna krånglar håller jag inte med om mer än handbromsen så den är allmänt känd att vara kass på hela 850 serien. Annars en bra bil men det är klart att de tidiga 850 har ju mer barnsjukdommar än de senare modellerna. Se upp med packboxen mellan motor och låda som alla säger pga av att det är dyrt att lämna in, se även upp med styrväxeln då den är dyr att köpa och bökig att byta.

Plutten19
22 september 2008
Trådstartare
#14
har sett den på blocket ba men ja sa 16 så kommer ja i morgon:) ja de blir bra sa han i andra änden:D så så blev de:) satt 17 tum å sterio följer me v70 handtag å lite små grejer va de på. så den va fin som fan

pattilatti2 skrev:
hehe har du köpt den utan o sett den?o kört den? betalat o allt smile hehe vilken dröm för försäljaren:P

741 Inlägg
22 september 2008
#15
Måste tyvärr säga att du var bra dum om du köpte den över telefon, är det första gången du köper bil? det finns så jävla mycket korkade säljare..

Var med en kompis när han skulle köpa bil, säljaren sa att den var i vettigt skick, när vi kommer dit så är oljestickan snustorr..

25 Inlägg
22 september 2008
#16
Har själv hört skräckhistorier om folk som kört typ 100 mil och hittat en rosthög när säljaren sa att ''bilen'' var i fint skick... Illa illa att köpa över telefon. Kräv i alla fall minst en provkörning...

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
22 september 2008
#17
abs sensorer och bustingarna i bakvagnen....

2slow

Yellow bug!
1 640 Inlägg
23 september 2008
#18
Om jag läste rätt så har han inte köpt bilen, bara sagt "16000 så kommer jag imorrn".

En vanlig hederlig prutning kallas det, är väl inget bindande i det?


Men ja tidiga 850 verkar ju inte vara någon rolig historia tongue Fula som stryk, fyrbult, många har standardfel och krångel osv tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Plutten19
24 september 2008
Trådstartare
#19
nu e bilen hemma iaf:) å den funkar fint än så länge:D

998 Inlägg
24 september 2008
#20
Kan säga så här att det är inget fel på växellådan på 92-93 dom var dåliga när dom köpte dom men är bara första servicen gjord på volvo så är växellådan bytt. Har en kompis som brukar fixa min bil ibland och han jobbade på volvo då och fick byta dom. 94orna hade dom bättre lådorna. Läcker olja under kamremen, och ventiler tickar. Men det är sånt man får ta av en gammal bil. Är ju trots allt 92orna då 16 år gamla.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.


Sök