3211
Sök

polisen stoppa mig för neonen! Värdelösa kommentarer som inte hör till undanbedes!

Avstängd
58 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
ArizonaEagle skrev:
dragontattoo skrev:
ArizonaEagle skrev:
dragontattoo borde inte ha något körkort, med tanke på hur omogen han är så skulle jag inte vilja möta honom i trafiken...

ja ni ser... Är det jag som kastar skit?
Så fort jag försvarar mig så är det jag som kastar skit.

du vägrar ju inse att det är olagligt/att du har fel = omoget beteende? jag kastar inte skit, jag berättade bara för resten av våra trevliga medlemmar om min åsikt smile

Du vägrar ju inse att jag skrivit nu ca 3 gånger!
Att jag säger varken att någon har rätt eller fel!
Jag har bara kommit med ett motargument för att se om det håller.

85 Inlägg
23 september 2008
dragontattoo är det inte dags att inse bristerna i dina argument?? Neon ljus hur än du vänder och vrider på det är olagligt att använda vid färd..

Allt extra monterat dekorations ljus på bilens extriör är förbjuden att ha tänd vid färd! (dvs fram, bak, höger,vänster,tak och underrede) extra ljus är ej dekorations ljus! doc glödare!

Admin hur orkar ni låta denna meningslösa diskution fortsätta???

[edit]Ditt argument håller inte enligt de lagar som finns.. THE END[/edit]
Senast redigerat av Altras (23 september 2008)

Mvh Altras
www.compello.se

Meister
6 763 Inlägg
23 september 2008
dragontattoo skrev:
xenopsy skrev:
Alltså seriöst. "Står det inte att grönt neon är olagligt så är det inte det heller". Kom igen. Alltså lagboken hade varit 200 000 000 gånger så stor om det står specefikt vad man inte får göra. Därför står det bara hur det ska vara och vad man får göra. I stort sett iaf.

Ja som du säger.
Det är därför jag funderar på om det går att komma igenom lagarna.
Ni behöver inte jämföra neonljus med att slå någon i huvudet med en stekpanna:P

Nej det finns inget kryphål om du inte kör civilsnutbil eller något så du får ha blått ljus eller något sånt konstigt. Du får ha det sitta på bilen men du får inte ha det påslaget när du har bilen igång.

Volvoturbo For Life
366 Inlägg
23 september 2008
Altras skrev:
dragontattoo är det inte dags att inse bristerna i dina argument?? Neon ljus hur än du vänder och vrider på det är olagligt att använda vid färd..

Allt extra monterat dekorations ljus på bilens extriör är förbjuden att ha tänd vid färd! (dvs fram, bak, höger,vänster,tak och underrede) extra ljus är ej dekorations ljus! doc glödare!

Instämmer. Döda tråden.

En gång Volvo, Alltid Volvo

273 Inlägg
23 september 2008
dragontattoo skrev:
ArizonaEagle skrev:
dragontattoo skrev:
ja ni ser... Är det jag som kastar skit?
Så fort jag försvarar mig så är det jag som kastar skit.

du vägrar ju inse att det är olagligt/att du har fel = omoget beteende? jag kastar inte skit, jag berättade bara för resten av våra trevliga medlemmar om min åsikt smile

Du vägrar ju inse att jag skrivit nu ca 3 gånger!
Att jag säger varken att någon har rätt eller fel!
Jag har bara kommit med ett motargument för att se om det håller.

men det gör det inte, och det vägrar du inse wink

102 Inlägg
23 september 2008
Lag är lag och som jag fattat så står inte varenda lilla grej uppskriven som man inte får göra. Allt är samlat i ungefärliga ämnen eller vad man ska säga.  Någon sa just det där med slag ed stekpanna, det ä samma sak som att slå med basebollträ, träpinne,spade,händer eller`?

Samma sak gäller med allt ljus ni diskuterat här, vissa ljus får man ha o sen skriver dom inte vilka exakt man får ha utan dom sammanfattar hela alltihopa, skulle inte villja se en lagbok som exakt varenda liten sak stod uppskriven..

Meister
6 763 Inlägg
23 september 2008
Woogensea skrev:
Altras skrev:

Instämmer. Döda tråden.

Nej gör inte de! De är så roligt med sånna här hatiska trådar tongue

N/A
141 Inlägg
23 september 2008
Ring en besiktingsman. Eller ännu bättre. En JURIST. Han om någon bör veta och han hjälper dig säkert med. Då få man bra svar. Fast som alla andra har skrivit. Finns inga kryphål eller liknande. Det är förbjudet att ha neon tänt vid färd. Punkt slut

15 Inlägg
23 september 2008
Får bara stå still med neonen tända spelar ingen roll vilken färg de är!

273 Inlägg
23 september 2008
Rullande_Robin skrev:
Lag är lag och som jag fattat så står inte varenda lilla grej uppskriven som man inte får göra. Allt är samlat i ungefärliga ämnen eller vad man ska säga.  Någon sa just det där med slag ed stekpanna, det ä samma sak som att slå med basebollträ, träpinne,spade,händer eller`?

Samma sak gäller med allt ljus ni diskuterat här, vissa ljus får man ha o sen skriver dom inte vilka exakt man får ha utan dom sammanfattar hela alltihopa, skulle inte villja se en lagbok som exakt varenda liten sak stod uppskriven..

Precis, dom skriver den belysning man får ha. Allt annat är olagligt, bara en person som inte förstår det smile

4 571 Inlägg
23 september 2008
Svaren har redan kommit i tråden om vad som är lagligt och vad som gäller enligt svensk lag.
Det spelar mindre roll om vad du personligen tycker om det hela men du har fått det förklarat flera ggr redan.

Vill ni fortsätta diskussionen ta det isf via pm men nu låser jag tråden då det börjar spåra ur.

Sök