3474
Sök

Fjärrstyrt centrallås krånglar, volvo 850

23 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Hej.

Nu krånglar mitt centrallås. Jag har en fjärrdosa och det blinkar precis som det ska göra när man trycker på knappen men den låser/låser inte upp. Bakluckan är låst men dörrarna är olåsta och det går varken låsa/låsa upp så nu står den olåst!! Vad ska jag göra? Har inte råd att lämna in den nu heller hmm

Batteriet i dosan är endast 2 månader gammalt. Vart kan man hitta felet någon som vet?

Volvo 850 - 95. Snälla hjälp fort!!

/orolig

Elektriker
69 Inlägg
23 september 2008
Tryck så att det blinkar "olarmat", dvs 2 korta blinkningar. Sen kan du ju låsa med nyckeln och se om centrallåset funkar. Sen får du ta det därifrån smile

Pickup ska de va!

Reservdansk
6 271 Inlägg
23 september 2008
Dahlstrom89 skrev:
Hej.

Nu krånglar mitt centrallås. Jag har en fjärrdosa och det blinkar precis som det ska göra när man trycker på knappen men den låser/låser inte upp. Bakluckan är låst men dörrarna är olåsta och det går varken låsa/låsa upp så nu står den olåst!! Vad ska jag göra? Har inte råd att lämna in den nu heller hmm

Batteriet i dosan är endast 2 månader gammalt. Vart kan man hitta felet någon som vet?

Volvo 850 - 95. Snälla hjälp fort!!

/orolig

Min fråga är: Hur fan får man larmet att blinka? roll big_smile

Har nog inte något larm installerat, enbart startspärr och fjärrlås, så det har nog med det att göra.

Farsans 855 GLT är också ganska lustig, ibland kan man låsa upp dörrarna och låsa dom genom att stänga förardörren.
Ibland kan man låsa och öppna dörrarna med bakrute/sidospegelvärmaren.

Att öppna och stänga med nyckel (ej fjärrlås) öppnar 2-3 dörrar beroende på vilken dag det är.

Elfel är aldrig roliga.
Gissar på kablar som skaver mot plåten, t.ex. Bara att försöka mäta sig fram eller kolla optiskt vid gångjärn t.ex.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

23 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Alfons - Vad menar du med 2 korta blinkningar?

Swedenrockers - Okej jag får pröva det och funkar inte det så får jag höra med volvo om bakluckan, annars har jag en "haynes" bok som jag kanske kan kolla på bakluckans lås genom?

Elektriker
69 Inlägg
24 september 2008
Dahlstrom89 skrev:
Alfons - Vad menar du med 2 korta blinkningar?

Swedenrockers - Okej jag får pröva det och funkar inte det så får jag höra med volvo om bakluckan, annars har jag en "haynes" bok som jag kanske kan kolla på bakluckans lås genom?

2 Snabba blinkningar då, när du låser upp så ska blinkersen blinka typ 2 snabba ggr om du förstår vad jag menar? Och när du låser så lyser det typ 2 långsamma blinkningar iaf på mina 2 855:or smile

Pickup ska de va!

23 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
Men nyckeln går inte in i låset på dörren hmm Nyckeln går bara halvvägs in...
Och i bakluckan går nyckeln helt in men det går inte att låsa upp den. Hur ska jag göra nudå?

Random Hero
4 047 Inlägg
24 september 2008
du har väl den andra nyckeln också ? reserven,

Dog food lid. Backwards

23 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Men hur får jag upp skuffen som då?

Sök