bmw 745i (turbo) tillverkades mellan 84-86 och kraftfullare motor än så tror jag inte går att hitta för under 20k.
Motorn ligger på 252hk orginal, men det finns chip som skall ge sammanlagt 390hk. Men då gäller det ju att det är en fräsch motor, turbo etc etc, och någon fin lågmilare hittar man knappast för dem pengarna.
för 20k?? då vet inte säljaren vad det är han säljer
Billig= Det finns fina Volvo till ett bra pris. (Precis som med alla andra märken, dessutom är vovlo inte billigast att äga)
Bra= De flesta Volvo av äldre modell är kända för sin höga kvalitet. (Inte högre än konkurrenterna och definitivt inte högre än de tyska premiummärkena)
Kraftig motor= Det finns en del pigga motorer av Volvo och dessutom mycket trim till dessa. (helt rätt, billigare att trimma en motor som redan är turbokonventerad)
Köregenskaper: hoppsan, och...där var Volvo ute ur leken. Däremot kända för att lyckas med att göra passagerarna sjösjuka, På land!
Sammanfattning: Köp (inte)Volvo!
(Nej Volvo är ingen dålig bil, men det finns bättre i de flesta fallen)
man sitter då bättre i en gammal volvo är i en gammal bmw i polarens 528 som är jävligt fin å välvårdad så är det som att sitta på en parkbänk ( ne parkbänken är fan skönare) men väghållningen är det inge fel på
Va? Vilken modell är det, en E28 eller? Bmw.s Sportstolar är fan de goaste jag suttit i, tätt följda av stolarna i nyare Volvos.
ja det är en e28, så jävla stenhårda stolar men i en 960 sitter man fan som en kung:P
Men en gammal jänkare låter inte så dumt ändå, rejält med kraft och skattebefriad. Tyvärr är det väl så att gammal teknik och en massa tungt stål inte ger några bra vägegenskaper.
Författaren har inte beskrivit vad han ska ha bilen till heller, är det fort rakt fram, vardag eller bankörning
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Billig= Det finns fina Volvo till ett bra pris. (Precis som med alla andra märken, dessutom är vovlo inte billigast att äga)
Bra= De flesta Volvo av äldre modell är kända för sin höga kvalitet. (Inte högre än konkurrenterna och definitivt inte högre än de tyska premiummärkena)
Kraftig motor= Det finns en del pigga motorer av Volvo och dessutom mycket trim till dessa. (helt rätt, billigare att trimma en motor som redan är turbokonventerad)
Köregenskaper: hoppsan, och...där var Volvo ute ur leken. Däremot kända för att lyckas med att göra passagerarna sjösjuka, På land!
Sammanfattning: Köp (inte)Volvo!
(Nej Volvo är ingen dålig bil, men det finns bättre i de flesta fallen)
man sitter då bättre i en gammal volvo är i en gammal bmw i polarens 528 som är jävligt fin å välvårdad så är det som att sitta på en parkbänk ( ne parkbänken är fan skönare) men väghållningen är det inge fel på
Va? Vilken modell är det, en E28 eller? Bmw.s Sportstolar är fan de goaste jag suttit i, tätt följda av stolarna i nyare Volvos.
Du har aldrig suttit i en saab va
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Jag röstar på en Golf GTI 16v med KR motor, finner man rätt bil (vilket man kan göra för 20k) så har man mkt underhållning bakom ratten. Delar finner man överallt och dyrt är det inte heller. Försäkring är ju inviduellt.
Angående stolar så kan alla slänga sig i väggen, recaros ortopedstolar är lätt skönast, återfinns i en del äldre 80-90 tals mercor.
jaggachefen: Jodå, 900 (OG och NG), 9-3 (den nya modellen) och 9-5.
Och jag anser att stolarna i dessa är sämre än både Volvos och BMWs.
Jaja olika rövar gillar väll olika stolar tycker också att stolarna i nyare volvo e ok iaf v70n s60 s80 å xc90 dom andra suger rätt rejält
Pendlar ca 30 mil en väg från jobbet i Norge till hemmet på Tjörn å mår som en prins efter en sån resa i saaben (og900) trots att resan kan ta upp till 4,5 timmar (kö å jävleskap)
Mkt ligger nog kanske i att stolen sitter ganska högt upp så att man får ett bra stöd under benen å det kanske e mest viktigt för långa personer men men
Men om man skall ha en billig bil med pulver så e BMW fina grejjer för att återgå lite till ämnet
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Jag röstar på en Golf GTI 16v med KR motor, finner man rätt bil (vilket man kan göra för 20k) så har man mkt underhållning bakom ratten. Delar finner man överallt och dyrt är det inte heller. Försäkring är ju inviduellt.
Angående stolar så kan alla slänga sig i väggen, recaros ortopedstolar är lätt skönast, återfinns i en del äldre 80-90 tals mercor.
han ville ha en bil me stor å kraftig motor.. blev jävla mycke ot i denhär tråden förresten.
bmw 745i (turbo) tillverkades mellan 84-86 och kraftfullare motor än så tror jag inte går att hitta för under 20k.
Motorn ligger på 252hk orginal, men det finns chip som skall ge sammanlagt 390hk. Men då gäller det ju att det är en fräsch motor, turbo etc etc, och någon fin lågmilare hittar man knappast för dem pengarna.
för 20k?? då vet inte säljaren vad det är han säljer
Dom bästa bilarna tillverkades på andra sidan vattnet! Som så många andra röstar jag för en 70/80-tals Caprice, eller liknande - billigt, bra och stor kraftig motor