Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 511 Inlägg
29 mars 2010
vw67 skrev:
farbrorbozze skrev:
Om du ska bygga ett sånt tak som du nämnde i min gästbok, cheva 38 coupe? så blir det nog snyggt om du lutar fram B-stolpen lite med tror jag,
Tackar för ditt svar. Fundera på om jag bygger tak och bakände på taket först så kan man ju labba med b-stolpen för att se hur det skulle bli om man lutar den framåt.
Ja helt klart måste man ju prova sig fram, lagomt är alltid bäst & det är ju inte lätt att se i ett trångt garage.
Känns som ett stillsamt och lugnt projekt, kul att läsa och riktigt fränt bygge : ) Skönt att se någon som tar tag i de gamla "liken" och gör något skoj av dom (finns för många "stylade" volvos och för lite original/klassiker)!
Keep it up, hoppas regeringen där hemma står ut ;P
Tog en sväng i garaget ikväll och pysslade lite med vw-rodden.
Provade att hänga upp" torpedplåten" till motorluckan lite provisoriskt för att kolla hur rutramens form skulle funka som bakände på taket.
Ser ut att kunna bli riktigt bra med den formen eller vad tycker ni andra.
En bild på vart jag tänkte placera batterierna ett på varje sida.
Då är det bara att jaga en torpedplåt till så man kan skarva ihop med. Någon som har en 1303 bubbla man kan kapa bort den biten på. Kanske är det någon som har ett Running Bull batteri på 95Ah, gärna ett som är trasigt ska ha och måtta med bara.
6 511 Inlägg
1 april 2010
Fan vad du jobbar på med kap&svets, själv ägnar jag mig åt motorsåg/vedkap den närmsta tiden Luckan kommer bli skitabra i den storleken, fast de kanske går åt lite spackel på den sen va?
Kommer du göra bagagerum ovanpå motorn eller blire bara motorrum?
Fan vad du jobbar på med kap&svets, själv ägnar jag mig åt motorsåg/vedkap den närmsta tiden Luckan kommer bli skitabra i den storleken, fast de kanske går åt lite spackel på den sen va?
Kapa ved är inte roligt tycker jag. Har kollat på massor av bilder på luckan och tror att luckan är ungefär så stor original på en Hebmuller. Hoppas på att det inte blir så myyyyycket spackel. Alltid roligt med en trogen läsare som man kan bolla lite ideer med.
6 511 Inlägg
1 april 2010
vw67 skrev:
farbrorbozze skrev:
Kapa ved är inte roligt tycker jag. Har kollat på massor av bilder på luckan och tror att luckan är ungefär så stor original på en Hebmuller. Hoppas på att det inte blir så myyyyycket spackel. Alltid roligt med en trogen läsare som man kan bolla lite ideer med.
Du får väl tennspackla luckan så håller det bättre
Du får väl tennspackla luckan så håller det bättre
Har aldrig tennspacklat men det skulle vara kul att prova på. Såg att jag missade en fråga angående motorrummet lägger upp en bild på hur det kommer att se ut.
6 511 Inlägg
2 april 2010
Jasså det blir bagage inåt kupen då? Jag har aldrig heller tennspacklat, men en kompis som jobbar som lackerare (han som lackar mina rodprylar) han säger att han behärskar metoden & ska försöka lära mig när det är dax på min rod. Jag funderar på att köpa en komplett väska med prylar från verktygsboden.
Det blev ett par timmar ikväll i garaget. Har börjat med vänstersidan på motorluckan oxså idag fick jag tag i en w-motorlucka som en kompis hade liggande, mycket fin modell på lucka.
Behöver den nedre halv delen av luckan till hebmuller. Är en hel del jobb med denna lucka. ROST.
Det blir en del och en del så är luckan som begagnad igen.