Kul att ni gillar mitt lilla bygge . Hittat ett rör till värmevajer rören idag. Pratade med en kille idag om bottenplåten till ramhuvudet. Han ska hjälpa mig att göra dom nya bitar som jag behöver.
Det andra paret med värmevajer rör är på plats. Alla rör fädiga svetsade i ramtunneln. Bara att dra i ett soppa rör . Måste korta röret mellan växellådan och spaken som oxså ska i tunneln.
Har grejat lite på jobbet under rasterna med skärmarna. Har fixat fast den ena "gjutformen" för skärmen. Då dessa är en avgjutning på ett par A-ford skärmar, så använder jag dom som gjutformar . Hoppas de håller för att gjuta i mer änn en gång. Lägger upp några bilder på "ställningen".
Jag skulle kunna spara dig en massa tid..... Är du sugen har jag nämligen en nybyggd platta med IRS färdig och rostfri som står på hjul med bromsar och allt...
Har lämnat iväg formerna för "gjutning" idag. Ska bli kul att se hur dom blir. Skulle få dom mörkgröna för att kunna se om det är några "skavanker" efter formerna. Nu är det bara att vänta & se.