2174
Sök

Lite frågor ang Magnetventil montering Saab 9000

1 585 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#1
Tjenare har precis fått hem ett Steg 1 chip från speedparts. Och även köpt en begagnad magnetventil. Vet på ett ungefär hur jag ska monterad ditt den. Men har inga slangar till den. Är det några special slangar man behöver eller man kan köpa dom var som helst? Vad gör igentligen magnetventilen? Är det till höger om man står framifrån bilen som den ska sitta? Hittade 2st lediga kontakter där så antar att nån av dem ska passa?

Avstängd
914 Inlägg
26 september 2008
#2
Hejsan, Hittade en bra anvisning:http://www.speedparts.se/arkiv/anvisningar/magnetventil_alla.pdf

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Avstängd
914 Inlägg
26 september 2008
#3
MV:n är en ventil som kan styra luft och kontrolleras av ECU:n, turbotrycket regleras alltså elektroniskt.
Tittar man på bilden hittar man bokstäverna "C", "W" och "R".
"C" anslutningen är kopplad på turbons kompressorhus och det är där man tar trycksatt luft för att kunna påverka WG genom att leda luft genom "W".

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 585 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#4
Tackar så mycket, har redan tittat lite på den bilden och tror inte det ska va några problem med monteringen. Du vet inget om slagarna? Går dom att köpa lite överallt eller är det några speciall slangar?
Senast redigerat av Jolle87 (26 september 2008)

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
26 september 2008
#5
Jag har vanliga vacumslangar från mekonomen. Deras kvalitet suger men det funkar med vanliga slangar...


1 585 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
#6
Okey kan va bra att veta, Ska se om jag kan få tag i vanliga vacumslangar imorgon. Får väll ha det så länge sen blir det till att köpa riktigt från typ speedparts eller nått.

Avstängd
914 Inlägg
26 september 2008
#7
Så lite så, Lycka till!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

58 Inlägg
27 september 2008
#8
Kolla www.do88.se där finns det Billiga o bra vacum slangar av silikon. Mvh G


1 585 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
#9
Tackar så mycket, Blir nog att beställa därifrån. Eftersom min lokala bilaffär inte hade större än 4mm.


Sök