2938
Sök

Hur mycket fel är det på bilarna?

55 Inlägg
19 februari 2006
Founder skrev:
jika skrev:
Founder skrev:
Dom är riktigt fina smile Blir en Lexus GS300 Comfort med lilla V6'an o automat... har inte bestämt vilken färg än dock... troligtvis silver, svart eller blå... smile

Jag är väldigt imponerad över hur träpanelen går ifrån panel till dörrar utan att man ens ser vart den ena delen slutar och den andra  börjar smile

Menar du att du... överger saab...? yikes

Skämt åsido... Känns som att Lexus börjar ta igen lite mark de är värdiga... och finns det egentligen någon bättre blandning än "japansk hightech" och lyx? smile

//Johan

Jag lovar, ska inte överge saab smile tänker behålla min Viggen och helt garanterat köpa fler SAAB'ar i framtiden men en GS300 måste jag bara ha!! smile

Jag håller med dig om "japansk hightech o lyx" smile Det är en kanonbra kombination, det känns verkligen som en bil som är lyckad. Skulle inte lägga samma pengar på en mercedes tex, där köper man märket inte innehållet jämfört med lexus, där får man verkligen något för pengarna smile

/Tim

Bra... bra... smile

Det kanske vore ngt... en saab/lexus-handlare... liksom.. vad mer kan man begära? wink

//Johan

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

1 414 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
jika skrev:
Founder skrev:
jika skrev:

Menar du att du... överger saab...? yikes

Skämt åsido... Känns som att Lexus börjar ta igen lite mark de är värdiga... och finns det egentligen någon bättre blandning än "japansk hightech" och lyx? smile

//Johan

Jag lovar, ska inte överge saab smile tänker behålla min Viggen och helt garanterat köpa fler SAAB'ar i framtiden men en GS300 måste jag bara ha!! smile

Jag håller med dig om "japansk hightech o lyx" smile Det är en kanonbra kombination, det känns verkligen som en bil som är lyckad. Skulle inte lägga samma pengar på en mercedes tex, där köper man märket inte innehållet jämfört med lexus, där får man verkligen något för pengarna smile

/Tim

Bra... bra... smile

Det kanske vore ngt... en saab/lexus-handlare... liksom.. vad mer kan man begära? wink

//Johan

Hehe, ja du det hade nog varit något smile Man skulle kunna erbjuda en range av bilar ifrån 190'000 till 650'000 smile det är nog inte allt för många bilhandlare som kan det =P

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

112 Inlägg
19 februari 2006
Hehe, ja du det hade nog varit något smile Man skulle kunna erbjuda en range av bilar ifrån 190'000 till 650'000 smile det är nog inte allt för många bilhandlare som kan det =P

Volvo kan ju det! Från S40 1.6 till XC90 V8 Executive, bara för att ta ett exempel wink

1 414 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
v70power skrev:

Volvo kan ju det! Från S40 1.6 till XC90 V8 Executive, bara för att ta ett exempel wink

Det kan man iof med Saab oxå, 9-2 1,8i till 9-7x men varken saab eller volvo kan ju egentligen mätas med lexus smile

- www.bmwb.se

1 639 Inlägg
19 februari 2006
Founder skrev:
v70power skrev:

Det kan man iof med Saab oxå, 9-2 1,8i till 9-7x men varken saab eller volvo kan ju egentligen mätas med lexus smile

Det enda som kan mäta sig med Lexus är Toyota... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 414 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
Founder skrev:
v70power skrev:

Det enda som kan mäta sig med Lexus är Toyota... smile

Det är ganska intressant att det enda bilmärket som varit etta på JD Powers biltest i usa (senaste 8 åren) som är världens absolut största test av nya bilar (ca 300'000 bilar/år) är Saab 9-5 år 2002, det året kom lexus 2'a... smile efter det har ingen petat ner lexus smile

- www.bmwb.se

1 414 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Här kan ni se 2005 års resultat... Ni lär bli lite fundersamma...

http://www.cars.com/go/advice/Story.jsp … f=national

- www.bmwb.se

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 februari 2006
kollar man på listen hos volvo står det säkert att dom har minst fel och saab flest ..

Bmw osv..

1 639 Inlägg
19 februari 2006
Att VW koncernen legat i botten år efter år är ju ingen nyhet (varför köper folk dessa "premium" *host host* bilar ändå?)
Men att Volvo låg så dåligt till trodde jag inte...
Senast redigerat av mrcelica (19 februari 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

1 414 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
Att VW koncernen legat i botten år efter år är ju ingen nyhet (varför köper folk dessa "premium" *host host* bilar ändå?)
Men att Volvo låg så dåligt till trodde jag inte...

Volvo har alltid haft svårt att komma upp på JD power, det är oftast någon enskild modell som drar ner total summeringen tyvärr sad Men medel volvon är faktiskt ganska bra... Även SAAB hade en hel del fel med 9-3'an och det var främst det som drog ner till sämsta värdet Saab haft på länge hos JD power...

Jo det är ett under att folk köper bilar ifrån VW koncernen, men det handlar nog mycket om rätt pris sättning och rätt kvalite för dom pengarna...

- www.bmwb.se

Sök