3598
Sök

Det negativa med tyskstuk?

Körv
3 535 Inlägg
29 september 2008
#21
Tyskstuk är helt underbart! Vill inte ha något annat big_smile Visst, bilen är såpass stötig att man typ får ändtarmsinflamation.. Men det är ju skitsamma. Bilen är ju cool!

Fälgar ska fixas efter vintern.. Känns onödigt nu när snön är på G.

Truckdriving Man

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
Diktator
968 Inlägg
30 september 2008
#23
ni som snackar om att däcken kan floppa bort, ni är medvetna om att det är inspirerat från banbilar från början? i exempelvis japan så finns det klasser där man kör med "tyskstukade" hjul... så lätt ploppar dom nog inte bort som ni värkar vilja tro, om det inte är extremt... jag har aldrig sett normal tyskstuade hjul som gått sönder av anledningen av att dom va sträkta...

en annan nackdel är ju dock att fälgarna är extremt utsatta för skador, exempelvis brukar man ju inte låna ut bilen till folk som vanligtvis använder trottoarkanten som någon typ av vall när dom ska parkera eller köra

En gång till nu
760 Inlägg
30 september 2008
#24
Cruel skrev:
evilaudio skrev:
TFkarlsson skrev:

Du kan lätt köra med 165/50 på dom iaf. smile

Tyskstuk är nice. Bara posetivt! Kör på.

de jobbiga me tyskstuk däck/fälgar e att om man kört fort i kurvor så kan däcken "släppa" från fälgen.

precis vad jag hade tänkt skriva wink

Iom att däcket inte kan flexa så mkt i sidled så kommer det istället leda till punka tongue (men så snabbt ska du väl inte köra? )

Varför blir de punka på bilen då? spik på vägen eller?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

JDM
593 Inlägg
30 september 2008
#25
Hmm, verkar finnas sjukt många nackdelar med tyskstuk, det är obekvämt, sliter mycket, ger dålig väghållning mm, är den enda fördelen att vissa tycker det är snyggt? Eller finns det mer? Ska inte däcken vara anpassade efter ha maximalt av det som tyskstuk INTE har? Tycker jag iaf...

Det ska vara JDM och bana!

517 Inlägg
30 september 2008
#26
MrJim skrev:
Erikkk skrev:
Erikkk skrev:
Vad finns det för negativa effekter med för mycket tyskstuk, för väghållning, komfort etc.? Har hört att man behöver ha högre däcktryck om man kör med mycket tyskstuk, stämmer det?

Det måste ju finnas nån anledning till att biltillverkare alltid har däck och fälg mellan max/min-gränserna för hur breda däck man kan ha...

Inte fått svar på detta:
Om man håller sig inom de rekommenderade gränserna, för hur breda däck man kan ha, kommer man märka nån skillnad då? T ex så ska ett 225/40-18-däck ha 7,5-9" breda fälgar. Kan man ens kalla det tyskstuk med detta däck på en 8,5" bred fälg?

nej...personligen så måste jag säga att "tyskstuk" handlar om så mycket mer än bara fälgar och däck...en bra ide är att spana in tyska tidningar som finns i vilken väl sorterad kiosk som helst...breda fälgar med lite gummi och sjukt lågt gärna på en bil som är näst intill original med bra putts på...det är riktigt "tyskstuk" det

Så rätt, så rätt!
Senast redigerat av ErikAxelsson (30 september 2008)



Sök