3744
Sök

Vad kostar det att byta växellåda om man har redan växellådan?

S40 T4
584 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
vad skulle det kunna kosta för att byta växellåda (har en växellåda) på en billig verkstad för min S40 T4?

Mollllgan
28 september 2008
ring o fråga big_smile tror du får bäst svar då

S40 T4
584 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
_S40_ skrev:
ring o fråga big_smile tror du får bäst svar då

men vet inte någon bilig verkstad just nu så det är därför jag frågar lite på ett ungefär vad det kan kosta? asså är det 2000 kr eller är det 5000 kr för att byta ut den asså menade bara det e ju skillnad på priserna ungefär hur mycket kan det kosta hur många tusen?

4 586 Inlägg
28 september 2008
det finns alltid folk på en verkstad som behöver lite extra pengar så åk till några och fråga ifall dom kan göra det utan kvitton.

S40 T4
584 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
det finns alltid folk på en verkstad som behöver lite extra pengar så åk till några och fråga ifall dom kan göra det utan kvitton.

det va inte svaret på frågan. jag vet att man kan åka till en verkstad o fråga men saken är att jag vill veta ungefär vad det kan kosta och byta den.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 september 2008
Fråga tre olika verkstäder och räkna fram ett medelpris. Tror väldans få personer här kan räkna fram vad det kostar hemma vid datorn...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

S40 T4
584 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:
Fråga tre olika verkstäder och räkna fram ett medelpris. Tror väldans få personer här kan räkna fram vad det kostar hemma vid datorn...

asså jävla så svårt e det inte. asså allt jag undrar vad ungefär priset ligger på om det kan kosta 2000 kr eller om det kostar 5000 kr för att byta ut växellådan om man redan har själva växellådan så det borde ju inte vara överdrivet dyrt men jag vill ju veta ungefär vad det kan kosta men det alla säger är fråga en verkstad men jag vet att jag kan fråga en verkstad men saken är att jag undrar om det kan kosta ungefär 5000 kr eller ungefär 2000 kr? det e ju skilland mellan 2000 kr och 5000 kr.

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
28 september 2008
Shady_killen skrev:
MrTurbo skrev:

asså jävla så svårt e det inte. asså allt jag undrar vad ungefär priset ligger på om det kan kosta 2000 kr eller om det kostar 5000 kr för att byta ut växellådan om man redan har själva växellådan så det borde ju inte vara överdrivet dyrt men jag vill ju veta ungefär vad det kan kosta men det alla säger är fråga en verkstad men jag vet att jag kan fråga en verkstad men saken är att jag undrar om det kan kosta ungefär 5000 kr eller ungefär 2000 kr? det e ju skilland mellan 2000 kr och 5000 kr.

Men herregud skärp dig? har du ingen telefon eller vad är problemet? Det kan skilja på flera tusen beroende på vilken verkstad du ska lämna in den på.. Gå in till nämsta granne och fråga efter en telefon eller något!

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 september 2008
Förra ägaren av min bil lämnade in den på Volvo för byte av koppling... (den rasade) och bara arbetet gick på 5000, men vet inte om dom släppte ner subframen och tog ut lådan den vägen eller om dom lyfte ur alltihopa.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

5 089 Inlägg
28 september 2008
500 spänn på en billig verkastad säger jag då om du vill ha ett svar..

\Lindgren

-.-
383 Inlägg
28 september 2008
Varför tror du att du får bättre svar på den frågan här på forumet än av de som ev. ska göra själva jobbet ??

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 september 2008
JonasK skrev:
Varför tror du att du får bättre svar på den frågan här på forumet än av de som ev. ska göra själva jobbet ??

Håller faktiskt med.
Det finns inget "standard"pris.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

32 Inlägg
28 september 2008
Bakom siba huset på Hisingen finns ett ställe som heter biltorget, där kan du byta ut den för 1800kr-2600kr ungefär, gå in till några ställen där och fråga va de tar. Om du vill ha det riktigt billigt. Vet inte va de tar på Bilia men betydligt dyare, gissar på minst 5-6000kr

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 september 2008
mellan 3-4k tycker jag är rimligt att betala för att få ett växelådebyte svart om man håller med lådan själv ...

men om man inte har mer än 2k att kasta ut ska man inte ha bilen
Senast redigerat av azid (28 september 2008)

2slow

Lågt, snabbt och brett
167 Inlägg
28 september 2008
varför inte byta själv? då kostar de ju inget?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!

119 Inlägg
28 september 2008
mellan 50 och 6000... näremare uppgift kan du inte få

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 september 2008
NorrmaN_Racing skrev:
Shady_killen skrev:
MrTurbo skrev:

Men herregud skärp dig? har du ingen telefon eller vad är problemet? Det kan skilja på flera tusen beroende på vilken verkstad du ska lämna in den på.. Gå in till nämsta granne och fråga efter en telefon eller något!

Skicka ett mail till verkstäderna annars, slipper du slita på telefonen. wink Det kan med säkerhet skilja mellan 2000 & 5000 beroende på verkstad. Så där har du ju svarat på frågan själv.  smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

32 Inlägg
28 september 2008
Jaa du, det kan du väl tala om för oss andra varför han inte byter ut den själv. Finns ju tusen orsaker till detta. Alla är inte lika begåvade, smarta och intelleigenta som dig och har gjort mensas iq test och fått godkänt och har en lyft hemma eller bra väder så man kan fixa det ute efter att man har rullat upp bilen på ett par gatu-stenar.
Eller så kan man ju gå efter 2000kr varianten, äger man inte 2000kr så ska man inte köra bil. haha finns så många smartisar här, nästan så att de borde göra av med tiden på Nattstad istället.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
28 september 2008
man betalar de dom vill ha typ--sånt e livet..elr så fixar man skiten själv..

men får du de för 2k nånstans varför fråga här??de billigasste alternativet väljer mna juh..se till o få garanti dock tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (28 september 2008)

S40 T4
584 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
skit samma jag har redan svaret jag undrade bara just igår för att alla verkstäder va stängda o så

Sök