2632
Sök

Bästa motoroljan till en chippad Saab 9000 fulltryckare?

105 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjena.

Jag undrar vilken som är den bästa motoroljan till en chippad Saab 9000 fulltryckare från -92?
Bilen är chippad till 230hk @ 420nm och den har gått 22000 mil.

Vill helst ha ett bra pris på oljan.

Tänkte höra om ni hade något att rekommendera?

MVH // Eken

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 september 2008
Ring SDCC, tala om vilken bil du har och säg att du vill beställa ett oljebytes-paket (eller fler så sparar du mer) så får du den olja du ska ha wink

Jag köpte nio liter BP Visco 7000 och två oljefilter från SDCC för runt 600 spänn, normalt sett hade det kostat runt tre gånger mer i butik.

Bara för att bilen är chippad betyder ju inte det att du måste ha en ultra-super-leet racing-olja utan en olja med bra kvalitet är det man ska leta efter.

EDIT: Kollade sdcc's hemsida nu och tydligen har dom fått in en ny olja, BP Visco 7000 Sport. Den kan du ju köpa om du nu vill ha en olja mer för hårdkörning utan att ruinera dig.

Och BTW, BP äger Castrol så BP's olja är inget skit utan rediga grejor tongue
Senast redigerat av TBOC_Razor (29 september 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 september 2008
TBOC_Razor skrev:
Ring SDCC, tala om vilken bil du har och säg att du vill beställa ett oljebytes-paket (eller fler så sparar du mer) så får du den olja du ska ha wink

Jag köpte nio liter BP Visco 7000 och två oljefilter från SDCC för runt 600 spänn, normalt sett hade det kostat runt tre gånger mer i butik.

Bara för att bilen är chippad betyder ju inte det att du måste ha en ultra-super-leet racing-olja utan en olja med bra kvalitet är det man ska leta efter.

EDIT: Kollade sdcc's hemsida nu och tydligen har dom fått in en ny olja, BP Visco 7000 Sport. Den kan du ju köpa om du nu vill ha en olja mer för hårdkörning utan att ruinera dig.

Och BTW, BP äger Castrol så BP's olja är inget skit utan rediga grejor tongue

Hehe, jag trodde då inte att SDCC skulle rekomendera någonting annat än Mobil till en Saab... Har men en gång hällt i Mobil/Castrol/Penzoil osv så ska man väll i bästa mån fortsätta på samma märke för motorns skull. Kanske missupfattat detta totalt tongue
Senast redigerat av TenZer (29 september 2008)

Rock'n Roll

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
29 september 2008
Mobil 1 0w 40 är det väl som gäller i saabarna?

MVH Rikard

294 Inlägg
29 september 2008
Har kört med både Mobil, castrol magnatech och quaker state.

alltid funkat fint.

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Sök