3749
Sök

Byte av växelåda m.m

37 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Hejsan alla ! , tänkte bara höra lite kort om det är någon som har gjort det samma som jag ska göra i vinter smile

ska byta till manuell låda på min bil nu , det är en -85 så det betyder att det sitter hastighetsvajer på den ..

så jag ska byta både låda och bakaxel, samt intstrument hus ! , så nu är frågan om någon vet något ställe som renoverar eller kan flytta tillbaka miltalet på det nya huset !?

vill ju inte åka runt med 27000+ på mätaren när den inte ens har gått 14000...
man kan ju ta kort och föra in i volvo boken .. men vill ha det rätt från början..

så skulle kolla om någon har gjort samma sak smile tack för svar!! mvh

1 772 Inlägg
29 september 2008
Ändra miltalet på instrumenthuset kan man väl göra själv på baksidan?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

37 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
svar ja , men prata med några på volvo .. dom sa att det går men det är ganska lätt att det går sönder.. så vill hälst lämna in instrumetet så vet man att det funkar som det ska med.. köpte det från en skrot så man kan ju inte vara 100 på att det funkar perfekt..

1 772 Inlägg
29 september 2008
Nja, sån stor risk kan det väl inte vara. Ta det försiktigt bara.

Kommer ihåg att farsan gjorde det för några år sen på hans gamla 245a som han skrota, tror det var 5000 nånting han ställde den på, dom fick nog sig en funderare på skroten smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

37 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
mjo .. skulle väll gå men smile  får se hur det blir .. hehe okej tongue det förstår jag big_smile

Sök