4415
Sök

Sirmiro - Nissan Stagea - 500hk

Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)

Double-Unicorn Rider
311 864 Visningar
Projektet avslutat 19 november 2013
335 Inlägg
25 november 2009
haha frän färg, kör på den seriöst vetja smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
25 november 2009
jääkligt snygg färg wink

349 Inlägg
25 november 2009
Original lack? Bilden ser photoshoppad ut, e de så?

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

stRaend
25 november 2009
hade varit riktigt coolt. photoshopat är det dock med tanke på att rutorna är lite "lackade" smile

Grymt projekt annars big_smile

Har alltid rätt!
689 Inlägg
25 november 2009
hmm. lila wink

Jag gissar på blå smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

349 Inlägg
25 november 2009
stRaend skrev:
hade varit riktigt coolt. photoshopat är det dock med tanke på att rutorna är lite "lackade" smile

Grymt projekt annars big_smile

Det kollade jag med på, vindrutan och sen inuti framskärmarna big_smile Reagerade på att den var lila och att det i något tidigare inlägg stod

sirmiro skrev:
Bilen kommer få samma kulör som den fick av bandet i japan för många år sedan. Sen ett svenskt lager klarlack, vilket är mindre känsligt för stenskott än det Nissan kladdar på som standard.

Med lite bätte photoshop jobb hade vi kanske gott på din bluff, men ser iaf jämt å fint ut big_smile

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Kan ju inte göra allt så noga att folk kan tro på det. wink

Får hoppas jag kan ta bra bilder imorgon, helst fullt körbar. smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
Inga bilder idag. sad Lackfirman gör allt noga och har polerat upp småsaker idag, så nu ska den vara helt klar i lacken. Men jag har satt mig i en knipa. tongue

Jag gillar högt spel, jag har bokat bes till 1540 imorgon. Får troligen bilen vid 10 (blir det senare får jag panik)  då ska allt monteras. Eventuellt skippar jag delar av inredningen om det blir tidskris. Sen ska däck krängas om och säkert saker jag glömt.

Just ja, ett dörrhandtag strular fortfarande. Det kommer inte vara lackat imorgon, så tar jag bilen imorgon måste det fixas snarast efter. Jaja, jag vill ha tillbaka min bil efter 2månader. tongue

2 638 Inlägg
26 november 2009
Skönt att det går framåt, blir nog konaon det där smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
26 november 2009
varför inte beställa tid i nästa vecka så du får tid på att få ihop allt o inte riskera att skada delar vid återmontering.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 november 2009
Trådstartare
-Akerfeldt-: Tackar. smile

sir_daniel: Vill ha ut bilen så snart det går. Vardagen blir lättare med bil. Men att stressa och riskera något gör jag inte, men att sitta och fika och titta på bilen går att skippa. smile

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
27 november 2009
Trådstartare
Det gick.
Och bilen gick igenom besiktning med blankt papper.
Skriver mer när jag kunnat slappna av i skallen, mycket stress idag.

323 Inlägg
27 november 2009
Grattis. om du vill så får du mer än gärna visa upp den.

angående helgen så hämtar jag släpet runt 9 i morgon bitti för att sen åka till kumla lite senare, om du vill hänga på så är de bara att ringa.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
STORT TACK för bilderna Jörgen. big_smile

Och jag passar även på att tacka alla för allt stöd under tiden ilen varit borta. smile

Gårdagen var spännande. Kommer ner till firman som sagt att bilen troligen ska komma vid 10. Sitter och väntar och vid 1030 kommer de ner från lackfirman med lite andra delar och ser ut som någon just berättat något omöjligt när vi ber om bilen och förklarar att den ska in till bilprovningen 1540 samma dag. Då stod 2 personer och polerade bilen och han som berättade det skulle direkt tillbaka och hoppa in han med, så 3 personer stressade livet av sig för att jag skulle få bilen, vilket jag fick under ett vilkor - de vill ha tillbaka den för finpolering. (Inte mig emot.) big_smile
Mellan 11 & 12 fick jag bilen, rullade in och började monteringen. Först lysen och fick inte skyltbelysningen att fungera så fram med multimeter och inse att båda lampor var trasiga (15min åt skogen då jag först trott att det var något felkopplat). Lättad av att veta felet var det bala att slå dit lampor, dit med lister vid alla fönster, backspeglar och det jag hatade mest, dörrhandtag. Hatade handtagen men fick efter mycket om och men "aha" upplevelsen och det gick fort, synd att det var det sista. wink
Sen var det torkarspaken... Hade ju en levererad från Australien som låg och väntade på montering, så det var ju lugnt, trodde jag.
Tror jag nämnt att Stagea WC34 S1 (alla bilar som ser ut som min) har 3st olika elhärvor. Ingen vet när brytpunkter går eller varför, och det finns bara ett elschema (för den jag har som tur är. big_smile ). Troligen kom spaken från en bil som var ett år nyare, för den ville bara med ganska mycket våld hamna någorlunda på plats. Jaja, kosmetika men sen kom huvudvärk. Den spolade rutan bra, men torkarna rörde sig inte. När jag då började titta så är spakarna likadana men inte husen. Alla som var på verkstan började komma med uppiggande ord som "du får nog ta en 2a" och liknande. big_smile Sen hävde nån ur sig att jag kunde ju öppna och se hur det var. Att vid 1450 sedan stå med lödkolven och löda bort båda spakar för att flytta den nya spaken till det gamla höljet gav mig puls och tårar var inte långt borta, men det gick. Och lättnaden när torkarna rörde sig var obeskrivlig.

Sen in i bilen, iväg till biltema för lampor - slut. Titta på klockan och tacka mig själv att jag har en RB25a, iväg, mack, hitta lampor, till bilprovningen, springa och knappa in regnr. Står ensam på parkeringen utanför, i med en lampa, bort med plasten till nästa i med den, få trynfäste på skruven, ser regnr blinka och porten öppnas, kör in, förklarar att rullarna är nono, skruvar i båda skruvar, sätter mig i passagerarstolen och sen får bilen en genomgång. Blankt papper. big_smile

Sen blev det lite foton.
Tror inte vi fick stå på något av ställena, men polisen tittade bara lite intresserat på bilen och åkte vidare. big_smile

Sen sov jag gott. big_smile

fåret
127 Inlägg
Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 november 2009
Tro fan du sov gott efter den urladdningen! tongue

Än en gång stort grattis till att det klaffade hela vägen! smile

Och tack Jörgen för att du fick upp fina bilder snabbt. Får man fråga varför ni inte körde på p-ljus under fotograferingen? Tycker lite belysning brukar ge mer liv åt bilen. smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

744 Inlägg
28 november 2009
gattulerar  till att du har en snygg bil igen hoppas den får vara ifred nu  mannen .. kul med stress de har vi ju provat i gbg  om du minns

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

474 Inlägg
28 november 2009
Hehe ja det va lite spring för dig men ja glad att gratulera med besiktningen smile
Mvh neo

Sök