STORT TACK för bilderna Jörgen.

Och jag passar även på att tacka alla för allt stöd under tiden ilen varit borta.

Gårdagen var spännande. Kommer ner till firman som sagt att bilen troligen ska komma vid 10. Sitter och väntar och vid 1030 kommer de ner från lackfirman med lite andra delar och ser ut som någon just berättat något omöjligt när vi ber om bilen och förklarar att den ska in till bilprovningen 1540 samma dag. Då stod 2 personer och polerade bilen och han som berättade det skulle direkt tillbaka och hoppa in han med, så 3 personer stressade livet av sig för att jag skulle få bilen, vilket jag fick under ett vilkor - de vill ha tillbaka den för finpolering. (Inte mig emot.)

Mellan 11 & 12 fick jag bilen, rullade in och började monteringen. Först lysen och fick inte skyltbelysningen att fungera så fram med multimeter och inse att båda lampor var trasiga (15min åt skogen då jag först trott att det var något felkopplat). Lättad av att veta felet var det bala att slå dit lampor, dit med lister vid alla fönster, backspeglar och det jag hatade mest, dörrhandtag. Hatade handtagen men fick efter mycket om och men "aha" upplevelsen och det gick fort, synd att det var det sista.
Sen var det torkarspaken... Hade ju en levererad från Australien som låg och väntade på montering, så det var ju lugnt, trodde jag.
Tror jag nämnt att Stagea WC34 S1 (alla bilar som ser ut som min) har 3st olika elhärvor. Ingen vet när brytpunkter går eller varför, och det finns bara ett elschema (för den jag har som tur är.

). Troligen kom spaken från en bil som var ett år nyare, för den ville bara med ganska mycket våld hamna någorlunda på plats. Jaja, kosmetika men sen kom huvudvärk. Den spolade rutan bra, men torkarna rörde sig inte. När jag då började titta så är spakarna likadana men inte husen. Alla som var på verkstan började komma med uppiggande ord som "du får nog ta en 2a" och liknande.

Sen hävde nån ur sig att jag kunde ju öppna och se hur det var. Att vid 1450 sedan stå med lödkolven och löda bort båda spakar för att flytta den nya spaken till det gamla höljet gav mig puls och tårar var inte långt borta, men det gick. Och lättnaden när torkarna rörde sig var obeskrivlig.
Sen in i bilen, iväg till biltema för lampor - slut. Titta på klockan och tacka mig själv att jag har en RB25a, iväg, mack, hitta lampor, till bilprovningen, springa och knappa in regnr. Står ensam på parkeringen utanför, i med en lampa, bort med plasten till nästa i med den, få trynfäste på skruven, ser regnr blinka och porten öppnas, kör in, förklarar att rullarna är nono, skruvar i båda skruvar, sätter mig i passagerarstolen och sen får bilen en genomgång. Blankt papper.

Sen blev det lite foton.
Tror inte vi fick stå på något av ställena, men polisen tittade bara lite intresserat på bilen och åkte vidare.

Sen sov jag gott.
