Det började att jag ville ha en familjebil - nu byggs bottendelen av motorn för fyra siffror... Får väl se hur mycket jag vill plocka ut på väg till dagis. ;)
Jag börjar tro mig själv med att bilen vill bråka. Kan inte ta in friskluft längre då nåt spjäll bara klickar. Bilen får för sig att stanna utan anledning när den är kall och bara man ber snällt i 5min så startar den sen. Jag kan bara se slutscenen i "gi60s"...
Klart roligt att det blir fler bilar. Visst blir man mindre unik - men man var ju med och startade trenden.
Då händer lite trots allt. Värt att notera är att det ska poleras mer i samband med att övriga delar till insuget görs klara (dvs under kommande månader).
Demontering i -20grader.
Slipat en del.
Testar om något händer när jag polerar, bara för att se om jag gjort rätt. Ser ut att fungera.
Så vattenslipa allt för en fin yta.
Polering påbörjad. Jag hoppas det är tydligt vilken del som är klar.
Så var det redo för återmontering. Ska som sagt läggas mer tid under vintern så det blir som jag vill ha det.
Det är nog lite lättare om man har en bra slipmaskin och ett skruvstäd, och inte ett normalt vardagsrum.
Vivendi - jag skulle ju vilja ha ett fastskruvat i golvet i vardagsrummet, men det gillar nog inte bovärden.
RobinS2 - Jo, det är roligt att följa när andra gör men få skriver hur hemskt det egentligen är, men det blir ju fint. Du redigerar det 1a inlägget i tråden så kan du ändra trådens namn med.
Du får skaffa ett stadigt arbetsbord du kan sätta det i då?
Bara man inte väsnas för mycket och det går att göra rent igen är det inget bovärden har med att göra. Tänk hushållsmaskin, dammsugare, assistent, elvisp, väsnas du inte mer än så och på rimliga tider ska det inte vara några problem.
Vivendi - Där sa du nåt. Nån typ av bord eller skiva att fästa lite saker i borde ju fungera. Väsnas på vettiga tider behöver jag inte tänka en sekund på. Skulle troligen kunna avfyra en pistol här inne utan att grannar skulle höra. När jag slipade strålkastarglaset lät det så mycket att jag trodde jag körde en vinkelslip genom skallen, men grannen under undrade om jag ens var hemma.
NightCruiser - får nästan bli något i den stilen.
Behöver för övrigt tips på hur en splitter till min bil bör utformas. Alla idéer är välkomna.
Jag har ju för vana att måla ok i köket, diska sidokjolar i badrummet och renovera förgasare på skrivbordet i vardagsrummet så...
Stabilitet är bra också, vanligt skrivbord på hurtsar, ev med mer kraftfull skiva, eller kanske ett par köksbänksskåp och en rejäl skiva? Kolla på IKEAS outlet/retur, kanske går att hitta något billigt där?
Jag har ju för vana att måla ok i köket, diska sidokjolar i badrummet och renovera förgasare på skrivbordet i vardagsrummet så...
Stabilitet är bra också, vanligt skrivbord på hurtsar, ev med mer kraftfull skiva, eller kanske ett par köksbänksskåp och en rejäl skiva? Kolla på IKEAS outlet/retur, kanske går att hitta något billigt där?
Jo, det skulle ju fungera, men jag har fortfarande en tendens att ligga på golvet och pilla med allt. Tror det sitter kvar från barndomens legobyggande. (Jaja, jag erkänner, har inte slutat...)
Men en stabil skiva och tvåtumtvåor som höjer upp den lite samt massa små "gör inte märken i mitt golv saker" under. Eller så fuskar jag och gör resten i garage som har allt jag behöver...
När jag handladdar skott till mina gevär så har jag en bänkskiva som jag klämmer fast med snabbtvingar på köksbordet. I bänkskivan har jag skruvat fast laddpressen. Men det hade funkat lika bra med ett skruvstycke. En bänkskiva är 3-4 cm tjock och stenhård. Här finns flera meter bänkskiva för 300:- http://www.blocket.se/ostergotland/Dela … =8&w=2 Jag har även en bänkskiva i trä när jag styckar kött efter att vi har slaktat på gården. På så sätt kan jag finstycka i köket utan att skada köksbordet med vassa knivar. Även den klämmer jag fast med snabbtvingar på bordet. Bara att lägga tyg under skivan.
Just nu kopplas el till stereo då jag lyckats övertala brorsan att få ta min gamla (som han hade ockuperat) från toyotan. Men japanska saker är inte bara att plugga in en ny stereo i (vill ej ha universalkontakter), så lite lekstuga.
Läst igenom tråden nu, från sida 1 till de sista inlägget. Inte hänt något på ett tag?
Måste säga att de verkar vara en rolig bil att leka med, men hade nog velat ha manuel växel istället för automat i den (om de varit min iaf)
Jobbigt med inbrotten som du råkade ut för (skulle de varit min granne så hade han garanterat fått betala självrisken till mitt bolag för att ersätta skadorna som hans slarvighet indirekt orsakade)
Men de kanske var bra ändå att du fick ny lack på bilen, så man får se de positiva i de negativa som de brukar heta. Skall du ha original fronten och kjolpaketet på hela tiden lr skall du byta ut lr plasta eget?
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Läst igenom tråden nu, från sida 1 till de sista inlägget. Inte hänt något på ett tag?
Måste säga att de verkar vara en rolig bil att leka med, men hade nog velat ha manuel växel istället för automat i den (om de varit min iaf)
Jobbigt med inbrotten som du råkade ut för (skulle de varit min granne så hade han garanterat fått betala självrisken till mitt bolag för att ersätta skadorna som hans slarvighet indirekt orsakade)
Men de kanske var bra ändå att du fick ny lack på bilen, så man får se de positiva i de negativa som de brukar heta. Skall du ha original fronten och kjolpaketet på hela tiden lr skall du byta ut lr plasta eget?
Oj, man tackar. Det har hänt en hel del, främst med slipning på motorn men jag har varit dålig på att uppdatera. Får ordna det snarast.
Riktigt rolig att leka med och jag nyttjar oftast lådan manuellt på 1an och 2an, och varvar man ut 2an är man en bit över 100 och bör inte leka allt för mycket, så autolådan passar mig perfekt.
Inbrott är sånt som händer, nu när man fått lite distans till det så är det så skönt att det hände då och inte 1år innan när bilen backades in där första gången - då stod den i 5månader oförsäkrad.. Men det börjar lösa sig okej, lite trist med sämre stereo men det kanske byts i framtiden.
Funderar på små förändringar i utseendet, men vet inte riktigt hur det blir. Ekonomin tillåter inte så mycket och fantasin begränsar egna byggen för tillfället, men man vet aldrig vad som händer.
Nu ska jag bara se till att kladda in bilder här medan man ser OS.
Okej, uppdatering efter ett långt uppehåll... Vissa bilder kanske varit uppe, men det visar sig väl.
Slipning pågår
Testar om jag gör rätt...
Slipar och putsar...
Börjar bli okej.
Dags för färgbyte invändigt.
Ugnen är en bra lackbox.
Sen tillbaka till slipning.
Börjar bli bra.
Plockar bort mer.
En bit kvar...
Börjar vara dugligt.
Sen bort med startmotor för renovering.
Byter ventilkåpa så jag bara behöver ha halva motorn exponerad för damm.
Lite matt och sliten...
Bättre.
Det syns att jag fuskat/slarvat men det börjar bli bra.
Och det är de bilder jag har i datorn som legat. Finns ett antal i telefonen med, men det är en annan dag. Allt sitter nu på plats i motorutrymmet och bilen rullar på vägarna. Startmotorns kol var dåliga och det var ruskigt mycket damm i den, men kol är bytta och allt är rent. Har dessutom lärt min demontera och montera startmotorn smidigt, så man slipper 90% av de utlovade svordomarna. Var superlätt när man kom på hur man skulle göra.
Besök hos bilprovningen resulterade i ett blankt papper.
de har hänt lite där ja, kanske tur att de var någon "ny" som hittade hit till tråden så de kom upp lite nya bilder i din tråd
Som man ser på dom bilderna (blandat 2 av dina inlägg) så tycker jag mig se en annan nyans på detaljerna inne i kupén och ute på själva bilden. Men de skulle ju inte skada med en helbild i dagsljus så man får se den ordentligt
Den ser riktigt fin iaf, hoppas att du fortsätter med denna bil länge till, men de blir de nog om du vill öka på powern under huven
Senast redigerat av 200sx_GT-R (17 februari 2010)
Bilar kommer och bilar går, men kärleken till Audi den består! Dock har NISSAN börjat konkurrera om min kärlek...
Nuvarande bil: The Replacement
Föregående bil: Familjens stall
Sen tänkte jag passa på att jubla. 50000 visningar av tråden. När jag la upp denna tråd siktade jag på kanske 15000 och 3-4 sidor - nu är det bara ett glädjeskrik.