Rickard-v skrev:
TYSKSTUK:
Bredafälgar sällan mer än 15" typ 9x15 med 175/50 på så däck gubben knappt kan få dit däcken. Kanten längst ut på fälgen sticker alltid utanför den jätte lutande däcksidan. Ser ut att passa på tågrälsen tycker jag.
Et brukar vara kasnke 0-15 eller med spacer så däcket sticker ut en bra bit utanför karossen.
Det är tyskstuk.
Sedan att några skriver "fina fälgar fint motorrum fin lack" är tyskstuk, ni är ute o cyklar.
Det har väl alla bilintresserade personer på sina bilar världen över.
max som dom flesta vet inom tyskstuk är just 15 pågrund av att BBS RM som är populära är i dom tummarna, förutom 16" finns också, dock ovanliga eller obefintliga i 4/100 bultmönster. (är väl rs då, och dom är även 3 delade till skillnad från rm som är 2 delade) och 9" är väl även det att ta i, 8.5" är väl max vad man brukar köra med, ska ju gå att sänka lågt, då kan inte fälgkanten ligga mot skärmkanten. et på dessa är dock runt 33 eller 38 om jag minns rätt, 15 och 0 ET'n är mindre vanligt, jag har det på mina fälgar, och jag hatar varje sekund av det pågrund av att däcket skaver imot skärmkanten. och sen är det för det mesta tyskar som kör med 0-15 et just nu, ta 2 år till säkert innan det kommer hit. och som dom flesta inom tyskstuk stilen vet så får inte slitbanan sticka utanför skärmkanten, så mycket spacers med 8" breda däck blir det inte...
och det är ganska enkelt att få på däcken, en normal skillad däck gubbe tar det lika lång tid för som vanliga däck, har aldrig hört någon polare som haft problem, därimot hört om gubbar som inte riktigt vågat sig på det, men när man hittat någon så har det alltid löst sig.
och för övrigt så började ju tyskstuk trenden med bilar som va överputsade, fina fälgar och fint motorrum i slutet av 90 talet, sen vad det är i sverige idag, är långt ifrån det, är max 40 bilar från sverige som kör med tysktuk som är fullblodiga. dock är många nya på uppgång och kommer bli ett skit intressant år 2010.
det enda jag ser idag som är likhet med dåtidens tyskstuk är att dom är låga som fan, och att dom har breda fälgar med strech...