3449
Sök

Var Nissans GTR så snabb på ringen eller...?

806 Inlägg
16 juli 2009
Anubis skrev:
brandt_ skrev:
AcesHigh666 skrev:

Det är bara för att m3 säkert inte ens ligger nära dessa bilar, därför vågar dem inte ta den fighten smile

haha, m3 e46 csl piskar corvette c5 z06, 1 sekund bakom c6 z06, piskar c6an, piskar även gallardo, f430 f1, 360 challange stradale på ringen, sen att nya zr1 är snabbare på ringen är antagligen pga bmw inte ens försöker få en bra tid på ringen. Oavsett så kan ni andra ju kolla hur många porschar som ligger top20 på nurgburgring, och sen kolla hur många nissan och chevrolet där finns, så har vi svaret vem som egentligen dominerar.

Men nu va snacket om Nissan GTR och Corvette ZR1.

Och va ja vet är de ingen BMW i original utförande kört i närheten av deras tider sen att den slog C5 Z06 och låg en sekund bakom C6 Z06 vem bryr sig inte dom corvetterna vi snackar om nu.

Samma snack där som tyske fanatikerna sa om porche vs nissan så är det ju sjukt jävla grymt av en 1700 kg bil kan komma i närheten av tex corvette zr1, för vad väger den någon som vet?  det är väl jävligt bra konst japanerna ligger inne med

1 255 Inlägg
16 juli 2009
lodiseN skrev:
Anubis skrev:
brandt_ skrev:
haha, m3 e46 csl piskar corvette c5 z06, 1 sekund bakom c6 z06, piskar c6an, piskar även gallardo, f430 f1, 360 challange stradale på ringen, sen att nya zr1 är snabbare på ringen är antagligen pga bmw inte ens försöker få en bra tid på ringen. Oavsett så kan ni andra ju kolla hur många porschar som ligger top20 på nurgburgring, och sen kolla hur många nissan och chevrolet där finns, så har vi svaret vem som egentligen dominerar.

Men nu va snacket om Nissan GTR och Corvette ZR1.

Och va ja vet är de ingen BMW i original utförande kört i närheten av deras tider sen att den slog C5 Z06 och låg en sekund bakom C6 Z06 vem bryr sig inte dom corvetterna vi snackar om nu.

Samma snack där som tyske fanatikerna sa om porche vs nissan så är det ju sjukt jävla grymt av en 1700 kg bil kan komma i närheten av tex corvette zr1, för vad väger den någon som vet?  det är väl jävligt bra konst japanerna ligger inne med

1520 kg ska den väga men så har den ju 638 hk med tongue
Senast redigerat av Anubis (16 juli 2009)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

RE-雨宮
481 Inlägg
16 juli 2009
Axor skrev:
Sen kan man ju ställa sig frågan? Vaddå bil? Nissans GTR e ju bara löjlig med all sin teknik, hur mycket blir kvar åt föraren att sköta? Nä tacka vet jag en riktig bil som porsche, visst den har teknik med, men nissan e ju bara löjlig! Tror inte heller att en GTR skulle mosa en GT2 på ringen, men gläds däremot över att en hederlig corvette tar bästa tiden! smile

Nu är det ju iof så att INGEN har varit i närheten av Suzuki-san's tid när dom provkör GTR'en.. Det kan ha något att göra med att han har kulor lika stora som globen när han kör. Om du tittar på filmen när han kör istället för att anta att det är bilen som gör det själv så förstår du varför det går fort.   Vad är det som är löjligt med en bil som klarar allt det Nissan gör, och till det priset?

En god vän till mig åkte med några varv på Sportsland Sugo med Suzuki-san och han låg ungefär 3sekunder snabbare än dom andra förarna på den banan.

Och om vi nu följer ditt resonemang till varför Nissan inte kan köra snabbare än Porsche när du inte tycker det är ett dugg konstigt att en Corvette tar snabbaste tiden? Biased?

RE-Amemiya Kitted FD3S

RE-雨宮
481 Inlägg
16 juli 2009
babyblue242 skrev:
Utveckla gärna det du skriver....
Hur menar du med original när det är tillval?
Och "original" borde ju innefatta alla länder?
Mest menat som frågor då jag inte fattar vad du menar med "original"....

Med Orginal menar jag att det är ett tillval till bilen från fabrik på samma sätt som du kan få keramiska bromsar till din Porsche.

Å jag är för gammal för att ta sånt som påhopp wink

RE-Amemiya Kitted FD3S

RE-雨宮
481 Inlägg
16 juli 2009
Dansken- skrev:
Nej, det är rätt info. Det är resultatet av en seriös oberoende test av SportAuto, där Horst Von Saurma, som är en av de mest rutinerade förare på Ringen, körde järnet med en GT-R för tyska marknaden.

Och hur många varv har HVS kört GTR'en jämfört med Porschar på ringen?

Kan ni inte bara titta på filmerna.. Å ni som är duktiga på att redigera.. Lägg upp en film på Porsche brevid en på Suzukis tid i GTR'en så ser ni varför det går fortare.

Det går inte att ta en förare som testat en bil ett eller 2 varv om man ska sätta en bästatid.. Sjävklart är HVS duktig. Men det är inte samma sak.

Å sen är det ju ingen som har klockat Spec-V'n.. Den är ju lite att jämföra med GT2 vs vanlig Turboporsche
Senast redigerat av chrno (16 juli 2009)

RE-Amemiya Kitted FD3S

Skaune
16 juli 2009
chrno skrev:
Axor skrev:
Sen kan man ju ställa sig frågan? Vaddå bil? Nissans GTR e ju bara löjlig med all sin teknik, hur mycket blir kvar åt föraren att sköta? Nä tacka vet jag en riktig bil som porsche, visst den har teknik med, men nissan e ju bara löjlig! Tror inte heller att en GTR skulle mosa en GT2 på ringen, men gläds däremot över att en hederlig corvette tar bästa tiden! smile

Nu är det ju iof så att INGEN har varit i närheten av Suzuki-san's tid när dom provkör GTR'en.. Det kan ha något att göra med att han har kulor lika stora som globen när han kör. Om du tittar på filmen när han kör istället för att anta att det är bilen som gör det själv så förstår du varför det går fort.   Vad är det som är löjligt med en bil som klarar allt det Nissan gör, och till det priset?

En god vän till mig åkte med några varv på Sportsland Sugo med Suzuki-san och han låg ungefär 3sekunder snabbare än dom andra förarna på den banan.

Och om vi nu följer ditt resonemang till varför Nissan inte kan köra snabbare än Porsche när du inte tycker det är ett dugg konstigt att en Corvette tar snabbaste tiden? Biased?

Vad jag tycker är löjligt är igentligen att alla bilar har så satans mycket elektroik som sköter allt, nu har jag inte kört en GTR men har en känsla att det där med föraren, ratten och däcken känslan försviner, sitter en massa datorer som sitter o räknar o justerar hela tiden. Har aldrig sagt att GTRen är en dålig bil, enbart att jag anser att porschen är i MITT tycke en mer "bil". Jag har aldrig gett ett resonomang till varför porschen skulle vara snabbare? snälla läs innan man kommenterar. jag har bara sagt att jag tycker de e löjligt mycket elektronik i GTRen, inget om att den e en dålig bil, och privärd e den definitivt kontra prestandan. Sen har jag inte sagt att jag inte e förvånad över att corvetten e snabbare, bara att jag glädjs av att en jänkebil med V8 e snabbast! Så snälla läs innan du kommenterar!!!

806 Inlägg
17 juli 2009
Axor skrev:
chrno skrev:
Axor skrev:

Vad jag tycker är löjligt är igentligen att alla bilar har så satans mycket elektroik som sköter allt, nu har jag inte kört en GTR men har en känsla att det där med föraren, ratten och däcken känslan försviner, sitter en massa datorer som sitter o räknar o justerar hela tiden. Har aldrig sagt att GTRen är en dålig bil,

enbart att jag anser att porschen är i MITT tycke en mer "bil". Jag har aldrig gett ett resonomang till varför porschen skulle vara snabbare? snälla läs innan man kommenterar. jag har bara sagt att jag

tycker de e löjligt mycket elektronik i GTRen, inget om att den e en dålig bil, och privärd e den definitivt
kontra prestandan. Sen har jag inte sagt att jag inte e förvånad över att corvetten e snabbare, bara att jag glädjs av att en jänkebil med V8 e snabbast! Så snälla läs innan du kommenterar!!!

A kan du splitta lite meningar eller vänta

806 Inlägg
17 juli 2009
Jag gjorde det åt dig:Dbig_smile

806 Inlägg
17 juli 2009
Jag VET inte men jag TROR at det är en jävla massa körglädje i GT-ren ändå visst den har datorer som styr men dom har ju inte gjort bilen till ett jävla data spel någon sport ska det vara. Jag tror att det är så att så mycket du orkar/vågar styra så mycket hänger den men,,, ja jag tycker också at det är riktigt kul att jänke v8an har kommit så långt och då ska vi inte ens prata om Dodge viper acr på 8 liter? 7,22 slog den va?

1 339 Inlägg
17 juli 2009
Elda skrev:
lägget jag pengar på en snabb bil köper jag inte en Nissan.. skiter i hur bra den är, kommer alltid vara en nissan för mig smile glider hellre runt i helt ordinär "slö" porsche 911 smile

Agree smile Dom kan behålla sina playstation-bilar där nere

Skyracer
917 Inlägg
17 juli 2009
Jag har kört R35 GT-R (Micke Persbrandts) och kan bara säga att det är en jäkligt trevlig bil. big_smile
Men det är ju min åsikt. Och ja Micke höll med mig och sa också att den är 10 gånger roligare än hans Porsche. Men det är ju vad vi tycker... smile

Mvh
Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009
chrno skrev:

Exakt,  men nu har vi ju utrett att M3 CSL är snabbare runt ringen trots att Corvetten har lägre tid.  eller hur det nu var smile

Sen kan man ju fråga sig vad det spelar för roll vilken tid en bil körs på en racerbana, det mest intressanta måste ju vara hur man själv kör bilen.   Låt säga att du kör en F1bil runt "ringen" på 12minuter sedan sätter du dig i en Mitsubishi Evo X och klipper till med 10:30.  Är evon snabbare då?  -ja för dig är den det.

Nissan GTR är kul att titta på och går säkert bra på Ringen, men jag skulle aldrig köpa en bil som är så katastrofalt trött på motorvägen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009
Skyracer skrev:
Jag har kört R35 GT-R (Micke Persbrandts) och kan bara säga att det är en jäkligt trevlig bil. big_smile
Men det är ju min åsikt. Och ja Micke höll med mig och sa också att den är 10 gånger roligare än hans Porsche. Men det är ju vad vi tycker... smile
Mvh
Håkan

Det väger tyngre än många gissningar eftersom jag vet att Micke kört på Ringen med Porschen. Jag riggade min motor i superflowbänken på Autotech när han kom tillbaka från just Ringen.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

950 Inlägg
17 juli 2009
Får fortfarande säga att jag är förvånat över att Nissan GT-R är såpas snabb på Ringen, när man tittar på vikt och effekt. Att den är snabbare än Porsche GT2 kan ju förhoppningsvis få Porsche till att vakna upp och börja fokusera på det som har skapat namnet Porsche. Alltså stora satsningar i motorsport (Porsche har vunnit över 23000 racerlopp genom tiderna) och förhållandevis billiga sportbilar, som går att köra grymt fort på racerbanan, utan större modifieringar, istället för löjliga projekt som Cayenne och Panamera. Okay, Porsche påstår ju att de vann på Le Mans i år, men det var i den långsamma klassen LMP2, där de bara tävlade mot en handfull privatanmälda bilar. Vem bryr sig? Det är ju i snabbaste klassen man måste tävla och där har inte Porsche vunnit sedan 1998 med Porsche GT1. Okay, Nissan har aldrig vunnit på Le Mans wink
På 80-talet utvecklade motorsportsavdelningen på Porsche dubbelkopplingslådaprincipen till Porsche 962, och det är samma princip som bl.a. Nissan använder i GT-R lådan. Porsche erbjuder dubbelkopplingslådan i Carrera, Boxster, Cayman och Panamera, men inte i GT2 och GT3, vilket jag tycker jättekonstigt. Jag byter inte min GT3 till en annan innan jag kan få den med en dubbelkopplingslåda.
Kanske Porsche till med ska våga satsa på annat än 911, för jag är övertygat om att en Cayman med dubbelkopplingslåda och GT2 motorn skulle bli en snabbare bil på banan än dagens 997 GT2, för mittmotorkonceptet ger mycket bättre balans.
Så förhoppningsvis kommer det faktum att Nissan spöar Porsche på Ringen resultera i roligare och snabbare bilar för oss som kör Porsche smile

1 255 Inlägg
17 juli 2009
torpis skrev:
chrno skrev:

Exakt,  men nu har vi ju utrett att M3 CSL är snabbare runt ringen trots att Corvetten har lägre tid.  eller hur det nu var smile

Sen kan man ju fråga sig vad det spelar för roll vilken tid en bil körs på en racerbana, det mest intressanta måste ju vara hur man själv kör bilen.   Låt säga att du kör en F1bil runt "ringen" på 12minuter sedan sätter du dig i en Mitsubishi Evo X och klipper till med 10:30.  Är evon snabbare då?  -ja för dig är den det.

Nissan GTR är kul att titta på och går säkert bra på Ringen, men jag skulle aldrig köpa en bil som är så katastrofalt trött på motorvägen.

En katastrofalt trött bil kör inte 0-200 km/h på 12.4 sekunder den har ju även kört 402m på 11.6 vilket ja tycker är riktigt bra på en original bil med 3.58kg/Hk.

Sen finns de ju redan nu kitt som pumpar ut 100 hk till ur GTR:en o de lär ju bara vara början om du kikar på alla eftermarknads grejer som finns till de tidigare modellerna.

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juli 2009
Anubis skrev:
En katastrofalt trött bil kör inte 0-200 km/h på 12.4 sekunder den har ju även kört 402m på 11.6 vilket ja tycker är riktigt bra på en original bil med 3.58kg/Hk. .

0-100 visst, men 100-200 på 9sek är inget att hänga i granen.  Undra vart alla supersportbilar gör av all sin power?

1 255 Inlägg
17 juli 2009
torpis skrev:
Anubis skrev:
En katastrofalt trött bil kör inte 0-200 km/h på 12.4 sekunder den har ju även kört 402m på 11.6 vilket ja tycker är riktigt bra på en original bil med 3.58kg/Hk. .

0-100 visst, men 100-200 på 9sek är inget att hänga i granen.  Undra vart alla supersportbilar gör av all sin power?

9 Sekunder är va en Lamborghini Gallardo kör 100-200 på så dåligt är de väl inte?

950 Inlägg
17 juli 2009
Anubis skrev:
torpis skrev:
Anubis skrev:

9 Sekunder är va en Lamborghini Gallardo kör 100-200 på så dåligt är de väl inte?

I detta sammanhang, alltså GT-R mot GT2, måste en vanlig Gallardo betraktas som en långsam bil. Den är ju nästan lika långsam runt ringen som min bil ;-)

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 juli 2009
Anubis skrev:
torpis skrev:
Anubis skrev:

Jag tycker det är riktigt trött.  Min bil gjorde det på 7.6sek, framhjulsdriven dessutom.  Så jag har all rätt att tycka den är trött.

Ni som tycker den eller M3 CSL för den delen är långdsamma runt ringen, vad kör ni för bil och tid själva?

1 036 Inlägg
18 juli 2009
torpis skrev:
Anubis skrev:
torpis skrev:

Jag tycker det är riktigt trött.  Min bil gjorde det på 7.6sek, framhjulsdriven dessutom.  Så jag har all rätt att tycke den är trött.

Ni som tycker den eller M3 CSL för den delen är långdsamma runt ringen, vad kör ni för bil och tid själva?

Du kör ju knappast original heller wink

Sök