3778
Sök

får inte lös remskivan på veven på man 740 hjälp!!

32 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
tja kamremmen gick av och nu får jag inte lös nedre remskivan nån som har ett knep så man kan hålla emot skivan?

Ninja
174 Inlägg
2 oktober 2008
lägga i en växel

32 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
ja men det går enda inte

3 714 Inlägg
2 oktober 2008
testat med mutterknack?

kanske kan funka
remskivorrna brukar sitta som fan

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 oktober 2008
bollen1986 skrev:
testat med mutterknack?

precis,

Jonas

4 001 Inlägg
2 oktober 2008
som jag skrivit i en tidigare tråd:
sätt fast ett spärrhandtag mot ramben eller nåt liknande och klicka till på startmotorn så lossnar den, bara se till att du sätter den rätt så du inte drar åt bulten mer för då kan den gå av och då har du stora problem eller använd mutterknackare

Man ska INTE lägga i växel och hålla på bromsen och sedan ta ett långt spärrskaft då det finns en risk att skada veven

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 oktober 2008
kolvas skrev:
sätt fast ett spärrhandtag mot ramben eller nåt liknande och klicka till på startmotorn så lossnar den, bara se till att du sätter den rätt så du inte drar åt bulten mer för då kan den gå av och då har du stora problem eller använd mutterknackare

om man vill vara på säkra sidan kan man ta bort tändkablarna så slipper bilen gå igång med.

problemet blir ju då när man ska dra åt skiten sen, man kanske inte orkar dra åt tillräckligt förhand.
så mutterknack är ju det absolut bästa

Jonas

Offroad Racing
3 122 Inlägg
2 oktober 2008
mutterknack kan göra underverk på även dom mest ovilliga muttrar...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

3 235 Inlägg
2 oktober 2008
Värm upp bulten, det brukar hjälpa.

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
2 oktober 2008
Jag brukar lägga den i 4:ans växel sedan på med det stora spärrskaftet. Har ej tagit sönder någon vev ännu

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
Bytte kamrem på GL;n för ett tag sedan. lögn i helvete att få loss bulten, provade att lägga i växel och broms och allt, stort spärrskaft och ett långt rör och tog i så jag nästan gjorde i brallan, lossnade ändå inte, och då tog jag fram den magiska mutterdragarn och då sa det bara fffrrr och så var den lös=) Prova det=)

139 Inlägg
3 oktober 2008
Funkar ju även att pilla dän startmotorn och spärra svänghjulet med en rejäl mejsel. Men muttersmack låter ju betydligt smidigare.

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
lägg i nån växel å dra åt handbromsen.... sen tar du en förlängare å tar i lite, gärna med någon rörbit på skaftet så du får nån meters hävarm i alla fall... folk som säger att du kan skada veven har fel
de finns inte en chans i världen att en människa kan kröka en typ 50mm massiv metallbit med ett litet rör om de ens är  3meter... å bulten är den svagast länken...går något av så är de bulten...

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
Xuri skrev:
lägg i nån växel å dra åt handbromsen.... sen tar du en förlängare å tar i lite, gärna med någon rörbit på skaftet så du får nån meters hävarm i alla fall... folk som säger att du kan skada veven har fel
de finns inte en chans i världen att en människa kan kröka en typ 50mm massiv metallbit med ett litet rör om de ens är  3meter... å bulten är den svagast länken...går något av så är de bulten...

Eller så går motorkuddarna av:P

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
Rooth07 skrev:
Xuri skrev:

Haha ja jävlar att jag inte tänkte på de neutral

Bara håll inte hande på handbromsspaken heller...för går någon motorkudda av kan växelådan titta ut där tongue

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
Xuri skrev:
Rooth07 skrev:
Xuri skrev:

Bara håll inte hande på handbromsspaken heller...för går någon motorkudda av kan växelådan titta ut där tongue

Huh det tror jag inte:P men som sagt jag lyckades inte ens få bort min med ett 1,5 meters rör, tog man tad från vänster sida av bilen kunde jag dra röret ända till högersidan:P det var bara motorkuddarna som flexade:P MUTTERDRAGARE gör underverk, INSE det:P

One Man Clan
4 287 Inlägg
3 oktober 2008
Rooth07 skrev:
Xuri skrev:
Rooth07 skrev:

Huh det tror jag inte:P men som sagt jag lyckades inte ens få bort min med ett 1,5 meters rör, tog man tad från vänster sida av bilen kunde jag dra röret ända till högersidan:P det var bara motorkuddarna som flexade:P MUTTERDRAGARE gör underverk, INSE det:P

Jo jag vet dom kan sitta jävligt..har gjort buckla i min ena skärm pga av vevaxelbult som suttit....
har  jobbat som bilmek i 2 år å vet hur en mutterdragare funkar cool

men RÅSTYRKA e manligt å de är så gött när man slinter å slår knogarna i några spetsiga föremål lol

Lindahls Gräv AB
716 Inlägg
3 oktober 2008
Xuri skrev:
Rooth07 skrev:
Xuri skrev:

Jo jag vet dom kan sitta jävligt..har gjort buckla i min ena skärm pga av vevaxelbult som suttit....
har  jobbat som bilmek i 2 år å vet hur en mutterdragare funkar cool

men RÅSTYRKA e manligt å de är så gött när man slinter å slår knogarna i några spetsiga föremål lol

Hahahaha jo visst fan det, alltid skönt att ha fingrarna imellan när man slinter:P men nu var det ju killen med problemet som jag riktade tipset med mutterdragare till:P

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 oktober 2008
kolvas skrev:

Man ska INTE lägga i växel och hålla på bromsen och sedan ta ett långt spärrskaft då det finns en risk att skada veven

det funkar klockrent så de rekomenderar jag med:) det blir ju som en 3hk mutterdragare så den lossnar skit lätt:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 001 Inlägg
3 oktober 2008
ni som säger att man inte skadar veven har nog inte rivit ner era motorer och mätt upp veven, även om motorn går och går riktigt så är det inte säkert att veven är 100% riktig efter gjort så...ska man då bygga på sin motor så får man rikta veven eller byta den.

Gör riktigt och använd mutterknackare eller startmotorn som jag beskrev.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök