3424
Sök

laga spricka i frontspoiler

159 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Har en ganska stor spricka i min frontspoiler som jag hade tänkt laga nu innan lack.! Frågan är bara hur man gör det bäst och vad som är lättast.? har testat laga tidigare med glasfiber spackel, höll ganska bra tills jag backade ut för fort från verkstan.! Så nu önskar jag få tips på hur man lagar så det kan flexa lite men ändå sitta bra och få en bra finish..

/ Jocke

956 Inlägg
2 oktober 2008
Glasfibermatta eller väv är väl bäst. Ta då och borra ett litet hål längst ut i sprickan för att hindra den från att spicka vidare.

Är det en spoiler i plast kan du ju även försöka smälta ihop den, med tex en lödkolv.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

811 Inlägg
2 oktober 2008
glasfiberväv kanske?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

159 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
luunggan skrev:
Glasfibermatta eller väv är väl bäst. Ta då och borra ett litet hål längst ut i sprickan för att hindra den från att spicka vidare.

Är det en spoiler i plast kan du ju även försöka smälta ihop den, med tex en lödkolv.

okej. lödkolv har jag hört ska va smidigt. nått tips på vad kan man använda att smält ihop det med.?

159 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
rough_boy skrev:
glasfiberväv kanske?

Aldrig använt det men bra tips dock, tackar.! får väll klura lite till på hur jag ska göra annars

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
2 oktober 2008
Jag kladdade på massa glasfiberspackel på baksidan av min front då den hade ett hål när jag köpte bilen. Sen vanligt finspackel på utsidan. Blev som ny.

2 911 Inlägg
2 oktober 2008
Enda som funkar på ABS plast är riktig plastsvets, allt annat kommer släppa och spricka, förr eller senare.

Billackerare
365 Inlägg
3 oktober 2008
limma..om de är en orginal spoiler så är de lim och nät på baksidan som gäller..o de håller garanterat !

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
3 oktober 2008
Glasfiber väv bakom och finspackel på frampå spoilern som Rspeter säger. Sedan slipa och lacka om smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Sök