2174
Sök

Har ni sett ett spöke?

956 Inlägg
3 oktober 2008
jaa, sista veckan min kompis levde pratade han bara om döden, hur det skulle vara att va död, ligga i kistan, kremeringen osv..Det här var på tisdagen.På torsdagen krockade dom med en cheva van.
Bilarna tog eld.Så han fick väl känna på kremeringen innan begravningen.
Märkligast av allt var att hans lilla syster ritat en teckning till sin gammelmormor med en klocka som visade halv 2. Precis då olyckan hände.
skitsamma hade inget med spöken att göra. men yhan blev väl kanske ett spöke själv

eldus veldus

Svindåre
1 433 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
engolf skrev:
Jag såg ett spöke när jag bodde på Kuba, Havanna.

Bodde hos en familj, och hade hela nedersta våningen för mig själv. En natt vaknade jag plötsligt, precis som om någon hade ropat på mig eller nåt. Tittar runt mig, och ser en kvinna stå i ett nattlinne bredvid min säng (vid mina fötter). Hon lyser liksom svakt, och håller en kerosinlampa i handen. Jag ser henne klart och tydligt, kan se hennes ögon. Jag snackar med henne, frågar vad hon gör och vad hon vill, men får inget svar. Frågar henne till o med flera gånger, men hon är helt tyst...Det hela har säkert pågått i ca 15-20 sekunder eller nåt, och jag vänder bort blicken för att hitta brytaren till lampan. Lampan tänds, och plötsligt upptäcker jag att det inte finns någon där...

Det är bara starten: nästa morgon får jag frukost serverad av kvinnan som äger huset, och i köket, vid skåpet ser jag en helt identisk kerosinlampa på golvet...! Och sedan när jag ska ut lägger jag märke till en tallrik vid ingångsdörren med en tänd sigarr, lite godis, tänt ljus och en bild på hennes dotter...!

Jag flyttade därifrån kort efter, men var rädd att jag skulle få uppleva det igen, men tack o lov har jag aldrig sett "henne" igen.

Innan denna händelse trodde jag inte på spöken, men nu tror jag faktiskt på att det finns saker bortom vår förståelse.

fyyfan big_smile hadde flytt landet ja wink

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Muttley
4 oktober 2008
de som aldrig upplevt sådana saker tror såklart inte på övernaturliga fenomen.

men iallafall senaste som hänt.
när min morfar dog för 3 månader sedan så hördes röster från hans rum några dagar efter och han var den enda som bott i just precis den flygeln på den våningen där rösten kom ifrån.
precis när han tar sista andetaget när min mamma och min moster sitter hos honom så hoppade en groda fram från ingenstans.  När de kollade upp vad de betyder så vad de något med att han önskade oss lycka till i framtiden och att han mådde bra nu eller vad de nu var. 
               Samma dag några timmar efter hans sista andetag så går min brors fru i sin trädgård och då flyger 2 duvor tillsammans och sätter sig framför henne, och de har aldrig varit duvor i deras trädgård innan eller efter.

de är en händelse..

en annan är i mina föräldrars hus där jag växt upp, där dog gubben som ägde huset innan, han dog i trädgården, sen har han fört massa liv i huset, bla knackat i luckor gått på en annan våning som vi inte var på då. och har även visat sin skepelse för min andra brors tjej, han stod ovanför henne när hon var ensam hemma.  han har även suttit i trädgården i en gunga.

de värsta jag varit med om i de huset är när jag satt vid datorn vi hade i källaren, även ingång utifrån där men mellan ytterdörren och själva rummet så är där en dörr, alltså 2 dörrar innan man kommer till rummet. och båda dörrarna var låsta,  en gång vid 12 tiden på natten knacka de skithögt på dörren, och jag fråga vem de var men fick inget svar, 3 timmar senare händer samma sak men jag säger då ingenting..

när ja var yngre och då sov på andra våningen så såg jag ett huvud utanför fönstret mitt i natten, och jag är säker på att jag inte drömde. dock kunde man inte klättra upp och ställa sig utanför de fönstret.

ja de finns väl en massa saker man vart med om.

skumma saker med rum finns med ju.
hos ett ex har de ett rum som är iskallt alltid, fönstren är ordentligt isolerade och värmen är ju igång ändå fryser man när man gick in i rummet.

smile jag tycker sådant är roligt.

156 Inlägg
4 oktober 2008
ja. ni kan ju läsa mitt inlägg om norrfly. Det visar mycket av de ja vet om. Jag har alltid trot på de här. tyvärr kalla mig folk sjuk i huvudet för att de inte trodde på de själv. Tyvärr så är de så vanligt idag så allt sker ofta överallt i alla hus.

mvh Tobias

Studerande
727 Inlägg
5 oktober 2008
Har ej sett spöke.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Garaget vän, igen.
5 687 Inlägg
5 oktober 2008
Jag ser ett varje gång jag ser mig i speglen.
Moi é ju verklig utanför speglen men den f*n som är inne i speglen.

(Sett för mycket på filmen Mirrors, med Kiefer Sutherland)..

--:--

Har upplevt mycket mysko pysko, och ja det finns.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost

712 Inlägg
5 oktober 2008
engolf skrev:
Jag såg ett spöke när jag bodde på Kuba, Havanna.

Bodde hos en familj, och hade hela nedersta våningen för mig själv. En natt vaknade jag plötsligt, precis som om någon hade ropat på mig eller nåt. Tittar runt mig, och ser en kvinna stå i ett nattlinne bredvid min säng (vid mina fötter). Hon lyser liksom svakt, och håller en kerosinlampa i handen. Jag ser henne klart och tydligt, kan se hennes ögon. Jag snackar med henne, frågar vad hon gör och vad hon vill, men får inget svar. Frågar henne till o med flera gånger, men hon är helt tyst...Det hela har säkert pågått i ca 15-20 sekunder eller nåt, och jag vänder bort blicken för att hitta brytaren till lampan. Lampan tänds, och plötsligt upptäcker jag att det inte finns någon där...

Det är bara starten: nästa morgon får jag frukost serverad av kvinnan som äger huset, och i köket, vid skåpet ser jag en helt identisk kerosinlampa på golvet...! Och sedan när jag ska ut lägger jag märke till en tallrik vid ingångsdörren med en tänd sigarr, lite godis, tänt ljus och en bild på hennes dotter...!

Jag flyttade därifrån kort efter, men var rädd att jag skulle få uppleva det igen, men tack o lov har jag aldrig sett "henne" igen.

Innan denna händelse trodde jag inte på spöken, men nu tror jag faktiskt på att det finns saker bortom vår förståelse.

Hur kunde du ligga kvar o prata med henne.. jag hade ju fan flygit upp ur sängen neutral

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 oktober 2008
När jag bodde i en lägenhet där jag i övrigt trivdes bra så fick jag alltid rysningar när jag gick förbi köket! Flera kvällar när alla andra lagt sig hörde jag hur någon var och rotade i köksskåpen, jag kollade i köket, ingenting men det hördes TYDLIGT, och huset var verkligen inte lyhört.
I samma lägenhet skulle pappa gå på toa, han hörde då att någon var på toa, så han satte sig och väntade i vardagsrummet, han hörde någon spola men ingen kom ut så han väntade en stund till, men när han gick fram och kände på handtaget så var dörren olåst och ingen var där inne.
Dom upplevelserna fick mig att börja tro på riktigt.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

KHRacing
6 oktober 2008
Finns ju ingen anledning till att säga tat de INTE finns - Då är man bara trångsynt.

Spöken/poltergeistar finns garanterat i någon slags form.
MEN

de kaninte röra objekt, de kan inte föra väsen (skapa ljud) de kan inte flytta saker..

De kan bara "synas...".
enkelt sagt.

Hört talas om Vettinge Herrgård nångång ?

Att säg att spöken/poltergeistar inte finns är som att säg att det inte finns intelligent liv (av något slag)
ute i vår galax nånstans - Självfallet finns det  - NÅNSTANS -  För tänkt efter - Varför skulle endast vi på denna planeten som inte ens är speciellt gammal, vara de enda som "existerar" ?

mvh k

"The Stig"
390 Inlägg
6 oktober 2008
Min mamma var med om en otäck sak när jag var bara ett par månader gammal.Vi bodde på landet i ett stort gammalt hus.På natten gick hon ner för att göra välling åt mig.När hon kom ner i hallen stod det en gestalt,i form av en svartklädd dam och sväva ovanför marken.

Några år senare fick mamma reda på att damen hon hade sett,var frun i huset när det byggdes på 1800-talet.Jag tänker ofta på detta än idag...

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Mest i vägen.
205 Inlägg
6 oktober 2008
Häromdagen så skulle min syster gå ut och rasta hunden och precis i samma sekund som hon skulle ta tag i handtaget och öppna ytterdörren plingar det intensivt på dörrklockan, hon öppnar halv sekunden senare och möts av...ingenting. Inte ett ljud i hela trappuppgången och på en halv sek hinner man heller inte ta många steg. Hon var rätt skraj när hon ringde mig och sa att det spökade smile

http://www.youtube.com/watch?v=p5_RpNgxptQ   Fejk eller inte?
Senast redigerat av TessGTI (6 oktober 2008)

vinnarskalle!
907 Inlägg
6 oktober 2008
feejk ju. hundarna kollade in i kameran? säkert någon som satt där o filmade. för vad jag förstod de som, så va personen i fråga på jobbet?

9 108 Inlägg
6 oktober 2008
Min Mormor gick bort för några år sedan, och häromdan kände Morfar av känningar i vänsterarmen och att han var allmänt risig och antagligen nära på att få en hjärtinfarkt (som han fått ett par gånger innan) så han knallade ner till vårdcentralen som inte är så långt bort och så fick han åka till sjukhuset.

Hur som helst gick det bra, men när han kom hem från sjukan så var en lampa tänd som står på en byrå i köket, denna lampan har han aldrig i sitt liv rört men Mormor tände den alltid om kvällarna. Jag tror att hon tände den för att visa att hon fortfarande är med honom helt enkelt.

Har 'tyvärr' aldrig råkat ut för något själv så man vet ju helt enkelt inte. Jag vet i alla fall att Morfar inte skulle ljuga om en sån sak.

Svindåre
1 433 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
När min farmor gick och la sig dagen efter sin mammas bortgång (alltså min gammelfarmor) så kände hon en hand lägga sig på hennes axel. hon är övertygad om att det var hennes mamma som sagt hejdå.

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

Orginal är för gubbjävlar!
245 Inlägg
6 oktober 2008
spöken finns heltklart, Morsan jobbade förrut på ett värdshus som är flerahundra år gammalt sen efter någon bröllopsfest där så städade hon på övervåningen och kände massa vinddrag och kände sig iaktagen men ingen va där och alla fönster osv var stängda. så hon blev lite smårädd och sprang ner till kocken i köket o snackade lite sen hörde dom en fiolsång på övervåningen.

373 Inlägg
6 oktober 2008
Har aldrig upplevt ngt konkret, men jag tror på att det kan finnas ngt "övernaturligt". Det jag däremot har varit med om är just tider/ datum. Jag minns väldigt vagt att min farmor alltid sa ngt om datum som hade något samband. När min farmor gick bort år 04 den 14/4 blev jag fundersam på just detta, bara 4 månader efteråt gick min farfar bort 14/8.. då började jag på allvar fundera skarpt på vad det var hon hade pratat om...

4 506 Inlägg
6 oktober 2008
http://i23.photobucket.com/albums/b375/nextriple7/I_see_dumb_people_o_O_by_cool_slaye.jpg

Kan du andas kan du dö.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
6 oktober 2008

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

4 506 Inlägg
6 oktober 2008
Mäki skrev:

Watching a mirror? wink

Nae tänkte mer på dig å andra människor i denna tråden.
Mkt fantasi måste ni ha iafa.

Kan du andas kan du dö.

672 Inlägg
6 oktober 2008
En jul för många år sen satt vi å softade i soffan när plötsligt trådlösa tefonen snurrade ett var på bordet... både farsan å ja höjde på ögonbrynen. Vette fan va de va men fan så märkligt hehe...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Sök