3529
Sök

honda nsx till F50

JapsRacer!
198 Inlägg
5 oktober 2008
haha jävla ideer dom har big_smile

1 277 Inlägg
5 oktober 2008
Onödigt att bygga på en sån fin bil.
De kunde väl bara gjort en avgjutning på en riktig F50 och satt den på en billigare bil?!

517 Inlägg
5 oktober 2008
FLindgren skrev:
jag förstår inte varför dom skulle härma en annan bil. dom hade ju verkligen kunskapen till att göra det så dom kunde ju ha gjort sitt eget paket och något nytt istället för att likna någon annan bil..

En anledningen till att man bygger en replika kan ju vara att alla inte har råd med sin drömbil...

Tycker bygget var riktigt lyckad, men visst hade den ju lite kantiga linjer och så men jag tror inte man skulle sett skillnaden om den kom förbi glidande på stan... möjligtvis hört skillnaden att den saknar några cylindrar tongue

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
5 oktober 2008
den liknar ju mer en F40 än en F50 enligt mig....

http://www.thecarexperience.com/Article/29/img01.jpg
En äldre F40
Senast redigerat av The_Mechanic (5 oktober 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 oktober 2008
FLindgren skrev:
Det ser ju ut som något Lepu skulle ha gjort iaf big_smile

faktiskt, men han bygger ju i plåt tongue

Jonas

674 Inlägg
5 oktober 2008
Det är som vanligt...   Här har intresse & kreativitet sprudlat lång över vad många kan förstå är möjligt bland vanligt folk utan imperium bakom sig som GM, Ford, eller ett helt F1 stall för den delen.  Här är vanligt folk istället med ett skitigt garage & resultatet  en jätte fin F50 replika.   & vad blir komentarerna?

"Den är ju inte äns lik..!"  "fan för att förstöra en dyr bil som NSX"   "Haha, vad rolig den såg ut.

Jag är inte speciellt imponerad..."   -Vad imponerar på dig då?  idiot!   "F50 är posörbil"  "visst det kostar mycket tid och pengar men som sagt inte speciellt svårt..."  "varför bygga replika? Gör något eget istället"

"Den ser ju förjävlig ut"   "Den blev ju skit ful ! speciellt bak.."   "De kunde väl bara gjort en avgjutning på en riktig F50 och satt den på en billigare bil?!"     & den bästa av all: "den liknar ju mer en F40 än en F50"  enligt mig...."       Om man sakna öga för detaljer så ser man att det lika gärna kan likna en skördetröska....    Enligt mig!

With great freedom comes great responsebility

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 oktober 2008
The_Mechanic skrev:
den liknar ju mer en F40 än en F50 enligt mig....

http://www.thecarexperience.com/Article/29/img01.jpg
En äldre F40

Det där är en F40 Competizione. Totalt sjuk jävla bil. Dom tog en vanlig F40 och trimmade skiten + mindre vikt, bredare däck och bättre upphängning.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Pedant med passion för bankörning
113 Inlägg
5 oktober 2008
Imponerande arbete även om jag inte gillar utseendet. Tycker F50 är en av de absolut klart fulaste Ferrari`s som tillverkats. Testarossan och Mondial ligger i topp på fulhetslistan med!

BMW ///M-Power - När du älskar att köra!

38 Inlägg
5 oktober 2008
a_wingard73 skrev:
Imponerande arbete även om jag inte gillar utseendet. Tycker F50 är en av de absolut klart fulaste Ferrari`s som tillverkats. Testarossan och Mondial ligger i topp på fulhetslistan med!

Jag håller helt klart med.

För det första så tycker jag NSX'n är grymt ful, redan orginal, och sen att försöka bygga om den till en ännu fulare F50 är bara totalt slöseri med tid, energi och pengar.

Ingen tvekan på att de där japanerna kan sin sak, men de skulle lagt den energin på att bygga på nån helt annan design, nått unikt kanske???

Ibland förstår jag mig inte på människor.. hmm

712 Inlägg
5 oktober 2008
Imponerande jobb dom lagt ner..

956 Inlägg
5 oktober 2008
jag tycker att dom gjort ett bra jobb..
säkert inte många här som skulle kunna göra den bättre

eldus veldus

1 327 Inlägg
5 oktober 2008
Tycker den var finare innan de började bygga. Hade nog blivit bättre om de inte satt dit ferrari dekalerna.

Meister
6 763 Inlägg
11 oktober 2008
Takashi skrev:
camaro67 skrev:
jes skrev:

740 turbo var bland det värsta vi hade då och dom hade skyline.

Det har ju vänt nu. Vi har koenisegg(stavning?) och de har GTR.. Vilka är värst nu då?

Tillbaka till bygget. Den vart ju inte speciellt snygg men de är ett grymt bygge. Och ja, det finns många svenskar som skulle kunna bygga något sånt eller tillochmed bättre/snyggare

Hahah, fortfarande GTRn som är värst, jag ser inte någon Koenigsegg ligga före nya GTRn, ser du?

Jag tror ju inte att gtr:en tar koeniseggen på ringen t.ex. Möjligtvis på någon liten smal gocart bana.

Mästare
2 947 Inlägg
11 oktober 2008
camaro67 skrev:
Takashi skrev:
camaro67 skrev:

Det har ju vänt nu. Vi har koenisegg(stavning?) och de har GTR.. Vilka är värst nu då?

Tillbaka till bygget. Den vart ju inte speciellt snygg men de är ett grymt bygge. Och ja, det finns många svenskar som skulle kunna bygga något sånt eller tillochmed bättre/snyggare

Hahah, fortfarande GTRn som är värst, jag ser inte någon Koenigsegg ligga före nya GTRn, ser du?

Jag tror ju inte att gtr:en tar koeniseggen på ringen t.ex. Möjligtvis på någon liten smal gocart bana.

Precis.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Got VTEC?
1 593 Inlägg
12 oktober 2008
KimVsWorld skrev:
camaro67 skrev:
Takashi skrev:

Precis.

Kolla tider på ringen så ska ni båda två se vem som ligger före vem.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

FreddeK
12 oktober 2008
_lee_jr skrev:
http://www.6park.com/enter7/messages/gvk21098.html
jag måste buga o bocka för de här japanerna.. de är duktiga.
undrar om nån här i sverige skulle kunna göra som de här har gjort?

Öhh kan nog säga att det finns ett flertalet byggare i sverige som lätt skulle kunna fixa det där. här är en tex som knäcker det där fulfejkade ferarribygget med råge.. http://www.garaget.org/?car=73535

1 963 Inlägg
13 oktober 2008
Ramrod skrev:
Det är som vanligt...   Här har intresse & kreativitet sprudlat lång över vad många kan förstå är möjligt bland vanligt folk utan imperium bakom sig som GM, Ford, eller ett helt F1 stall för den delen.  Här är vanligt folk istället med ett skitigt garage & resultatet  en jätte fin F50 replika.   & vad blir komentarerna?

"Den är ju inte äns lik..!"  "fan för att förstöra en dyr bil som NSX"   "Haha, vad rolig den såg ut.

Jag är inte speciellt imponerad..."   -Vad imponerar på dig då?  idiot!   "F50 är posörbil"  "visst det kostar mycket tid och pengar men som sagt inte speciellt svårt..."  "varför bygga replika? Gör något eget istället"

"Den ser ju förjävlig ut"   "Den blev ju skit ful ! speciellt bak.."   "De kunde väl bara gjort en avgjutning på en riktig F50 och satt den på en billigare bil?!"     & den bästa av all: "den liknar ju mer en F40 än en F50"  enligt mig...."       Om man sakna öga för detaljer så ser man att det lika gärna kan likna en skördetröska....    Enligt mig!

Är du lite arg eller? fly förbannad? hehe

Men are not born - Men are made

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
13 oktober 2008
a_wingard73 skrev:

Glöm inte Enzon.. Fy satan va ful den är. Sista riktigt snygga Ferrarin var och är fortfarande F40. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 oktober 2008
Ramrod skrev:

Håller med dig...fan vilket arbete de lagt ner ser de ut som. Bilder är alltid en annan sak än verklighet, så kan ju inte säga för mkt tongue
Men bygga en replika av en bil som kostar vadå, 5-10 miljoner att köpa begagnad om man kan göra de hemma för några hundra tusen. Klart det kan vara värt ett försök?
Sånt jävla dissande av folk som (liksom jag själv) bara skulle slänga på ett färdigt kjolpaket o call it a day..

435 Inlägg
13 oktober 2008
Jag tyckte den var cool smile kul å se vad folk hittar på smile

No risk, No reward

Sök