3398
Sök

vart tar mitt vattenvägen?

124 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#1
har en ford mondeo 1.8td en -93!
har ett mycket störande problem, vattnet sjunker/försvinner men bara IBLAND! vit ryker ingenting, och hittar verkligen inget läckage! har hört om provtrycking? vart kan man göra detta?
eller något anant bra förslag?
mvh mattias


177 Inlägg
5 oktober 2008
#3
Kollat om det blivit mer olja på stickan?


124 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#4
det är inte värmepaketet tror jag för inget vått inne i kupen och inget i oljan heller.... så blockpackningen är de nog inte...:S fattar inte vad det kan vara....


93 Inlägg
5 oktober 2008
#5
kan det vara så enkelt att ditt kylarlock inte sitter tajt? kan ju försvinna en del när den står varm. Testa och sätta en luftspruta på kompressor och spruta in i nedra kylarslangen medans det är vaten i kylaren. pyser det ut där så.. ja. maybe maybe.

Sound like a V8 and your my mate

OEM <3
194 Inlägg
5 oktober 2008
#6
Kan va lite vad som helst, de man skulle vilja veta först är hur mycket vatten de försvinner? Inga synliga läckage alls? Ryker de mycket vitt ur avgassystemet? Går bilen som den ska? Vettigt är att sätta tryck på expantionskärlet och se om de försvinner då till och börja med, möjliga orsker är ju spricka i toppen, dålig toppapackning, läckage osv!

MVH Jonas!

These days &#9834;&#9835;

177 Inlägg
5 oktober 2008
#7
abramion skrev:
det är inte värmepaketet tror jag för inget vått inne i kupen och inget i oljan heller.... så blockpackningen är de nog inte...:S fattar inte vad det kan vara....

Du är helt säker på att det inte blir mer olja? Blev likadant på min bil men la inte märke till det först.
Prova å lossa lite på oljepluggen och se ifall de kommer vatten.


93 Inlägg
3 januari 2009
#8
Jag vet vad det är nu hehehe. Har haft samma grej på min volvo 240 nu. Det är garanterat topplockspackningen som är fukked! Den läcker ju inte ut något utan det förbränns och blandar sig med oljan. häll ut din olja och i ett kar och kolla om den är ljusbrun som sås ungefär. OM den är det så har du ett roligt jobb på dig sen. Byta packning, ställa in ventiler, passa på att byta kamrem samtidigt för den åker ju av, varmkör bilen med spillolja om du har någon för du måste slänga den första oljan du andvänder endå för att få ut allt gegget. sen häll på vanlig olja.

Have fun!

Sound like a V8 and your my mate


Sök