2504
Sök

Till alla er som bryr er om pärlan

451 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
OBS --- Detta är ingen reklam tråd, endast tips ---- OBS

Då jag uppmärkasammat många bilstölder på senaste tiden här på garaget och andra forum så tror jag att jag har hittat en bra lösning till dig som har en bil som t.ex är värd några hundra tusen.

Okej inte världens billigaste men fan vad bra den fungerar när den väl behövs!!!!

Kanske inte "världens" nyhet men bra till dom som inte vet än.

Produkten finns på www.kjell.com

Art nr: 91336

hoppas INTE någon får nytta av den någon dag, men när den dagen kommer, då lovar jag dig att det var väl investerade pengar.

Kort Information!

Globalsat TR-150
GPS/GSM tracker 

Smart lösning för bl.a. spårning av bilar. Skickar man ett enkelt SMS till TR-150 returnerar den koordinaterna på var den befinner sig. Kartprogram (t.ex. Google Maps som även finns till mobilen) kan därefter enkelt rita ut koordinaterna på en karta. Inbyggd mikrofon för fjärravlyssning. GeoFence-funktion som meddelar om enheten närmar sig eller lämnar ett bestämt område.

Det finns även en SOS-funktion som gör att man med ett knapptryck kan meddela tre förinställda mottagare att det inträffat en nödsituation samt koordinaterna till där befinner sig. Bra att ha med skidresan (GSM-täckning krävs) då den är vattenavvisande och stöttålig. Enkel konfiguration genom inkoppling till dator (USB). Passar för GSM 900/1800. SIM-kort från operatör krävs.

Levereras med uppladdningsbart Longlife Li-Ion batteri (2100 mAh), laddkabel 12V, nätladdare 230 VAC, USB-kabel och magnethållare. SiRF Star III med 20 kanalers mottagning. Anslutning för extern antenn (tillval): MMCX.

Mått: 86,7x48,9x32,5mm.

http://www.kjell.com/content/media/images/items/91336.jpg
Senast redigerat av JUSTer (5 oktober 2008)

DFFL
9 020 Inlägg
5 oktober 2008
Bra grej att ha, men blir min bil stulen så vill jag inte ha tillbaka den.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mollllgan
5 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Bra grej att ha, men blir min bil stulen så vill jag inte ha tillbaka den.

Hahahahha du älskar din bil big_smile

Med.lem
3 759 Inlägg
5 oktober 2008
Luktar FRA lång väg... wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Eliminator
1 441 Inlägg
5 oktober 2008
Tja, 2000:- är lite pengar i sammanhanget, och känslan att ta busar på bar gärning lockar mycket.
Får bli nått liknande när pärlan är klar till våren.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
Det svinet som snor den nya, dyra fina bilen vet med stoor säkerhet vad han håller på med. Spårar utrustningen själv och förstör den.

Dessa system har funnits i ett par år, t.ex. till utombordsmotorer till båtar. Spårsändarna brukar vara bortplockade innan ägeren ens vet att motorn är stulen.

Rock'n Roll

451 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
TenZer skrev:
Det svinet som snor den nya, dyra fina bilen vet med stoor säkerhet vad han håller på med. Spårar utrustningen själv och förstör den.

Dessa system har funnits i ett par år, t.ex. till utombordsmotorer till båtar. Spårsändarna brukar vara bortplockade innan ägeren ens vet att motorn är stulen.

Okej om du gömmer den på mycket bra plats?
Senast redigerat av JUSTer (5 oktober 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
JUSTer skrev:
TenZer skrev:

Dem har utrustning som stör/lokaliserar spårutrustningen. Så vart du än gömmer den så kommer den erfarne tjuven hitta och förstöra utrustningen.

I bästa fall vinner du lite tid eller har med en oerfaren tjyv att göra.
Senast redigerat av TenZer (5 oktober 2008)

Rock'n Roll

831 Inlägg
5 oktober 2008
Och sen är det ju inte alla tjuvar som är så jävla brighta heller. Men hur som helst, tanken har ju lockat en flertalet gånger att installera sådan här utrustning och en annan mindre trevlig tanke är ju vad man skulle göra med den som körde bilen om man tog honom eller henne på bar gärning. Något obehagligt är ju ganska överhängande skulle jag kunna tänka mig... något väldigt obehagligt.

TenZer skrev:
JUSTer skrev:
TenZer skrev:

Dem har utrustning som stör/lokaliserar spårutrustningen. Så vart du än gömmer den så kommer den erfarne tjuven hitta och förstöra utrustningen.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
CrilleD skrev:
Och sen är det ju inte alla tjuvar som är så jävla brighta heller. Men hur som helst, tanken har ju lockat en flertalet gånger att installera sådan här utrustning och en annan mindre trevlig tanke är ju vad man skulle göra med den som körde bilen om man tog honom eller henne på bar gärning. Något obehagligt är ju ganska överhängande skulle jag kunna tänka mig... något väldigt obehagligt.

TenZer skrev:
JUSTer skrev:

På äldre bilar så kan det nog finnas en vits med spårutrustning ja, men på nyare bilar med immobilizer så vill jag nog nästan lova att det inte har någon betydelse, om nu inte försäkringspremien skulle sjunka iom spårutrustningen dvs.

Rock'n Roll

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
5 oktober 2008
de som gåller på å rostlaga bilen kan ju svetsa in en sån i chassiet big_smile

1 963 Inlägg
5 oktober 2008
Är ju klockrent om man har massa extragrejor på bilen och inte försäkrat det=)

Men are not born - Men are made

451 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
CrilleD skrev:

TenZer skrev:
JUSTer skrev:

Det du gör är kontaktar närmaste polis?, när det luktar Polis jakt då släpper juh hela polis kåren sitt arbete för att få komma ut och leka tongue

451 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
christofer_k skrev:
de som gåller på å rostlaga bilen kan ju svetsa in en sån i chassiet big_smile

jobbigt sen när man ska byta batteriet tongue

1 833 Inlägg
5 oktober 2008
Synd att man skall behöva lägga pengar på att få ha sin bil ifred.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

815 Inlägg
5 oktober 2008
Finns en grymmare på teknikmagasinet. Kolla art nr: 590193.

http://teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/590193.jpg

GPS Vehicle Tracker AVL-900(R)
Med en GPS-tracker får du full koll på var ditt fordon befinner sig! Ett mycket bra hjälpmedel, t.ex. om bilen blir stulen. All data skickas över mobiltelefonnätet och via det medföljande programmet GooTrac, som är integrerat med Google Earth, kan du följa dess färdväg via riktiga satellitkartor! Du kan även få positionsinfo till din mobiltelefon via SMS. GPS-trackern har även en mikrofon med vilken du kan höra vad som försiggår inne i kupén. Lösenordsskydd – bara auktoriserade personer får tillgång till positionsinformationen! Med funktionen Geofence aktiverad kan du få ett SMS-meddelande så fort fordonet flyttar sig utom en av dig bestämd radie. Ett SiRF Star III-chipset ger en noggrannhet på 10 m. Obs! Kräver SIM-kort med GPRS aktiverat (fungerar med kontantkort). Fyrband. Fungerar även för annat än bilar, t.ex. båtar. Mått 79x48x24 mm. Lev inkl GPS-antenn, mikrofon med sladd, USB-kabel, ciggadapter, cigguttag (för anslutning till bilbatteriet), USB-seriell kabel och programvara.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
5 oktober 2008
fixa det gratis istället..släng in din gamla mobiltelefon istället

2 283 Inlägg
5 oktober 2008
maximus skrev:

Den har väl kostat något någon gång? tongue Skojade bara.

Men det går väl inte att tracka alla mobiler? Och om det skulle gå skulle väl inte polisen orka med det?

R.I.P. Michael Jackson!

Mästare
2 947 Inlägg
5 oktober 2008
Pikey skrev:
maximus skrev:

Den har väl kostat något någon gång? tongue Skojade bara.

Men det går väl inte att tracka alla mobiler? Och om det skulle gå skulle väl inte polisen orka med det?

Det blev väl precis olagligt, sen lagligt igen?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök