4275
Sök

Tsdi´s Bmw E34

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#41
Henk3 skrev:
Aha ! nej jag vet inte ! varför inte köra med det ? ;D

Det är rätt snyggt med polerade fälgar bara tycker jag, jao man kanske borde dra på lite klarlack då, det kan ju knappast skada iaf smile

Nej men precis smile på fälgar typ som A4ans är det ju polerat med klarlack över det smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 507 Inlägg
16 oktober 2008
#42
tsdi skrev:
Tuggummimannen skrev:
Bmw är suveräna ur alla aspekter (förutom att de är de ända motorerna som har ett stopp för lyftarna i amaxelhusen så man inte kan vässa kamaxlarna hur som helst sad)
Lycka till med bygget! håller koll..

/T

Nej men precis ! sen är ju topparna rättså känliga också har jag hört ? (kan bara audi typ) men tänkte inte ha någon monstereffekt OM det nu blir turbo, utan sattsa på typ 300 till en början.

Tack ska du ha big_smile

Spruckna b25-toppar är typ lika vanligt som maskrosor på sommaren tongue. Skämt åt sido, jag har hört att de håller ganska bra faktiskt, så länge man kör som man ska och allt funkar. Har för mig att de vanligaste orsakerna till att de spricker är att kylarvatten läcker ut, eller att det blir nå vajsing med vattenpumpen, och därför går varma.


Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#43
Tuggummimannen skrev:
tsdi skrev:
Tuggummimannen skrev:
Bmw är suveräna ur alla aspekter (förutom att de är de ända motorerna som har ett stopp för lyftarna i amaxelhusen så man inte kan vässa kamaxlarna hur som helst sad)
Lycka till med bygget! håller koll..

/T

Nej men precis ! sen är ju topparna rättså känliga också har jag hört ? (kan bara audi typ) men tänkte inte ha någon monstereffekt OM det nu blir turbo, utan sattsa på typ 300 till en början.

Tack ska du ha big_smile

Spruckna b25-toppar är typ lika vanligt som maskrosor på sommaren tongue. Skämt åt sido, jag har hört att de håller ganska bra faktiskt, så länge man kör som man ska och allt funkar. Har för mig att de vanligaste orsakerna till att de spricker är att kylarvatten läcker ut, eller att det blir nå vajsing med vattenpumpen, och därför går varma.

Kan faktiskt ha det problemet sad den trycker nämligen ur sig vatten =/ ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#45
Tuggummimannen skrev:
Ut som i ut i avgaserna?

/T

Nje det tror jag inte, men det försvinner vatten någonstans :S

Eller ja den har ju stått hos en meck, hämtade den idag, å kunde fylla på en jävla massa vatten (skulle bara lufta) men märkte att det gick i massvis med vattten.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

1 507 Inlägg
16 oktober 2008
#46
Ok, a det är ju bra om man upptäcker sånt i tid, så man kan fixa läckan innan motorn börjar gå varm...
Annars ser det jäkligt najs ut! Btw hur mycket kostade renoveringssatssen till kopplingen?

Mvh
/T


Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#47
Tuggummimannen skrev:
Ok, a det är ju bra om man upptäcker sånt i tid, så man kan fixa läckan innan motorn börjar gå varm...
Annars ser det jäkligt najs ut! Btw hur mycket kostade renoveringssatssen till kopplingen?

Mvh
/T

mjo men precis. men kan jag köra med det tills jag märker att den blir varmare än den brukar ?

Den kostar typ 1800 på mekonomen smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Egenföretagare
2 496 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
#48
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/484877_7z7586.jpg
Liten hdr bild bara, skitig bil dock =/




https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/484878_hjnx41.jpg
Tråkigt att den är skitig bara..


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11105/484879_uanl6d.jpg
Skitigt även här ;P

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2008
#49
Bmws motorer är dimensionerade för betydligt mer än orginaleffekten och håller därefter. Dock så har raka sexor nackdelen att toppen är väldigt lång och smal om man säger så. Detta gör att den vrider sig om tempen blir för hög osv. Är inte så inläst på ämnet men nått sånt var det iaf. Tillräcklig kylning och rätt packning råder dock bot...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

369 Inlägg
17 oktober 2008
#50
Ang turbokonvertering så hittar du allt, jo jag menar ALLT du vill veta på www.pure-pf.com's forum big_smile


369 Inlägg
28 november 2008
#51
Synd att du sålde kärran hoppades få se den bli till turbobil big_smile



Sök