3016
Sök

Nån mer som klantat till sig på jobbet elr gjort nå stort jälva misstag?? :S

741 Inlägg
8 oktober 2008
Ruuska_ skrev:
Råkade kröka till underkörningsskyddet på släpet igår natt och en punktering är väl vad jag hunnit med under mina 5 månader som lastbils chaffis smile

Punktering är väl knappast ditt fel? yikes

OEM <3
6 957 Inlägg
8 oktober 2008
HBB skrev:
Fyfan det kan inte varit kul när maskinen rasa sådär :S Vad sa chefen då ?? yikes

Bjork skrev:
För 2 veckor sen så strula de som fan på jobbet.
Vi har en plastmaskin, modell: avancerad med touch-display å dyligt.
Denna veckan krångla maskinen mer än va den gjort dom senaste 2 månaderna så
displayen blev ju utsatt för mkt tryckande.

Så på kvällen när ja skulle trycka på den (återställa ett fel) så tryckte ja till som vanligt
KRASCH...displayen i 1000 delar...kul, kostar ju nog iaf en 15k + hmm men vi hade en extra
liggandes som tur va..

Snacka om att bli nervös tongue

Dom har inte sagt ngt..än, men de verkar som om allt är frid å fröjd smile

OEM <3

Trött
48 Inlägg
8 oktober 2008
En kollega till mig slarvade bort en huvudnyckel som gick till ca 500 lägenheter, kostnad för bytet gick på runt miljonen. Tur att det finns försäkringsbolag som går in och täcker..
Senast redigerat av peGGy (8 oktober 2008)

Cossie med mos

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 oktober 2008
Jodå. Olyckor händer här med. Inget "Stort jävla misstag" men men.

Har väl under de senaste 3 åren orsakat lite ekonomisk skada. Det värsta enskilda är väl att jag råkade tappa klyvet virke i huggen som inte skulle dit då jag inte orkade hålla biten. 63x90mm och säkert 4 meter lång vilket blir att träbiten var 0.02268 kubikmeter och på ett kubikpris på 3000:- till kund så var den värd ca 68:- dock är det vinst på det priset så den kostade kanske hälften i faktisk summa för företaget.

Annars är det en tumstock som gått av och tappat 2 markeringspennor vad jag kommer ihåg.

Så cirka en hundralapp på 3år tynger mitt samvete men å andra sidan har det blivit någon 15 min övertid som jag gett fan i att stämpla som övertid.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

906 Inlägg
8 oktober 2008
Jag har ett bra jobb, händer det någon ekonom skada så rycker man på axlarna och jobbar vidare, företaget står för allt och de klagas aldrig vid händelser:), har la hänt man klantat till det men inget att haka upp sig på, perfekt:)

=)

811 Inlägg
8 oktober 2008
Martin 9-3 skrev:
Jodå. Olyckor händer här med. Inget "Stort jävla misstag" men men.

Har väl under de senaste 3 åren orsakat lite ekonomisk skada. Det värsta enskilda är väl att jag råkade tappa klyvet virke i huggen som inte skulle dit då jag inte orkade hålla biten. 63x90mm och säkert 4 meter lång vilket blir att träbiten var 0.02268 kubikmeter och på ett kubikpris på 3000:- till kund så var den värd ca 68:- dock är det vinst på det priset så den kostade kanske hälften i faktisk summa för företaget.

Annars är det en tumstock som gått av och tappat 2 markeringspennor vad jag kommer ihåg.

Så cirka en hundralapp på 3år tynger mitt samvete men å andra sidan har det blivit någon 15 min övertid som jag gett fan i att stämpla som övertid.

haha herregud ^^

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

332 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Jadu:S första gången ja jobbade igår efter den där händelsen o inget sa nånting hehe alla va så glada o positiva=) Tur va väl de jag va så jäkla nervös o darrig at tde hade blitt nå sad men va fan man får va mer petnoga i fortsättningen:P

Häst
1 099 Inlägg
9 oktober 2008
HBB skrev:
Jadu:S första gången ja jobbade igår efter den där händelsen o inget sa nånting hehe alla va så glada o positiva=) Tur va väl de jag va så jäkla nervös o darrig at tde hade blitt nå sad men va fan man får va mer petnoga i fortsättningen:P

Ja. Tur att du inte tog död på någon.

Än är inte den sista idioten född..

The one and only
1 091 Inlägg
10 oktober 2008
Martin 9-3 skrev:
.....en tumstock som gått av och tappat 2 markeringspennor vad jag kommer ihåg.

Att du får jobba kvar yikes Måste ju vara väldigt förlåtande chefer som släpper igenom sånna grejer wink

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Makaronborrare
993 Inlägg
10 oktober 2008
peGGy skrev:
En kollega till mig slarvade bort en huvudnyckel som gick till ca 500 lägenheter, kostnad för bytet gick på runt miljonen. Tur att det finns försäkringsbolag som går in och täcker..

Är rädd att det kommer hända likadant snart på företaget där jag jobbar. Där är huvudnycklarna ute till höger och vänster bland olika hantverkare och vissa slarvar med att det ska skrivas under kvittens på varje utlämnad nyckel

373 Inlägg
10 oktober 2008
Har inte lyckats med ngr jätte missöden på mitt jobb, men det jag har lyckats med är att fått 2 försändelser att fastna i tullen i brazilien å då man har försökt att få dem i retur så har tullen viljat behålla godset till säljarnas (och förmodligen godsmottagarnas) stora nöje.. samt att man gjort ngr missar i farligt gods papperna (exporterar gasflaskor ibland) så företaget åkt på kostnader för att "farligtgodscenter" i landvetter skall rätta det.. För att förtydliga det hela, jag jobbar med export...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
10 oktober 2008

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

998 Inlägg
11 oktober 2008
På mitt gamla jobb, delade ut post, så hade vi fått helt nya dubb däck till en bil, och den skulle jag ha, var mycket is på villa gatorna, kan säga så att dom hade inga dubb kvar efter 2 timmar när jag kom till in igen. Då undrade chefen hur fan vi kör. Annars så är det mest post på fel adress.

På ett annat jobb så tappade en kollega 150kg kanel när han skulle ta ner en pall från 4 meter upp, kan säga att det tog några timmar att städa upp det.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted&#65279; for the sake of wanteness.

511 Inlägg
29 juli 2009
Har ni inget mer att skriva?Så kul att läsa allt

?

214 Inlägg
29 juli 2009
som snickare :

Sågat av vattenslang i golv med elmotorsåg hemma i en kunds kök när vi rev ut golvet. Lyckades hitta avstäningen som jag inte visste var den fanns väldigt fort så det blev ingen större katastrof. Dock var dom hemma så dom såg hela spektaklet.

Än mer intressant blev det hos samma kund när kakelkillarna la värmeslinga fel och fick bila upp flytspacklet på hela golvet. Gör om gör rätt wink
----------
Sågat av badrumsdörr i ovankant i stället för underkant där vi satt en högre tröskel.

Finns nog mkt mer men kommer inte på nåt just nu.
Senast redigerat av Mr_dOhC (29 juli 2009)

273 Inlägg
29 juli 2009
Körde lastväxlare för ett par veckor sedan och hämtade avfall från återvinningscentraler. sen eftermiddag och lite lätt stressad, kommer fram till centralen och låser upp grinden. Hittar ingen kedja att fästa grinden eller något rör att slå ner sprinten i så jag slog bara ner sprinten i gräset.

Hoppar därefter in i lastbilen igen och börjar köra in, slänger i 3:an och kollar i högerspegeln, och vad kommer inte farande mot lastbilen? jo,, grindj*vlen... och vad brukar lastbilar ha på högersidan? jo,,, dieseltanken..

20 min och 50-100 liter diesel senare kommer räddningstjänsten till undsättning för en 19 åring yngling som sitter och pressar ett ihoprullat spännband mot en dieseltank sad

Tur i oturen dock, ingen diesel kom ut i jorden

edit: fallet är inte avslutat än men det lutar mot att kommunen kommer få stå för fiolerna då man inte på något sätt kunde haka fast grinden tongue
Senast redigerat av ArizonaEagle (29 juli 2009)

457 Inlägg
29 juli 2009
Inte gjort ngn stor tabbe men var nära på.

Var 15 min kvar tills arbetsdagen var över då kommer det in ngn snubbe o frågar om jag kan köra gaffel trucken åt han a visst tänkte jag. Så går vi ut o han ber mig lyfta en stor jäkla pump som skulle in i vårat pannrum o gaffel trucken har inte långa gafflar så den står lite halv taskigt på skiten, så han går brevid pumpen o försöker hålla den så stadigt som det går. När vi väl var framme så ska han bara gå o öppna portarna o när han går av så börjar den att välta så jag skriker som en tjej så han får kasta sig på pumpen o hålla i den, då säger han *tur som fan att den inte välte pumpen kostar runt 400 tusen tongue*

Ngt man aldrig kommer att glömma ^^

Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you&#65279; get caught!

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
29 juli 2009
Körde på en bil med trucken.
Bilen fick skrotas.

Sanizz
29 juli 2009
Jo ja har klantat till det rejält asså när jag var lärling. Fick givetvis "roliga" lärlingsuppdrag. En rolig sak var när ja var uppe på vinden, höll på med en ny villa. Skulle spika lite kabel och givetvis missar jag plankjävel i golvet och min fot går rakt genom tongue Gissa om jag var popisss big_smilebig_smile Wiieee

Har väl klantat mig många gånger som lärling, även gjort shit för att driva med handledaren. Efter allt han gjorde mot mig smile

Min kusin gjorde en rolig sak. Han kör taxi.
Det var så att han skulle plocka upp en kund, killen var inte klar i huvudet (berusad eller nått) så han började köra mot målet, när han väl är framme ringer chefen arg som fan och säger att kunden har väntat hur länge som helst. Inser att han kört fel person tongue HAHA Killen blev besviken för han inte fick åka mer med honom tongue
Senast redigerat av Sanizz (29 juli 2009)

Makaronborrare
993 Inlägg
29 juli 2009
Skulle sätta upp nya stuprör för något år sedan på en garagelänga.
Blev skitbra tyckte jag, men av någon anledning så slutade belysningen i garagen att fungera.

Efter ett bra tags felsökande av elfirma så hittades felet.

Jag hade råkat använda aningen för långa skruvar så jag hade dragit en av skruvarna rakt i genom en elledning och kortslutit hela byggnaden tongue

Sök