2371
Sök

Skattemärket avskaffas..?

712 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
http://dagensps.se/artiklar/sn/2008/10/ … /index.xml

Tycker ni det låter bra lr dåligt..? Står ju inte varför myndigheterna tycker det är dåligt i artikeln..

Själv tycker jag det låter bra att slippa pilla med skiten.. Men antar polismyndigheten kommer gnälla..
Ifs kör jag ju utan märket på Chargern.. men men tongue
Senast redigerat av T16_AeRo (7 oktober 2008)

3 354 Inlägg
7 oktober 2008
tycker det verkar bra. polisen kan ju ända kolla upp regnr på dator för att se om den e B&S

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

355 Inlägg
7 oktober 2008
kommer bli att polisen stoppar en 5 ggr per dag för att titta upp det blir stannad skit ofta även att jag har giltigt skatte märke så frågar dom om bilen är bes förs o skattad.. nötter..

huh?
10 427 Inlägg
7 oktober 2008
Låter ju riktigt bra smile
50 miljoner besparing, inte illa!

Kan dom ju rusta upp ett par Stridsfordon 90 för tongue

Chaufför
418 Inlägg
7 oktober 2008
Bra-) Det vore fint. Det är mkt snyggare utan...

Kör Scania!!

457 Inlägg
7 oktober 2008
50miljoner är nog en fis i havet ändå tror jag! Men det är ju alltid lite bättre! Sen att det är mycket snyggare utan nå skattemärke är ju också sant!

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 oktober 2008
visst kan det vara snyggare utan men är så van vid att se det så jag bryr mig inte, det hade då varit trevligare med nya färger på märkena tycker gamla röda, gula, blåa och gröna blivit tråkiga

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

2 266 Inlägg
7 oktober 2008
ja de lät helt vettigt. polisen kollar ändå upp bilen om dom ligger bakom en. våga vägra skattemärke:)
dels är kylskåpet så drygt att ha med sig när man är ute och åker;)
och så skulle de bli så dyrt att lacka om bilen bara för att skattekvittot byter färg:D
Senast redigerat av PMPerformance (7 oktober 2008)

svetsdiff !!!

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
7 oktober 2008
har kört utan i 4-5 månader polisen har legat bakom mig flera gånger och har inte blivit stoppad...

2slow

987 Inlägg
7 oktober 2008
Låter ju ganska bra faktiskt, märket är ju duktigt fult

i like it load

Mästare
2 947 Inlägg
7 oktober 2008
Bra!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

volvoraggare
4 776 Inlägg
7 oktober 2008
håller med jag avskyr skattemärket  i så fall ska jag ha  en norrlandsskylt i bak i stället me mitt regnummer

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 oktober 2008
Om de lägger de 50 miljonerna de sparar på att göra nåt vettigt, typ laga hålen i våra ryska vägar, så kan ja väl tycka de e bra..gör dom så att de sänker momsen på golfklubbor istället för de pengarna så blir ja inte så glad tongue

Muttley
8 oktober 2008
vilket ilandsproblem när man tycker att en liten lapp på någon centimeter är så ful :S..

German Engineering
9 083 Inlägg
8 oktober 2008
Tycker det är en bra idé smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

9 108 Inlägg
8 oktober 2008
Mycket bra, har nog bara satt på giltigt skattemärke på en eller två gånger, resten av gångerna har det legat i handskfacket av någon lat anledning smile

Blir ju lättare att ställa av och på bilar/MC då med om man slipper skrapa fram koder och hålla på som någon jäkla Trissfantast.

2 283 Inlägg
8 oktober 2008
Mortalis skrev:
Om de lägger de 50 miljonerna de sparar på att göra nåt vettigt, typ laga hålen i våra ryska vägar, så kan ja väl tycka de e bra..gör dom så att de sänker momsen på golfklubbor istället för de pengarna så blir ja inte så glad tongue

Eller ger dem till Hägglunds nya skärrgård.

R.I.P. Michael Jackson!

4 767 Inlägg
8 oktober 2008
Tycket det är en bra idé, så slipper man få böter för att märket inte sitter där smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Wankel
1 080 Inlägg
8 oktober 2008
bra att man kan slippa dom, dåligt att det blir bara mer pengar till politikernas fickor

MDS Västerås

9 108 Inlägg
8 oktober 2008
StiFf skrev:
bra att man kan slippa dom, dåligt att det blir bara mer pengar till politikernas fickor

Haha det var dagens.. Japp dom höjer säkert sina löner med dom pengarna direkt, glöm inte bort att dom äter barn och förstör miljön i sina SUVar också. Givetvis ska det redovisas vart pengarna ska gå och antagligen stannar dom inom transportsektorn eller genom sänkta bilskatter etc etc.

Sök