2519
Sök

(justera laddtryck)golf 2 td

3 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#1
nån här som har tips på hur man får upp laddtrycket på en gamal  golf 2 turbodiesel??
Senast redigerat av Weber45 (8 oktober 2008)

288 Inlägg
7 oktober 2008
#2
japp, du behäver föst ta ut mängskruven på pumpen och slipa bort en plombering med vinkelslip. Sen ska den skruvas in tills det börjar varva, o sen sänker du tomgången med stoppskruven som gasen går emot.

Vill du ha mer soppa så måste gasaxeln byggas om. Tar en lång kväll att fixa det.

Sen kan du skruva på waisgaten tills du är nöjd. VW har flera modeller, så ta en bild o lägg upp så ska det lösa sig- Eller nyp slangen från turbon med en svetstång. Går ladda så pass bra, men du kan inte köra sönder motorn, för att din koppling kommer att slira före. Motorn klara runt 2 kg innan den ger upp, kopplingen slirar före du når dit.

Kika in här

http://www.dieselclubsweden.com/
Senast redigerat av BiggerDigger (7 oktober 2008)

Dr Snuggles
956 Inlägg
7 oktober 2008
#3
Min peakar 1,7 och här slirar det fan inget wink

Än ...

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

3 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#4
Weber45 skrev:
nån här som har tips på hur man får upp laddtrycket på en gamal  golf 2 turbodiesel??

pumpen är allt redan på ställd så de räcker men får inte upp trycket.. har skruvat på wg men det händer inte ett jota den vägrar att gå över 0,4 bar ska wg ut eller in??

3 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
#5
BiggerDigger skrev:
japp, du behäver föst ta ut mängskruven på pumpen och slipa bort en plombering med vinkelslip. Sen ska den skruvas in tills det börjar varva, o sen sänker du tomgången med stoppskruven som gasen går emot.

Vill du ha mer soppa så måste gasaxeln byggas om. Tar en lång kväll att fixa det.

Sen kan du skruva på waisgaten tills du är nöjd. VW har flera modeller, så ta en bild o lägg upp så ska det lösa sig- Eller nyp slangen från turbon med en svetstång. Går ladda så pass bra, men du kan inte köra sönder motorn, för att din koppling kommer att slira före. Motorn klara runt 2 kg innan den ger upp, kopplingen slirar före du når dit.

Kika in här

http://www.dieselclubsweden.com/

wg skruven sitter mitt i klockan på den här och så går det ett matallrör till den, jag prova skruva en gång men det hände ingenting då och skruven gick jävligt trögt:/ ska den ut eller in??


Sök