japp, du behäver föst ta ut mängskruven på pumpen och slipa bort en plombering med vinkelslip. Sen ska den skruvas in tills det börjar varva, o sen sänker du tomgången med stoppskruven som gasen går emot.
Vill du ha mer soppa så måste gasaxeln byggas om. Tar en lång kväll att fixa det.
Sen kan du skruva på waisgaten tills du är nöjd. VW har flera modeller, så ta en bild o lägg upp så ska det lösa sig- Eller nyp slangen från turbon med en svetstång. Går ladda så pass bra, men du kan inte köra sönder motorn, för att din koppling kommer att slira före. Motorn klara runt 2 kg innan den ger upp, kopplingen slirar före du når dit.
nån här som har tips på hur man får upp laddtrycket på en gamal golf 2 turbodiesel??
pumpen är allt redan på ställd så de räcker men får inte upp trycket.. har skruvat på wg men det händer inte ett jota den vägrar att gå över 0,4 bar ska wg ut eller in??
japp, du behäver föst ta ut mängskruven på pumpen och slipa bort en plombering med vinkelslip. Sen ska den skruvas in tills det börjar varva, o sen sänker du tomgången med stoppskruven som gasen går emot.
Vill du ha mer soppa så måste gasaxeln byggas om. Tar en lång kväll att fixa det.
Sen kan du skruva på waisgaten tills du är nöjd. VW har flera modeller, så ta en bild o lägg upp så ska det lösa sig- Eller nyp slangen från turbon med en svetstång. Går ladda så pass bra, men du kan inte köra sönder motorn, för att din koppling kommer att slira före. Motorn klara runt 2 kg innan den ger upp, kopplingen slirar före du når dit.
wg skruven sitter mitt i klockan på den här och så går det ett matallrör till den, jag prova skruva en gång men det hände ingenting då och skruven gick jävligt trögt:/ ska den ut eller in??