3472
Sök

760 tic får ej värme i kupén

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
motortempen går ej upp enligt mätaren och jag får ej in någon värme i kupén. testade byta termostat idag men gav ingen skillnad. vattenpumpen är ganska nybytt så borde ju inte vara den heller. några tips?

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
husmus skrev:
motortempen går ej upp enligt mätaren och jag får ej in någon värme i kupén. testade byta termostat idag men gav ingen skillnad. vattenpumpen är ganska nybytt så borde ju inte vara den heller. några tips?

Hehe... blir den aldrig färdig den där... smile  luft   i systemet eller inge vatten...på me full värme..i me vatten å kör en stund..
Senast redigerat av mrbuggy (8 oktober 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
haha nej blir aldrig klar med skithögen tongue hur får jag ur luften då?

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
husmus skrev:
haha nej blir aldrig klar med skithögen tongue hur får jag ur luften då?

i me vatten..låt locket va av å luften försvinner strax...öppna värmen fullt också..

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
ska jag ha motorn igång?

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
givetvis...!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
har ju automatisk klima. som suger pitt så kan inte ställa fläkten som jag vill i hastighet men värmen kan jag iaf ställa upp på max

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
men jag springer ut på en gång och prövar. kommer väl tillbaka om några minuter å säger att det fortfarande inte funkar tongue

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
fläkten skiter desamma...bara öppna värmen...!

10 287 Inlägg
8 oktober 2008
Du Husmus, det är en hel del pill (i alla fall på A8) att lufta korrekt. Det sitter om jag inte minns fel ett par ventiler på slangpaketet bakom motorn som måste öppnas/stängas i rätt ordning när man varmkör bla bla bla ble etc etc.
Jag skickar pm.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
Sharky skrev:
Du Husmus, det är en hel del pill (i alla fall på A8) att lufta korrekt. Det sitter om jag inte minns fel ett par ventiler på slangpaketet bakom motorn som måste öppnas/stängas i rätt ordning när man varmkör bla bla bla ble etc etc.
Jag skickar pm.

/Göran

de e 760 ...KOlla rubrik...  wink

10 287 Inlägg
8 oktober 2008
Fan.....roll

Trodde det var hans A6:a......

Ja ja. Volvo är bara att sparka på så lirar det.

/Göran

mrbuggy skrev:
de e 760 ...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
haha a som sagt min tredje bil vi snackar om nu tongue men iaf. va ute nu och pröva och får fortfarande inte upp värmen i kupén eller motortemp men kände på nedre slangen från vattenpumpen och den är ju inte varm. det är väl tecken på termostat och den bytte ju jag idag. jag har väl inte satt skiten upp å ner? eller.... nee borde jag inte gjort haha tips.....

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
husmus skrev:
haha a som sagt min tredje bil vi snackar om nu tongue men iaf. va ute nu och pröva och får fortfarande inte upp värmen i kupén eller motortemp men kände på nedre slangen från vattenpumpen och den är ju inte varm. det är väl tecken på termostat och den bytte ju jag idag. jag har väl inte satt skiten upp å ner? eller.... nee borde jag inte gjort haha tips.....

om du haft i vatten å så ...tar de en liten stund innan de blir bra....i med kylarvätska å kör bara...prova med att gasa lite håll den på 1500-2000 varv ett tag.. inga problem...såvida du inte satt nåt fel..!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
okej. så du är typ bombsäker på det? för va ute och gasa fullt i typ 10 min nyss tongue först stod den på tomgång sen varva jag ett tag å sen buskörde jag. borde ju ge med sig tycker jag.? vatten är toppfyllt så borde ju funka.. verkar ju iaf som att termostaten inte öppnar sig. kanske har satt den fel iaf då? omg. borde ju inte gå att göra.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
husmus skrev:
okej. så du är typ bombsäker på det? för va ute och gasa fullt i typ 10 min nyss tongue först stod den på tomgång sen varva jag ett tag å sen buskörde jag. borde ju ge med sig tycker jag.? vatten är toppfyllt så borde ju funka.. verkar ju iaf som att termostaten inte öppnar sig. kanske har satt den fel iaf då? omg. borde ju inte gå att göra.

hehe..har aldrig provat att sätta den åt fel håll...men har du kört så mycket ska de vara bra nu...låt den gärna stå en stund efter så de får eftersjunka lite också...!   MED LOCKET AV.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
om vi ska utesluta att jag satt den åt fel håll. vet du vilken sida som ska vara inåt mot toppen?

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
husmus skrev:
om vi ska utesluta att jag satt den åt fel håll. vet du vilken sida som ska vara inåt mot toppen?

den fjäderdelen ska vara emot toppen..eller i toppen. längsta delen kan sägas..
http://www.biltema.se/Archive/ProductCat/bil/Termostater.jpg

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
okej. då är det rätt tongue tur de.  hoppas det ordnar sig då. fan måste byta motorfäste också. har ett i bilen men ingen ork att byta tongue eller inga verktyg rättare sagt

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
har du inte gjort de ännu....?

Sök