3804
Sök

Behöver lite hjälp med min Golf 16v gti -86

4 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
Tjena. Har en golf 2:a 16v gti -86:a När jag köpte bilen gick den inte alls. trodde att problemet låg på bränslepumpen och bytte då den mot en pump från en Saab. Nu går bilen bra i ca 1 min sen tvärdör den, när detta händer och man försöker rädda situationen genom att gasa lite låter den antingen som en nyuppstartad motorsåg eller så dör den ännu mer. Efter att bilen har dött räcker det med att stänga av tändning i 2 sek och sedan starta igen, så går bilen klockrent åter 1 min till.
Ibland efter några uppstartningar vill den inte alls starta.

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få smile

Tack på förhand.

Entreprenör
1 784 Inlägg
8 oktober 2008
Robin_Pettz skrev:
Tjena. Har en golf 2:a 16v gti -86:a När jag köpte bilen gick den inte alls. trodde att problemet låg på bränslepumpen och bytte då den mot en pump från en Saab. Nu går bilen bra i ca 1 min sen tvärdör den, när detta händer och man försöker rädda situationen genom att gasa lite låter den antingen som en nyuppstartad motorsåg eller så dör den ännu mer. Efter att bilen har dött räcker det med att stänga av tändning i 2 sek och sedan starta igen, så går bilen klockrent åter 1 min till.
Ibland efter några uppstartningar vill den inte alls starta.

Är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få smile

Tack på förhand.

låter som pumpen tycker jag....

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 oktober 2008
Varför köpte du inte en ny gti 16v pump till din bil?

4 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
För att det fanns inte en enda begangnad pump i hela södra sverige tongue
och en ny kostade 3600, kändes som att det inte var värt det tongue

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
9 oktober 2008
du behöver nog original pumpen då du måste ha rätt tryck anpassat till din motor. skulle jag tro iaf..

-den satt som en fläskläpp-

4 Inlägg
9 oktober 2008
Trådstartare
Jo iof, men trycket kan ju inte vara för lite eftersom den räcker för att driva en saab, och det som blir över åker ju igenom returen.

MVH Robin

Sök