jag bytte filter från mitt jr jag hade till ett bmc f1 blev 40 extra hk enligt bänken ^^ så jag hade satsat på ett bmc det hålller för ca. 600hk innan det börjar strypa
jag bytte filter från mitt jr jag hade till ett bmc f1 blev 40 extra hk enligt bänken ^^ så jag hade satsat på ett bmc det hålller för ca. 600hk innan det börjar strypa
Okej, svårt att välja Mera tips ?
Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)
Jag har ett BMC F1 filter som jag är nöjd med, känns seriösare än biltemas MEN jag är inte säker på att det ger mer eller renar bättre. Dock ser det skittöntigt ut att det står F1 Power på det, men det är väl en smaksak.
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Flera som har erfarenheter av AEM eller BMC F1 filter?
Jag har kört ett BMC fungerar utmärkt. Gått över till AEM dryflow nu, fungerar också toppen.
problemet med inoljade filter kommerb ara om man rengör dem och oljar in dem felaktigt. kännerm an sig osäker på hur man rengör och oljar ett filter så är dryflow klart att föredra.
jag är dock inte insatt i hurvida man kan tvätta ett dryflow.
PS. får man mer effekt i bänken när man tar bort filtret så behöver man se över sin laddtryckstyrning. (förutsatt att filtret är dimensionerat för effekten man har)
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Flera som har erfarenheter av AEM eller BMC F1 filter?
Jag har kört ett BMC fungerar utmärkt. Gått över till AEM dryflow nu, fungerar också toppen.
problemet med inoljade filter kommerb ara om man rengör dem och oljar in dem felaktigt. kännerm an sig osäker på hur man rengör och oljar ett filter så är dryflow klart att föredra.
jag är dock inte insatt i hurvida man kan tvätta ett dryflow.
PS. får man mer effekt i bänken när man tar bort filtret så behöver man se över sin laddtryckstyrning. (förutsatt att filtret är dimensionerat för effekten man har)
Okej, tack för det det bra svaret! Det lutar mer och mer åt AEM då många verkar rekomendera det och skönt utan att behöva oroa sig över för mycket olja m.m. K&N är dyrare och känns på något sätt som ett osäkert kort.
Fortsätt gärna och skriva vad ni tycker jag ska ha för luftfilter, alltid skönt med andras åsikter innan man bnestämmer sig tycker jag!
Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)
Jo, har läst det nånstans jag oxå. Tvål och vatten har jag för mig =P
Rengöring: - Ställ ner filtret i en bunke med varmt vatten och tvållösning - Låt vattennivån täcka hela filterytan - Låt stå i ca 10minuter, rotera filtret fram och tillbaka och låt vattnet slå bort smutsen. - Töm vattnet och upprepa proceduren - Töm återigen och fyll upp med endast vatten, låt därefter filtret lufttorka
Jo, har läst det nånstans jag oxå. Tvål och vatten har jag för mig =P
Rengöring: - Ställ ner filtret i en bunke med varmt vatten och tvållösning - Låt vattennivån täcka hela filterytan - Låt stå i ca 10minuter, rotera filtret fram och tillbaka och låt vattnet slå bort smutsen. - Töm vattnet och upprepa proceduren - Töm återigen och fyll upp med endast vatten, låt därefter filtret lufttorka
Tack så mycket
Som en kille här på forumet sa:
tror 200sx bilarna börjar dominera garaget..
;)