Min Sierra's växelknopp gick att dra runt hur man ville.. HJÄLP!?!

Laud
9 oktober 2008 · 344 Inlägg

Tja, va ute med ett par kompisar förut å lekte lite med bilen, när jag skulle köra sista gången så gick 1an knappt att få i, så jag slängde i 3an å släppte kopplingen yttepytte lite så bilen rulla fram 1 cm, sen gick 1an i, men sen när jag skulle slänga i 2an så lät de ba "BOOOOOM" blandat med "KNAAAK"tongue sen gick de att få växelspaken vart man ville, å 3an va i hela tiden, fattar ingenting, nån som möjligtvis vet va som kan vara felet ? MYCKET tacksam för svar smile

Hasselstrom
10 oktober 2008 · 796 Inlägg

Ajdå.. låter onekligen som att lådan gett upp..

Kan vara växelföraren i lådan som gått av o smulats sönder mellan dreven.. Tror inte att det är växellänkaget 
som hoppat ur då det lät BOOOOOM. hehe

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Laud
10 oktober 2008 · 344 Inlägg

ajdå, de du sa lät inte heller bra, nu blev jag genast lite ledsen, de finns inget annat sätt att göra än att byta låda  eller ?

Hasselstrom
10 oktober 2008 · 796 Inlägg

Är det inte länkaget som har hoppat ur (staget som går till lådan från växelspaken) så får du nog klyva lådan tyvärr.. Vet inte ens om det sitter nåt sånt stag på dom.. Går växelspaken rakt ner i lådan?

Sen vet jag inte heller om det är värt att klyva lådan då du får byta packningar mm..
Kanske kostar lika mycket som en beg låda från skroten..

Lycka till! mvh

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Laud
10 oktober 2008 · 344 Inlägg

De finns ett sånt stag på dom, och det går inte rätt ner i lådan, bytte koppling på den i onsdags, såg inte ifall de kanske va nån låsning på staget eller nåt, men de borde de väl inte bara? För de lät *klick* när jag tryckte ner armen/staget i nåt annat stag, sen när jag drog lite i växelspaken så hoppade den ut igen, så jag tog å klämde te med polygrip tången så de smakade skit i käften på mig, och då tänkte jag att det måste varit bra, men vem fan vet, det kanske va en låsning..

Senast redigerat av Laud (10 oktober 2008)

Hasselstrom
10 oktober 2008 · 796 Inlägg

Laud skrev:
De finns ett sånt stag på dom, och det går inte rätt ner i lådan, bytte koppling på den i onsdags, såg inte ifall de kanske va nån låsning på staget eller nåt, men de borde de väl inte bara? För de lät *klick* när jag tryckte ner armen/staget i nåt annat stag, sen när jag drog lite i växelspaken så hoppade den ut igen, så jag tog å klämde te med polygrip tången så de smak skit i käften på mig, och då tänkte jag att det måste varit bra, men vem fan vet, det kanske va en låsning..

Förmodligen:P

Kolla de först iaf!smile

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
E85
10 oktober 2008 · 58 Inlägg

Haha riktigt bonnmeck "så jag tog å klämde te med polygrip tången så de smak skit i käften på mig och då tänkte jag att det måste varit bra, men vem fan vet, det kanske va en låsning.." Härligt Mvh G

Saab 9-5 Aero "R500" (2000)
Laud
10 oktober 2008 · 344 Inlägg

E85 skrev:
Haha riktigt bonnmeck "så jag tog å klämde te med polygrip tången så de smak skit i käften på mig och då tänkte jag att det måste varit bra, men vem fan vet, det kanske va en låsning.." Härligt Mvh G

of course ;D Ibland måste man framhäva sina bonne sidor å visa ett riktigt mek wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang