FRÅGA om snökedjor! till 19"

Felax
10 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Finns de snökedjor till 19" ? Med lågprofilsdäck.. Behöver veta de nu! För nästa vecka ska ja långt upp i landet och då kanske det kommer en massa snö!! Så hoppas någon vet nu!


Hej! Kanske en onödig tråd, men jag ska upp till en stuga i jämtland med min tjej om 2 veckor med bilen.. och har inte vinterdäck på just nu! Undrar om jag bör ha det? Ni som bor där uppe, har ni vinterdäck än? hehe
Finns andra bra lösningar annars? Hur fungerar det med snökedjor? Har 19-tummare på bilen nu om nu de spelar någon roll.
Vill inte bli stående någonstans pga snö 100 mil hemifrån smile

Och nu när jag ändå skriver om jämtland, hur ser det ut där just nu? Är löven orangea överallt??

Hade bra alla

Senast redigerat av Felax (17 oktober 2008)

Men are not born - Men are made
Casy vinnarskalle!
10 oktober 2008 · 907 Inlägg

Dom flesta löven har trillat av..  här kommer vintertider fort vettu wink i veckan har det varit 0-gradigt på natten, eller t.o.m -2 grader. Så jag skulle nog rekommendera vinterdäck trots allt.
På Åre-skutan ligger det snö.. hur mycket vet jag dock inte.

BMW E38 740i "Lena" (1999)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
bubban
10 oktober 2008 · 259 Inlägg

uppe i stugan är de typ en deci snö nu och de skulle snöa mer till helgen så jag rekomenderar vinterdäck jag med,

Felax
10 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Fy vad jobbigt=( fungerar de inte bra med snökedjor då? Jag kan inte mycket om dem hehe, men har dubbdäck och varenda dubb kommer vara borta när jag är hemma igen känns de som.
Bra när ni två skriver för de är precis nedanför östersund vi ska till tror jag! Svenstavik heter det.

Men are not born - Men are made
Henka_ Slav
10 oktober 2008 · 1 454 Inlägg

Inge snö i svenstavik än iaf, så de e lugnt de.. kommer nog inte än på en stund heller.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Saab 9000 CSE "JAS 9000 Gripen" (1998)
Casy vinnarskalle!
10 oktober 2008 · 907 Inlägg

Alltså.. nån snö kommer det nog inte komma, det är underkylt regn som kan bli problem! Ska du köra med sommardäck, kör då på dagtid. Kvällstid = kolla tv äta chips.

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW E38 740i "Lena" (1999)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Felax
10 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

På kvällen ska vi bara sitta inne i stugan och elda ved och ta de lugnt. Därför vi ska iväg till stor del, för att slappna av=)

Men are not born - Men are made
bmx
10 oktober 2008 · 7 100 Inlägg

annars så finns det väll sån där klister spray som man sprayar på däcken!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Casy vinnarskalle!
10 oktober 2008 · 907 Inlägg

yey karlssons klister?

Mack Forum- och sitemoderator
10 oktober 2008 · 26 206 Inlägg

Felax skrev:
På kvällen ska vi bara sitta inne i stugan och elda ved och ta de lugnt. Därför vi ska iväg till stor del, för att slappna av=)

"..och ta det lugnt"..man vet ju vad det betyder big_smile

Nej men skämt åsido. Ska du inte högre upp än så, så har du ju fyrhjulskrafs i alla fall.
Kör lugnt och som tidigare sa, kör på dagen om du är orolig. Ha så kul och välkommen smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Felax
10 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

AirOne skrev:

Felax skrev:
På kvällen ska vi bara sitta inne i stugan och elda ved och ta de lugnt. Därför vi ska iväg till stor del, för att slappna av=)

"..och ta det lugnt"..man vet ju vad det betyder big_smile

Nej men skämt åsido. Ska du inte högre upp än så, så har du ju fyrhjulskrafs i alla fall.
Kör lugnt och som tidigare sa, kör på dagen om du är orolig. Ha så kul och välkommen smile

hahaha yes "lugnt" wink mjo de stämmer ju också. Ska se lite mer på sån där spray de har jag hört om också! Undrar om den fungerar bara?

Men are not born - Men are made
Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

Panik snökedjor nu sad

Men are not born - Men are made
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
17 oktober 2008 · 1 898 Inlägg

Jag frågade om sånt i en tråd för ett herrans tag sen... och det är inge bra.. Bara på djupsnö och rekomenderas bara Under 30 km/H.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Hamilton
17 oktober 2008 · 8 873 Inlägg

Glöm det där med snökedjor. Dom ska ju bara användas om vägen är oframkomlig.

Fotograf på tierpidag.se
liddan Oldschool
17 oktober 2008 · 299 Inlägg

Felax skrev:
Finns de snökedjor till 19" ? Med lågprofilsdäck.. Behöver veta de nu! För nästa vecka ska ja långt upp i landet och då kanske det kommer en massa snö!! Så hoppas någon vet nu!


Hej! Kanske en onödig tråd, men jag ska upp till en stuga i jämtland med min tjej om 2 veckor med bilen.. och har inte vinterdäck på just nu! Undrar om jag bör ha det? Ni som bor där uppe, har ni vinterdäck än? hehe
Finns andra bra lösningar annars? Hur fungerar det med snökedjor? Har 19-tummare på bilen nu om nu de spelar någon roll.
Vill inte bli stående någonstans pga snö 100 mil hemifrån smile

Och nu när jag ändå skriver om jämtland, hur ser det ut där just nu? Är löven orangea överallt??

Hade bra alla

Haha, sen när vart Jämtland "långt upp i landet"? Dagens skämt eller?

Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

liddan skrev:

Felax skrev:
Finns de snökedjor till 19" ? Med lågprofilsdäck.. Behöver veta de nu! För nästa vecka ska ja långt upp i landet och då kanske det kommer en massa snö!! Så hoppas någon vet nu!


Hej! Kanske en onödig tråd, men jag ska upp till en stuga i jämtland med min tjej om 2 veckor med bilen.. och har inte vinterdäck på just nu! Undrar om jag bör ha det? Ni som bor där uppe, har ni vinterdäck än? hehe
Finns andra bra lösningar annars? Hur fungerar det med snökedjor? Har 19-tummare på bilen nu om nu de spelar någon roll.
Vill inte bli stående någonstans pga snö 100 mil hemifrån smile

Och nu när jag ändå skriver om jämtland, hur ser det ut där just nu? Är löven orangea överallt??

Hade bra alla

Haha, sen när vart Jämtland "långt upp i landet"? Dagens skämt eller?

? De är enligt eniro 90 mil härifrån och det tycker jag är ganska långt? Beror väl på var man bor?

Men are not born - Men are made
Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Jag frågade om sånt i en tråd för ett herrans tag sen... och det är inge bra.. Bara på djupsnö och rekomenderas bara Under 30 km/H.

Okej fasiken och vinterdäck orkar ja inte sätta på.. dubbarna försvinner väl ändå innan ja ens kommit fram=) Blir att köra lugnt om de blir kallt hehe

Men are not born - Men are made
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
17 oktober 2008 · 1 898 Inlägg

Felax skrev:

ExXtr3me skrev:
Jag frågade om sånt i en tråd för ett herrans tag sen... och det är inge bra.. Bara på djupsnö och rekomenderas bara Under 30 km/H.

Okej fasiken och vinterdäck orkar ja inte sätta på.. dubbarna försvinner väl ändå innan ja ens kommit fram=) Blir att köra lugnt om de blir kallt hehe

Ja du, dubbfritt xD men det kan man inte pröjsa för en semester, eller vad du ska göra tongue

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Felax
17 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

ExXtr3me skrev:

Felax skrev:

ExXtr3me skrev:
Jag frågade om sånt i en tråd för ett herrans tag sen... och det är inge bra.. Bara på djupsnö och rekomenderas bara Under 30 km/H.

Okej fasiken och vinterdäck orkar ja inte sätta på.. dubbarna försvinner väl ändå innan ja ens kommit fram=) Blir att köra lugnt om de blir kallt hehe

Ja du, dubbfritt xD men det kan man inte pröjsa för en semester, eller vad du ska göra tongue

Nä de blir lite dyrt hehe.. ska upp o bo i en stuga i 4 nätter med min tjej.. så aa lite semester typ=D

Men are not born - Men are made
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

Felax skrev:
Panik snökedjor nu sad

Vinterdäck (Y) dubben sitter kvar länge fast man bara kör efter asfalt smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang