Min har rullat 36 nu O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut så som sagt kolla inte alltid på Milen kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. så vet man oftast att den vart skött
Min har rullat 36 nu O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut så som sagt kolla inte alltid på Milen kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. så vet man oftast att den vart skött
Min s70 har rullat 30500 mil och varken koppling eller turbo är bytt och de känns jättefräscht Så haka inte upp dig på milen utan kolla på skicket i allmänhet. Fullt ifylld service bok och andra dokumentationer på reparationer är bra, enligt mig ger de ett positivt intryck om att ägaren/ägarna innan varit seriösa.
Min har rullat 36 nu O har öppnat upp o ventiler osv ser riktigt fräscht ut så som sagt kolla inte alltid på Milen kollar man ordentligt på kaross o övrigt skick.. så vet man oftast att den vart skött
du kan de där med att använda smiles
haha
Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem www.pro-racing.se
Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort? Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna
Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort? Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna
Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....
Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort? Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna
Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....
Varför? För att mätaren till 2000% är tillbaka skruvad eller? hehe
Tack för hjälpen alla!!. Farsan skulle höra med sin arbets kamrat idag, som har en 780 till salu. Ska se vad han ska ha för den. Annars blir det nog en fin Volvo Turbo . Antecknar detta med import bilar, har inte ens tänkt på det.
Tack för hjälpen alla!!. Farsan skulle höra med sin arbets kamrat idag, som har en 780 till salu. Ska se vad han ska ha för den. Annars blir det nog en fin Volvo Turbo . Antecknar detta med import bilar, har inte ens tänkt på det.
Broders 855 T5 hade gått 38k mil och det ända som va slut på den va Turbon.. men ska man köpa en bil tycker jag man ska köpa en spm gått max 25k för då har man lite att köra sen kan man sälja den sen när den gått 30k utan att förlora massa pengar
Kan passa på å fråga här då, bör man inte bli skraj när säljaren skriver att han lackat om nästan hela bilen, lagt 30+ tusen i delar, och vill sälja den direkt efter att detta är gjort? Varför gör man det? Trodde man lackade om och la 30 papp för att ha en bil i många år framåt...får ju aldrig igen pengarna
Sen kan man ju tillägga att det är en import, inget jag hade köpt iaf....
Ständigt denna jävla importrädsla... Se bara på vår T5:a, hur fin som helst och importerad. Hur många V70n T5:or från -00 är i samma fina skick?
volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går
Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!
Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går
Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!
Sluta vara så rädda för import, jag vet folk här på forumet som skruvar mätarställning på svensksålda bilar också så vad är grejen? Skick före mil, alltid!
ofta är dom på 2.0 liter istället för 2.3
Jo men det får man ju kolla på plats, eller det syns inte?! Milen kan vara svåra att hitta
alla vet ju att tyska bilar är skruvade och att svenska säljare är ärligast i hela världen ;D även på tyska T5or och R så gäller hur ser bilen ut är den fin och i fint skick så är det bara att slå till.
hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!
volvo pallar jordenrunt resor:) Faktum e att en volvo som gått 40 000 mil är inga problem ALLS! om den e välservad förståss. Finns volvo klubbar för 100 000 mil=) endast bytt olja m.m. Alltså inga större ingrepp på motor/topp m.m. En ultimat pansarvagn som bara går & går
Du menar dom gamla rödblocks 4:orna va!
vet en kille som köppte en v70 disel som har rullat över 100 000 mil har varit taxibil så den har alltid varit på service!
Min bil är import från tysklad, dock är jag 3dje ägaren på den, samt andra vart från sverige och importerat den. Jag kolla via en dator och fick fram exakta miltalet var bilen har gått och det stämde, så kan du också göra.
känns nog mer värt och köpa en volvo turbo som passerat 25 -30 tusen för då lär turbon va garanterat bytt/renoverad ev ner plockad och renoverad minst 1 gång dels är de biligare i pris och köpa + att de håller längre än de miltalen allt ska börjas bytas
som de gammla klasiska ordspråket en volvo är inte inkörd föräns 40 tusen mil;)