3841
Sök

Chippning av A4 1.8TS håller det?

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Har hört av en audi-mekaniker att det inte håller att chippa en TS, tack vare annat block m.m?
Så jag söker hjälp om detta verkligen är sant? Och vilket chip man i så fall ska andvända?
//Dennis
Senast redigerat av Team-Bmw (12 oktober 2008)

653 Inlägg
12 oktober 2008
Team-Bmw skrev:
Har hört av en audi-mekaniker att det inte håller att chippa en TS, tack vare annat block m.m?
Så jag söker hjälp om detta verkligen är sant? Och vilket chip man i så fall ska andvända?
//Dennis

Det kan ju inte stämma, låter riktigt skumt att blocket inte håller för att chippa, men jag kan inte audi..

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad han menade, men han rekomenderade att jag inte skulle chippa den för ''det håller inte att chippa en TS''. hmm

646 Inlägg
12 oktober 2008
Vilket block kör du med?

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Camitz skrev:
Vilket block kör du med?

Orginal TS, kan inte i huvudet vilket det är, men har hört att det är andra fästen å nå skit i TS-blocket?

646 Inlägg
12 oktober 2008
Kan nog stämma, är lite osäker på vilket block samt topp du kör med men är lite skeptisk till att det skulle vara farligare att chippa den jämfört med en vanlig 1.8T!

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Camitz skrev:
Kan nog stämma, är lite osäker på vilket block samt topp du kör med men är lite skeptisk till att det skulle vara farligare att chippa den jämfört med en vanlig 1.8T!

Det är ju 30hk mer i en TS mot en vanlig T.. har hört att dahlback och bsr är bra? men frågan är ju fortfarande om det håller?
Senast redigerat av Team-Bmw (12 oktober 2008)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
12 oktober 2008
Jag har haft en A4 1.8 Ts quattro -98 och den var chippad och det håller. Motorn håller upp till 260-280 hk innan du behöver öppna den. men kopplingen kan ju börja slira om man kör aggressivt.

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Rspeter skrev:
Jag har haft en A4 1.8 Ts quattro -98 och den var chippad och det håller. Motorn håller upp till 260-280 hk innan du behöver öppna den. men kopplingen kan ju börja slira om man kör aggressivt.

ok, men vilket chip hade du i den? har hört att dahlback ska vara riktigt bra!

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Vilket chip rekomenderas? någon som har ett tips?big_smile

Oftare ökänd än okänd...
54 Inlägg
12 oktober 2008
Dahlbäck eller Ace competition i borås är väl att rekomendera. Dock är de nämnde snäppet dyrare. Men man får vad man betalar för som sat smile

86 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
m_o_r_p_h skrev:
Dahlbäck eller Ace competition i borås är väl att rekomendera. Dock är de nämnde snäppet dyrare. Men man får vad man betalar för som sat smile

jo man får ju det, bsr tar 5400:-, dahlbäck 6600:- och Ace comp. tar 8000:- (steg 1)

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
12 oktober 2008
Jag har aldrig hört talas om att det är farligt att chippa en TS.. om något ger upp så är det kopplingen isåfall, men den håller bara man kör som folk wink Jag har chippat min A3 TS och det enda problemet jag haft är att en tändspole gick strax efter chippningen.

Sök